פִּינְחָס דרך השם בסוד האותיות

פנחס דרך השם בסוד האותיות

פִּינְחָס דרך השם בסוד האותיות

פִּינְחָס דרך השם בסוד האותיות - הצופן בפרשה

שיעור בערבות הדדית

מגלות להתגלות האמונה

אלי אליזה לנדאו

פִּינְחָס דרך השם בסוד האותיות – הצופן בפרשה
פיתויים בחשכת האפלה לגניבת דעת

בלק ובלעם במלחמת מוחות
אחרי שלא הצליחו לקלל את ישראל
הם מבקשים לחלל את ישראל ולהביא עליהם חורבן
הם רותמים את כח הדמיון באמצעות בנות מדיין היפות.
כזבי בת מלך מדיין שהובילה את החבורה מרמזת על מהותה
כזבי מלשון כזב שקר ואכזבה, כנחל אכזב, ההיפך מאיתן,
בלב המחנה, מפתה את זמרי בן סלוא, נשיא שבט שמעון לעיני משה וישראל
עד שמגיע פינחס ושם קץ למחזה שהתחולל – הוא הורג את שניהם ברמח.
נשמע כמו סצינה הלקוחה מתוך טלנובלה.

סיפורי התורה מקפלים בתוכם דימויים להבנות עמוקות בנפש האדם.
בנות מדיין וכזבי הן כוחות המצויים בכולנו ופועלים עלינו,
מדיין, לשון דין, מדון ודמיון – הן מייצגות את הצד השלילי והפן ההורס של הדמיון, המביא עמו דינים.
הוא פועל כמגנט שלילי, בדמות המדייניות, המשתמשות בכח הפיתוי למשוך אליהן את זרע ישראל להיטמע בם.

פינחס שנכח במחזה זיהה את המזימה
במשיכת כח האור הישר הטמון בזרע ישר-אל–
הוא מבין את ההשלכות שיהיו לכל הדורות להכרית את ישראל.
וַיַּרְא פִּינְחָס – הוא ראה את הנולד, מסר את נפשו לעצור את ה'מגפה' אותיות 'הפגם'.
"וַיִּקַּח רֹמַח בְּיָדוֹ" – רֹמַח אותיות רמ"ח
ברמ"ח איבריו, בכל ישותו, פנחס מנקה את הנגע שניסה לדבוק בישראל.
הוא דוקר למוות את כזבי וזמרי ועוצר את 'הפגם' ואת 'המגפה' בה 24,000 איש מתים.
במדרש מסופר שהם באו מאוחר יותר בגלגול כתלמידיו של רבי עקיבא.
אלה מתים במגיפה בספירת העומר, ואלה בתקופת בין המצרים, תקופות קשות לישראל.

בפרשת פנחס יש את סוד הכוח לעצור את "המגפות" השליליות בחיינו.
אף אחד אינו חסין למגפה הזו. בכל אחד מצוי הפגם, בצורה כזאת או אחרת.
הפגם עם הזמן משפיע על כל תא ותא, עד שהוא הופך להיות 'תא סרטני' מרמת התא בגוף האדם, ועד רמת התא המשפחתי והחברתי המהווים רקמה אחת שלמה בגוף של עם. בכל מקום פועלים כתאים סרטניים הרסניים.

על פנחס נאמר "בְּקַנְאוֹ אֶת קִנְאָתִי "אומר רש"י, לא מלשון קינאה, אלא מלשון ניקיון.
וְהָיְתָה לּוֹ וּלְזַרְעוֹ אַחֲרָיו בְּרִית כְּהֻנַּת עוֹלָם.
פנחס מקבל שכר על קנאותו:
הֵשִׁיב אֶת חֲמָתִי מֵעַל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל חֲמָתִי – חֲמָתִי אותיות 'חי'-'מת'.
פנחס ממית כדי להחיות – ממית את זמרי כדי להחיות את ישראל.
במדרש אגדה במדבר מובא: "פינחס הוא אליהו"
"אמר לו הקב"ה אתה נתת שלום ביני ובין בני ישראל, אף לעתיד לבוא אתה עתיד ליתן שלום ביני וביניהם, שנאמר הנה אנכי שולח לכם את אליהו הנביא, והיתה לו ולזרעו אחריו, שיהיו מבורכים ממני לעולם".
ה' גומל לפינחס, מידה כנגד מידה, הוא נותן לו את הכהונה בדרך של כריתת ברית
כמו שפינחס "כרת" את זמרי, כדי לתקן את זרע ישראל בברית עולם, לכל הדורות ולחיי נצח הוא חוזר בגלגול של אליהו הנביא המגיע להשתתף בכל טכס ברית מילה ובפסח – שני אירועים מרכזיים במעגל חיינו כיהודים – שתי "מצוות דמים". האחת נוגעת בזהות האישית והשניה בזהות הלאומית. על שתיהן מוטל עונש 'כרת' על מי שמבטלן.

