קהלת בשבת סוכות דרך השם בסוד האותיות

קהלת בשבת סוכות דרך השם בסוד האותיות

קהלת בשבת סוכות דרך השם בסוד האותיות

קהלת בסוכות דרך השם בסוד האותיות

האסיף לאסוף את היבול הרוחני שזרענו באביב

אלי־זה לנדאו

קהלת בשבת סוכות דרך השם בסוד האותיות

שבת חול המועד סוכות, פרשה אחת לפני שמסיימים את קריאת התורה, חוזרים לקרוא את פרשת "כי תשא", (שמות פרק ל"ג).
בפרשה זו אחרי חטא העגל העם מקבל הזדמנות נוספת, משה עולה אל ההר בפעם השנייה, שם מוענקת לנו מתנה נפלאה ונעלה –
י"ג מידות הרחמים – מאין סוף מצבי משבר וירידה לאין סוף מצבים של עליה מתוך סליחה והשלמה.

"שְׂמֹאלוֹ תַּחַת לְרֹאשִׁי, וִימִינוֹ תְּחַבְּקֵנִי"
ימי חול המועד סוכות הם ימים של "הביאני המלך חדריו", "בצלו חמדתי וישבתי",
מובא בזוה"ק, עד יום הכיפורים הימים היו בבחינת "שמאלו תחת לראשי", ימי דין,
ומ-סוכות אלו הם ימי חסד בבחינת "וימינו תחבקני", בהם אנו מוסיפים ועולים מעלה באמונה.

לפני קריאת התורה נהוג לקרוא את מגילת קהלת אותה כתב שלמה המלך אשר בנה את בית המקדש וחנך אותו בתשרי.
קהלת במבט על החיים, מביא שורה ארוכה של ניגודים וקצוות בחיי האדם
ובאותה נשימה הוא ממצה את כל הקיום במילים "הֲבֵל הֲבָלִים, הֲבֵל הֲבָלִים הַכֹּל הָבֶל".
"הָבֶל" מלה החוזרת על עצמה שמשמעותה נתפסת כ-"שטויות".
"הָבֶל" הוא גם אד היוצא מהפה בנשיפת האויר ומיד מתפוגג… כמו צל חולף…

בעולם שבו הכל זמני וארעי, יציאה מהבית המקום הבטוח והקבוע המוכר והנוח אל לומדים לשחרר אחיזה.
סוכה מייצגת את ארעיות החיים, הכל זמני וארעי, כמו ענן… לרגע כאן, וברגע שאחרי נעלם. שום דבר לא נשאר במצבו לנצח.
אחרי ירידה מגיעה עליה.
בסוכות קוראים קהלת המיוחס לשלמה המלך עליו נאמר "שהשלום שלו" הוא ראה את הכל מנקודת מבט שלמה שיש בה שכל ולא רק רגש.
סוכות, תחנה לפיתוח וחיזוק האמונה.
לַכֹּל זְמָן, וְעֵת לְכָל חֵפֶץ תַּחַת הַשָּׁמָיִם:
עֵת לָלֶדֶת וְעֵת לָמוּת, עֵת לָטַעַת וְעֵת לַעֲקוֹר נָטוּעַ.
בחיים הכל בר חלוף
וְעֵת לְכָל חֵפֶץ
חֵפֶץ, הוא כלי והוא גם רצון.
לכל אדם יש רצון וכלי להגשים – האחד מלא בנחישות, אחר ברפיון ידיים, מוותר ונוטש. מה שנכון להיום, לא בהכרח נכון למחר…

כדי להגשים את הרצון יש לברר תחילה את התכלית שלשמה הרצון נוצר.
רבי נחמן אומר, "האיש הישראלי צריך להסתכל על השכל של כל דבר".
להתבונן על כל דבר בהיבט שכלי עמוק לא רק מנקודת מבט המסתכמת רק במראה אלא בסיבה העמוקה של הדבר.
לשם כך, אדם צריך להיות מלך כשהגוף הממלכה שלו. מלך נותן למח (לשכל) למשול על הלב ולא להיפך.
ראשי תיבות מל"ךמח, לב כליות.

