בְּשַׁלַּח דרך השם בסוד האותיות

בשלח דרך השם בסוד האותיות

בְּשַׁלַּח דרך השם בסוד האותיות

בְּשַׁלַּח דרך השם בסוד האותיות

חיים גאולה - חיים מעל למגבלות המציאות הגשמית

קורעים את המציאות הסופית המוגבלת

אלי־זה לנדאו

בְּשַׁלַּח דרך השם בסוד האותיות – הצופן לחיים
דברים הם בלתי אפשריים עד שהם מתאפשרים.
להתעלות מעל הטבע מעל לגבולות הזמן והמקום.

קריעת ים סוף כמוה כקריעת המציאות הסופית, הגשמית והמוגבלת בעולמנו,
להאמין באמונה שלמה ביכולתו הבלתי מוגבלת של בורא עולם
להוציא אותנו ממצבים שנראים אבודים.

"אנחנו מצווים לראות בכל יום ויום מחדש כאילו אנחנו בעצמנו יצאנו היום ממצרים" קבעו חז"ל.
יציאת מצרים היא תהליך מתמשך לאורך זמן עד שנהיה ראויים להיכנס לארץ ישראל.
ארץ ישראל היא בחינת נקודה רוחנית גבוהה שכל יהודי אמור לעלות אליה.

בְּשַׁלַּח שורש ש.ל.ח אותיות 'חלש' וכן 'חשל',
נראה שהחישול והחולשה באותו שורש נעוצים.
בְּשַׁלַּח, פירושו, לגרש, לסלק או להרחיק ואפשר גם לפרש, להוציא לחופשי; לשחרר.
ועד שנשחרר מתוכנו מקומות של חולשה, נצטרך לעבור דרך מצבים מחשלים, מאמנים לאמונה.

אין מצב שאין לו מוצא
לפני שנקרע הים, עומדים ישראל בתחושת חרדה משתקת, חסרי אונים:
מאחוריהם דוהרים המצרים, ממול הים, מהצדדים המדבר.
נראה שאין מוצא! המצב אבוד!
בלבול, חוסר וודאות בתוך המון סוער, כל אחד מגיב למצב בצורה אחרת:
מובא בירושלמי, תענית י, ב: "תניא:
ארבע כתות נעשו אבותינו על הים.
אחת אומרת ניפול לים,
ואחת אומרת נחזור למצרים.
אחת אומרת נעשה עמהם מלחמה,
ואחת אומרת נצווח כנגדם.
זו שאמרה ניפול לים אמר להם משה "אַל תִּירָאוּ הִתְיַצְבוּ וּרְאוּ אֶת יְשׁוּעַת ה'".
זו שאמרה נחזור למצרים אמר להם: "כִּי אֲשֶׁר רְאִיתֶם אֶת מִצְרַיִם הַיּוֹם לֹא תֹסִיפוּ לִרְאֹתָם עוֹד עַד עוֹלָם".
זו שאמרה נעשה עמהם מלחמה אמר להם: "ה' יִלָּחֵם לָכֶם".
וזו שאמרה נצווח כנגדם אמר להם "וְאַתֶּם תַּחֲרִישׁוּן"

בליקוטי שיחות של הרבי מובא, בשעה שבני ישראל באים מתוך אמונה שלמה, שומרים אמונים לקב"ה, לא רק שהים מתבטל, אלא הוא זה שהופך לחומת מגן "וַיָּבֹאוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל בְּתוֹךְ הַיָּם בַּיַּבָּשָׁה וְהַמַּיִם לָהֶם חוֹמָה מִימִינָם וּמִשְּׂמֹאלָם".

בקריעת ים סוף עובר עם ישראל מעין לידה מחדש.
לידה היא סוג של 'תיקון', 'ניתוק' ממצב ישן כדי להיוולד כ-'תינוק' למציאות חדשה מתוקנת.

המציאות שלמה רק כשישנה השלמה
שני עניינים מהותיים בחייו של האדם – "מזונותיו וזיווגו קשין לזווגן כקריעת ים סוף" (בבלי, סוטה ב).
אלו הם עניינים המצריכים מיזוג בין עולמות, בין ניגודים.
גם לקב"ה וגם לאדם, יש קושי לאחד בין דברים שנראים בלתי אפשריים ומנוגדים לטבע הראשוני.

