נֹחַ דרך השם בסוד האותיות

נח דרך השם בסוד האותיות

נֹחַ דרך השם בסוד האותיות

נֹחַ דרך השם בסוד האותיות

האמיתות הגדולות מסתתרות בתיבה

הכל נברא באותה תבנית - לכל אדם יש שמים משלו וארץ משלו לתקן העולם

אלי־זה לנדאו

פרשת נֹחַ דרך השם בסוד האותיות – הצופן הבריאה לחיים
תיבת נח – מאז ועד היום מודל התנהגות בעת סערה

האמיתות הגדולות מסתתרות בתיבה
סודות כמוסים ועמוקים, רבדים על רבדים במרחבי החיים מוצפנים בתיבת נח.

עֲשֵׂה לְךָ תֵּבַת עֲצֵי גֹפֶר
עֲצֵי מלשון עֵצה; ההמלצה היא להיאחז בתיבה
אז התיבה הייתה מפני מבול של גשמים, היום תיבות התורה מגינות מפני מבול הגשמיות.
אין לך אדם שאין לו סערות, טלטלות ובלבול, עד שיבנה לו תיבה לעתות צרה וסערה במבול גשמי.

סודות כמוסים מוצפנים בנח ובתיבה – רבדים על־גבי רבדים במרחבי החיים.
תיבה מהי? תיבה היא גוף ומבנה; היא מכולה, כלי קיבול לאחסון או להעברת תוכן; היא תיבת נגינה; היא תיבת ארון הקודש לספר התורה; ולפני הכול, תיבה היא מילה המורכבת ממספר אותיות.

הָבָה נִלְבְּנָה לְבֵנִים"
לבנה היא אבן – האותיות הן אבני הבניין של הבריאה בשפת הקודש
אות ועוד אות, לבנה על לבנה בונות תיבה, באין־סוף צירופים ביצירת החיים.
כל מילה מְעַבֶּרֶת בשורשה כמה וכמה פירושים ומשמעויות.

ספר הזוהר בתיבת נֹחַ
התורה כתובה בצופן סוד אותיות הקודש, שפה שיש בה פנימיות וסודות עמוקים על אודות החיים והבריאה.
אומר הרמח"ל: הזוהר עוסק בחן התורה – ראשי תיבות חוכמת נסתר, פנימיות התורה. חן אותיות נֹחַ.
הזוהר נכתב בזכות התכנסותו של ר' שמעון בר־יוחאי בזמן שהרומאים רדפוהו. סודות נשגבים עליונים לא היו יכולים להיכתב ללא התכנסות הכוחות הפנימיים.
כשרבי שמעון בר־יוחאי כתב את ספר הזוהר, הוא קרא לו "תיבת נֹחַ". הוא אמר שיש בכוח הלימוד בזוהר להגן על הלומד בו מפני פגעי הבלבול והמבול בעולם של גשמיות. בלימוד פנימיות התורה בספר הזוהר נפתחים מעיינות החוכמה, ואיתם מתעוררת הנשמה ומקבלת הגנה.

וַתִּשָּׁחֵת הָאָרֶץ בגזל, בעושק ובזימה.
דור המבול היה מושחת במידותיו. האדמה ספגה כל־כך הרבה שליליות, עד שלשם טיהורהּ היה צורך במים אדירים כדי להבטיח את המשך קיום העולם. ארבעים יום וארבעים לילה ירד מבול על הארץ. מבול של מים, ולא סתם מים – מים רותחים.
מובא במדרש רבה: "אמר רבי יוחנן: כל טיפה וטיפה שהוריד הקדוש ברוך הוא על דור המבול, היה מרתיחהּ ואחר־כך מורידהּ עליהם". במי המבול היו מעורבים גם האש וגם המים – הדין ואף החסד, שבהם נברא העולם. מים מטהרים, מצמיחים ומחיים; האש – שורפת ומכלה את החומר.

אין דבר בעולם המתאים את עצמו ורך, כמו המים…
אין דבר בעולם היעיל יותר בפירוק הקשה והנוקשה, כמו המים…

מים מייצגים רגש, מידת החסד והאהבה, ומנגד תאוות. לב הוא רגש. הלב הוא המצפן המחובר לנקודת הצפון, נותן לנו כיוון בחיים. כשהדעת שבויה בגשמיות, נוצר נתק בין הלב ובין הדעת. אם מתנתקים מהרגש – מאבדים את הלב. הלב מאבד כיוון, מאבד את הצפון ואיתו את המצפון. נקודת הצפון מתהפכת, אותיות המילה לב מתהפכות לבל – הלב מתבלבל.