פינחס מקבל את האות יו"ד לשמו – בקטנותה גדולתה!
יו"ד היא אות הברית, ברית המילה בין ה' לעם ישראל בברית שעשה עם אברהם: וְהָיְתָה בְרִיתִי בִּבְשַׂרְכֶם, לִבְרִית עוֹלָם. (בראשית יז)
העוצמה טמונה בענווה.

להקטין את הרצון לקבל לעצמי ולהעצים את הרצון להשפיע, ממקום גבוה וערכי. כך ניתן לבטל את הדינים מעלינו כדי שנזכה לברית עולם, ברית שלום מתוך שלמות והשלמה.

בספר הזהר, מובא "מאמר אברים הפנימיים" העוסק בתפקוד הרוחני של כל האיברים הפנימיים ובו יש סודות הרפואה.
שורש הריפוי לכל המחלות והכאבים זה האהבה
אדם שבא ממקום של אהבה ורחמים מקנה לעצמו הגנה
השבוע מתגלה כוח מיוחד בבריאה ליצור גל של ריפוי ושינוי תדרים באדם ובעולם.
זמן ששערי שמים פותחים חלון הזדמנויות להתחבר לשפע הבא מהעליונים, לריפוי, להגנה, להתחדשות ולשינוי.
כל העבודה היא לשמור על השערים שלנו כעם ישראל בפרט ובכלל .
שער מלשון לשער, לדמיין – חיים ומוות ביד הדמיון.
זה לעומת זה יש בכח הדמיון, כח בונה לעומת כח הורס.
אומר רבי נחמן, בעבודה רוחנית משתמשים בכוח הבונה של הדמיון "אֶדַּמֶּה, לְעֶלְיוֹן"
לעומת הכח ההורס, "כוח המדמֵה" הוא המדומיין, היצר הרע המכניס את האדם לאשלייה, תעתועים ודמיונות שווא.

החיים הם הרבה מעבר לפיתוי שיש ב-כאן ועכשיו.
אנו מצווים להכרית את 'כזבי והמדייניות', לסלק את הכוח השלילי של הדמיונות מתוכנו לטובת בהירות מחשבה כדי לקחת את השליטה על חיינו.
ההתבוללות בנישואי תערובת הם שמד רוחני ופיזי.
חל איסור מפורש על נישואי תערובת, שלא יתערב זרע הקודש בעמי הארצות – "וְלֹא תִתְחַתֵּן, בָּם: בִּתְּךָ לֹא-תִתֵּן לִבְנוֹ, וּבִתּוֹ לֹא-תִקַּח לִבְנֶךָ" (דברים ז')

נשמה יהודית נשארת יהודית!
אין לו בחירה להיות או לא להיות יהודי.
יהודי לא יכול להמיר את דתו, הוא תמיד ישאר יהודי
מי שנכנע לפיתויים של הרגע הזה ומתבולל בנישואי תערובת, כורת את האילן עליו הוא יושב – גודע את עצמו מעם ישראל ונטמע בעמים אחרים.

'שואה שקטה', קוראים לזה היום.
מה שלא הצליחו לעשות האויבים, יהודים רבים וטובים עושים זאת לעצמם בעצמם.
בכל אחד יש את כזבי וממול פנחס עומד בתוכו
שנזכה לגאולה שלמה. רפואה שלמה, לכל החולים, רפואת הנפש והגוף בכל תא ותא בגוף, במשפחה, בחברה ובכולנו כעם – ישראל חי וקיים!

בשם כל ישראל תהיו טובים!
שתפו באהבה לזיכוי הרבים

"אמר רבי אלעזר א"ר חנינא כל האומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם"
שתפו באהבה

אלי אליזה לנדאו – התבונה דרך השם

 

רוצים לקבל את פִשְרָה של הפרשה מדי שבוע לתיבת המייל.
מלאו פרטים כאן בתיבה והיא תשלח אליכם באהבה.

[[ טופס מוטמע]]



לומדים בחברותא פַּרַשָה ופִשְרָה כל שבוע
בחכמת הסוד של הקבלה וחכמת האותיות
רוצה להצטרף?
כל הפרטים כאן

תגובות

אין עדיין תגובות

השאר תגובה

המייל שלך לא יוצג בגלוי - שדות חובה מסומנים בכוכבית*

error: אזור מוגן זכויות יוצרים.
כותרת שלי