מהי 'קריעה'? זוהי פעולה המפרידה דבר שלם לשני חלקים נפרדים.
אולם, מים, גם אם תנסה להפריד, הם תמיד ישאפו להתאחד.
כך האדם, נברא מאוחד "זכר ונקבה בראם".
כשירד לעולם הוא נקרע מחציו השני וחי בפרוד ממנו.
הפרוד הזה נקרא 'פלגא דגופא' משמע, חצי אדם.
מכאן נובעת השאיפה והכמיהה להתאחד עם החצי השני.
בקריעת ים סוף כתוב "וַיָּשָׁב הַיָּם.. לְאֵיתָנוֹ"
אומר המדרש "לאיתנו" זה אותיות "לתנאיו".
בבריאת העולם הקב"ה התנה עם הים שבזמן שאצטרך אתה תבקע .
אומר הבעש"ט כל מה שקורה בטבע נקבע עם הטבע עוד בזמן בריאתו.
בגמרא (סוטה ב) מובא "ארבעים יום קודם יצירת הולד, יוצאת בת קול ומכרזת בת פלוני לבן פלוני”. אמנם כן, זיווגו של אדם ופרנסתו נקבעים מראש אלא שעל פי המעשים משתנים התנאים הראשונים.

זיווג אינו מתחיל ונגמר באיחוד.
זיווג זה עבודה לכל החיים!
פרנסה וזיווג, אינם קבועים, הם נזילים. אופיים משתנה ואינו צפוי.
גם כשיש עבודה ומצאת את הזיווג, יש לדעת לכלכל את הצעדים והמעשים.
לדעת לשמור עליהם במיוחד אחרי שהשגנו אותם.
זהו תהליך לכל החיים – כקריעת ים-סוף.

נחשון, מלמד שיעור באימון לאמונה
דברים הם בלתי אפשריים עד שהם אפשריים
רגע דרמטי על הים, הסוף נראה כבר כאן. הכל אבוד ובלתי אפשרי:
רעש מרכבות פרעה וחילו נשמע מאחור, מחריד בחרדה איומה את העם. מלפנים הים, מאחור המצרים, מהצדדים מדבר.
נחשון לשון 'נחישות', נחוש באמונה, קופץ ראשון למים והבלתי אפשרי מתאפשר.
בניגוד לטבע או להגיון, הכל ברגע מתהפך.

בזכות האמונה והנחישות, באורח פלא נגלה, איך הכל משתנה.
כל המכשולים נעלמים והבלתי אפשרי הופך לאפשרי.
האמונה מעניקה כח להתעלות מעל להמולת החרדות המפעמות במחנו להפוך להרהורי נסיגה.
גם אם נדמה לנו שאנחנו עומדים לטבוע והמים מגיעים עד צוואר,
נגלה שכל ההפרעות המורכבות בחיינו טובעות בים.

עכשיו הזמן לקפוץ אל כל אותם מקומות שפחדנו,
שלא העזנו,
שחששנו,
שוויתרנו
שנואשנו
שנראו לנו אבודים או בלתי אפשריים…

השבת 'בשלח' נקראת "שבת שירה",
השירה מעניקה הכרה בהתגלות האלקית.

'בשלח' אותיות 'שח-לב'
אין כמו תפילה בשיח, בשירה ובזמרה ממעמקי הלב והנשמה.
יש בשירה ובזמרה כח לזמור את כל המגבלות והמניעות בחיינו להנעות משחררות.

אנחנו לא נפסיק לשיר – זֶה אֵלִי וְאַנְוֵהוּ

בשם כל ישראל תהיו טובים!
שתפו באהבה לזיכוי הרבים

"אמר רבי אלעזר א"ר חנינא כל האומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם"
שתפו באהבה
אלי־זה לנדאו – התבונה דרך השם

רוצה לקבל מדי שבוע לווצאפ שלך
את הצופן בפרשה דרך השם בסוד האותיות
ההרשמה מכאן!

רוצים לקבל את פִשְרָה של הפרשה מדי שבוע לתיבת המייל.
מלאו פרטים כאן בתיבה והיא תשלח אליכם באהבה.

[[ טופס מוטמע]]



לומדים בחברותא פַּרַשָה ופִשְרָה כל שבוע
בחכמת הסוד של הקבלה וחכמת האותיות
רוצה להצטרף?
כל הפרטים כאן

תגובות

אין עדיין תגובות

השאר תגובה

המייל שלך לא יוצג בגלוי - שדות חובה מסומנים בכוכבית*

error: אזור מוגן זכויות יוצרים.
כותרת שלי