תיבת נֹחַ – מודל התנהגות בעת סערה
כל אחד צריך להכין לו "תיבת נֹחַ", שתגן עליו בזמנים של משבר או צרה, מבול או בלבול. תיבה כזאת הכרחית, התכנסות לשם התחזקות כדי לעשות בתוכה בירור ותיקון. גם אם היא קודרת, מעציבה ורחוקה מלהיות נוחה או נעימה, תבוא ההגנה רק מתוכה.
התיקונים הגדולים נעשים מבפנים, ללא מפגש ישיר עם העולם החיצון, אך קודם צריך "לצוף" עד שוך הסערה, המבול והבלבול. אחר כך יש לכנס כוחות, להתגונן מפני הסערות המתחוללות בחוץ, להתחזק מתוך התבוננות פנימית. לכשיֵצא מן התיבה יוציא לחופשי את כל הבירורים שנעשו בתוכו, יעמוד מול כל הניסיונות שגרמו לבלבול, עד שישוב המצב הראוי והרצוי – כדי שיושלם התיקון בעוצמה ובגדלות.

נֹחַ מקבל את המידות המדויקות לבניית התיבה. מידות אינן רק יחידות מדידה, מידות הן תכונות אופי. לכל מידה יש שני צדדים שְׁנַיִם שְׁנַיִם… זָכָר וּנְקֵבָה.
בעלי־החיים מייצגים את "הנפש הבהמית". אדם צריך לעבוד על המידות, להכניס את "הנפש הבהמית" שלו לתיבה עד שיתעלה ברוחניות.
אם נתבונן על הגימטרייה של מידות התיבה, שְׁלשׁ מֵאוֹת אַמָּה אֹרֶךְ הַתֵּבָה חֲמִשִּׁים אַמָּה רָחְבָּהּ וּשְׁלשִׁים אַמָּה קוֹמָתָהּ.
300 = ש 50 = נ 30 = ל אותיות לשון.
תַּעֲשֶׂה אֹתָהּ, את לשונך קודש. קדש את המילה! קח אחריות על המילים שלך.
ההמלצה היא לשים את התיבה, את המילה, בדיבורי אמת, בסיפורים שאנחנו מספרים לעצמנו.

צֹהַר תַּעֲשֶׂה לַתֵּבָה.
מפרש רש"י – צֹהַר: יש אומרים חלון ויש אומרים אבן טובה.
לחלון אין אור מעצמו, אלא דרכו נכנס האור, וכשאין אור – אינו מאיר.
לעומתו אבן טובה, אפילו כשאין אור מבחוץ – מאירה בעצמה.
יש אנשים שדיבורם הוא כמו חלון, שאין בו כוח להאיר מעצמו.
יש אנשים שאמירתם מאירה מעצמה לעולם כמו אבן טובה מאירה.

האמיתות הגדולות מסתתרות בדיבורים שלנו, ובכוחם להאיר או לכבות.
המפתח למוסס מצבים שליליים בחיים מצוי בתיבות הדיבור.
דיבורים מאירים הם הפתחים ליציאה מהחושך לעבר מציאות בונה ומוארת. התמקדות באור ממוססת ומסלקת את החושך – להפוך את הצרה לצֹהַר.

בשם כל ישראל תהיו טובים!
שתפו באהבה לזיכוי הרבים

"אמר רבי אלעזר א"ר חנינא כל האומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם"
שתפו באהבה
אלי־זה לנדאו – התבונה דרך השם

לקבלת *הצופן בפרשה דרך השם* מדי שבוע ישירות לוואטצאפ
ניתן לקבל דרך הקישור כאן
https://chat.whatsapp.com/E5NsMGslaE89Pn05Lde1wq

לרשימת הקורסים לאוקטובר 2018 - כל הפרטים כאן!

עם אלי־זה לנדאו מרצה ומנחה דֶּרֶךְ הַשֵׁם

רוצים לקבל את פִשְרָה של הפרשה מדי שבוע לתיבת המייל.
מלאו פרטים כאן בתיבה והיא תשלח אליכם באהבה.

[[ טופס מוטמע]]



לומדים בחברותא פַּרַשָה ופִשְרָה כל שבוע
בחכמת הסוד של הקבלה וחכמת האותיות
רוצה להצטרף?
כל הפרטים כאן

תגובות

אין עדיין תגובות

השאר תגובה

המייל שלך לא יוצג בגלוי - שדות חובה מסומנים בכוכבית*

error: אזור מוגן זכויות יוצרים.
כותרת שלי