"כל העולם כולו גשר צר מאוד"
גשר אותיות רגש. אדם הפועל מתוך מקום של רגש, הוא מהלך על גשר צר מאוד שמצבים רגשיים מצרים ומצערים אותו.
השכל הוא אור גדול. לכן רק כאשר אדם יסתכל על השכל של כל דבר, ללא מעורבות רגשית, ראייה פשוטה מכל לבוש, אז מתאפשרת ההארה להבנה שלמה של הדבר, אז מתאפשר השלום.
האדם כמו צל חולף – הרגע הזה הוא נצח! הוא ההוויה, הוא מתנה, ממנו נובעת השמחה.
מתוך שמחה נפתח הלב ומתרחב, וְשָׂמַחְתָּ בְּחַגֶּךָ… וְהָיִיתָ אַךְ שָׂמֵחַ (דברים ט"ז)

סוכות, תחנה רוחנית לחיזוק האמונה והביטחון בבורא, אז יכול אדם לראות את האמת – את ההנהגה העליונה של הקב"ה בעולם שבו הכל זמני וארעי. אז הוא מגיע אל שורש השמחה מחמת גילוי האהבה שיש בהנהגה העליונה – בהויה. זהו זמן שמחתנו להתנער מענייני העולם הזה.

וּשְׁאַבְתֶּם מַיִם בְּשָׂשׂוֹן מִמַּעַיְנֵי הַיְשׁוּעָה (ישעיהו י"ב)
מים הם מקור החיים הם בבחינת חסד ואהבה המושפעים עלינו בימים אלה של סוכות.
במשנה במסכת סוכה מתוארת השמחה "מִי שֶׁלֹּא רָאָה שִׂמְחַת בֵּית הַשּׁוֹאֵבָה – לֹא רָאָה שִׂמְחָה מִיָּמָיו". דרשו חז"ל בירושלמי, בית השואבה – שמשם שואבים רוח הקודש לכל השנה.

סוכה קשורה בשבת
ראשי תיבות ב-סוכות ת-שבו ש-בעת – שב"ת
שבת חול המועד סוכות זהו עיצומו של יום שמחתכם
כל הבריאה נבראה בשבעה ימים שהם שבוע, יחידה שלמה של זמן. שבעה ימים שיושבים בסוכה להורות שימים אלו מיועדים להאיר את כל השנה מכאן הם מקור השמחה לכל השנה. וזהו עניין שמחתנו.

סוכות חג האסיף
בפסח, חודש האביב, התבואה עדיין אינה בשלה, אין עוד וודאות אם התבואה תצמח כראוי.
בשבועות, "חג הקציר", התבואה כבר מוכנה לקצירה אך עדיין אינה שלמה,
בסוכות, "חג האסיף", היבול כבר נאסף ואפשר ליהנות ממנו,
בהקבלה אלו הם שלושה שלבי התפתחות בעבודה רוחנית בחג האסיף מגיעה העבודה לשלמותה,
אוספים את היבול הרוחני שצברנו לאורך כל השנה ולכן השמחה שלמה בשמחת בית השואבה שואבים קדושה לזרעים שנזרע בשנה החדשה.
מועדים לשמחה

בשם כל ישראל תהיו טובים!
שתפו באהבה לזיכוי הרבים

"אמר רבי אלעזר א"ר חנינא כל האומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם"
שתפו באהבה
אלי־זה לנדאו – התבונה דרך השם

לקבלת *הצופן בפרשה דרך השם* מדי שבוע ישירות לוואטצאפ
ניתן לקבל דרך הקישור כאן
https://chat.whatsapp.com/E5NsMGslaE89Pn05Lde1wq

רוצים לקבל את פִשְרָה של הפרשה מדי שבוע לתיבת המייל.
מלאו פרטים כאן בתיבה והיא תשלח אליכם באהבה.

[[ טופס מוטמע]]



לומדים בחברותא פַּרַשָה ופִשְרָה כל שבוע
בחכמת הסוד של הקבלה וחכמת האותיות
רוצה להצטרף?
כל הפרטים כאן

תגובות

אין עדיין תגובות

השאר תגובה

המייל שלך לא יוצג בגלוי - שדות חובה מסומנים בכוכבית*

error: אזור מוגן זכויות יוצרים.
כותרת שלי