וַיֵּשֶׁב דרך השם בסוד האותיות

וישב דרך השם בסוד האותיות

וַיֵּשֶׁב דרך השם בסוד האותיות

וַיֵּשֶׁב דרך השם בסוד האותיות

אדם מתכנן תוכניות משלו, ולאלקים יש תוכנית בשבילו.

אלי־זה לנדאו

פרשת וַיֵּשֶׁב דרך השם בסוד האותיות – הצופן לחיים

אדם מתכנן תוכניות משלו, ולאלקים יש תוכנית בשבילו.
התכנית האלוקית רואה את כל ההשתלשלויות קדימה ואחורה

וַיֵּשֶׁב, פרשה מלאת תהפוכות,
מתחילה בכמיהה של יעקב להתיישב סוף סוף בשקט ובשלוה, מתנפצת אל מול מציאות סוערת ומייסרת בירידה אחר ירידה.
האחים מסתכסכים, יהודה שוכל שניים מבניו, יוסף "בַּעַל הַחֲלֹמוֹת" האח נזרק לבור ויעקב מסרב להנחם

החלומות שהורידו את יוסף לבור הם שיעלו אותו
האחים רצו להוריד את יוסף אך התכנית האלקית ייעדה אותו לגדולות.

הכל זה לבושים!
הקב"ה מגלגל מהלכים במלבושים שונים.
יוסף עובר שינויים הפכפכים, מופשט מבגדיו, חשוף במערומיו כל פעם "מלבישים" עליו סיפור חדש.

כל פרט ופרט בבריאה הוא חלק מהרקמה הגדולה כבר מששת ימי הבריאה.
התכנית האלוקית מולבשת באירועים חיצוניים, במצבים ובמפגשים עם אנשים המולבשים בתפקידים מסויימים כדי למלא את חלקם בתכנית הגדולה.
כך אפשר להתייחס לזהויות שלנו כאל בגד שאנחנו לובשים, פושטים ומחליפים בסיטואציות שונות.
כל עוד נחייה בתודעת אלוקות נחייה חיים מלאי הגשמה, מוגנים בבגד, לבוש או מעיל אחרת נרגיש נרדפים בבגידה, נבגדים או בוגדים, מנסים לכסות על הבושה בתחושת מעילה. כמה כאב, סבל ואכזבות נחסוך לעצמנו אם נשכיל כך לראות את פני הדברים.

פרשת "וישב" אותיות "בויש" ואף על פי כן יוסף עוד ישוב לככב במלוא הדרו.
יוסף בויש פעם אחר פעם במערומיו, הפשיטו מעליו את בגדיו, בגדו בו והוא מוכיח פעם אחר פעם שהוא נשאר נאמן לבוראו, הוא עוד ישוב למלא את ייעודו.
למרות ועל אף הניסיון שעמד בו מול אשת פוטיפר שניסתה לפתותו והעלילה שהעלילה עליו הורידה אותו פעם נוספת לבור.

סוד כְּתֹנֶת פַּסִּים
קנאת האחים התעוררה על יוסף שנבחר לקבל את "כָּתְנוֹת עוֹר" שיש בהם את סוד הלבוש של הדברים בעולמנו העלום והנסתר.
חז"ל מקשרים בין כתונת יוסף ל"כותנות עור" שקיבלו אדם וחווה המועברות בירושה מאדם הראשון לשת, לנח, לשם, לאברהם ליצחק וליעקב לאחר מחלוקת שהתנהלה בינו לבין עשיו. שם הם מוזכרים בִּגְדֵי עֵשָׂו בְּנָהּ הַגָּדֹל הַחֲמֻדֹת… וַתַּלְבֵּשׁ אֶת יַעֲקֹב בְּנָהּ הַקָּטָן: ויעקב מעביר ליוסף בירושה את סודות הבריאה ב- כְּתֹנֶת פַּסִּים אשר מסוגלת להתמודד עם כל המצבים עם כל הכוחות וההשפעות המנתקות אותנו מהמהות הנשמתית הפנימית שלנו.
פס ראשי תיבות פשט וסוד. יעקב מגלה ליוסף שהחיים הם כמו פסים יש בהם את הגלוי בפשט ואת הסוד בנסתר.
פעם יש פעם אין פס, פעם מלא ופעם ריק, מילוי וחלל, זהו חלק טבעי ובלתי נפרד במהלך החיים, לחוות את התחושה שאתה פעם ב-אין פעם ב-יש, פעם למעלה ופעם למטה. הפסקים כאלה קורים בין מעברים והם נחוצים במיוחד במעברים שונים בחיים לעבור דרכם כמו במעברי חציה.

האחים השליכו את יוסף אל הבור – וְהַבּוֹר רֵק אֵין בּוֹ מָיִם
רש"י שואל אם הוא ריק אז למה להוסיף שאין בו מים? "אין בו מים, אבל יש בו נחשים ועקרבים". זה לא כתוב בשום מקום. רש"י מלמד עקרון חשוב – אין בעולם חלל ריק.
מים מסמלים חיים ותורה. מקום שאין בו מים, אין בו חיים אבל יש בו נחשים ועקרבים המסמלים את הסיוטים שלנו. כשאנחנו נקלעים לבורות בחיים, אלה הם מצבים מסויטים, כל הפחדים שלנו בדמות נחשים ועקרבים מציפים אותנו. רצים לניחושים ומנחשים להעלות באוב. העיצה, להיות מודע לעובדה שאין מקום ריק, מזמינה אותנו למלא במודע את המקום שנקלענו אליו במחשבות טובות ובעשיית חסד שלא יכנסו מזיקים לחיינו בדמות אנשים, מצבים, פחדים, טרדות ודאגות, כעס ותסכול…

יוסף ותמר מככבים באותה הפרשה, בזכותם מתאפשרת המשכיות לעם ישראל – משניהם יצא משיח

תמר במסירות נפש, ללא שיקולים אינטרסנטיים אישיים, התבטלה בפני התכנית האלוקית ופעלה לאור ההכרה שההיבט האישי לכשעצמו איננו המטרה הנעלה והמרכזית.
התבטלות והתמסרות כזאת מצד שניהם הפכה אותם ללא צל של ספק, להיות ראויים שהמהלך האלקי הגדול יעבור דרכם ולימים בע"ה מהם יוולד משיח בן דוד.
ויוסף הצדיק נשאר נאמן לאמונתו, לא נכנע לאירועים חיצוניים להפילו לבגוד בערכי אבות, זכה לתואר 'צדיק' ובזכותו יש המשכיות לעם ישראל על

פרשת 'וישב' מגיעה לפני חנוכה
יוֹסֵף בֶּן שְׁבַע עֶשְׂרֵה שָׁנָה, הָיָה רֹעֶה אֶת אֶחָיו בַּצֹּאן וְהוּא נַעַר אֶת בְּנֵי בִלְהָה וְאֶת בְּנֵי זִלְפָּה נְשֵׁי אָבִיו.
בלהה וזלפה נשות יעקב, במעמד ירוד לעומת לאה ורחל.
אומר רבי נחמן בלהה וזלפה מייצגות את כל הבלהות והזלעפות כשאנחנו מצויים במקומות ירודים בחיינו.
יוסף בן 17 = "טוב" בגימטריה.
יוסף מלשון אוסף את אחיו הירודים ומעלה אותם לטוב.
דוקא בזמנים של זלעפות ובלהות, כשהדברים נראים הכי חשוכים, מתגלה האור הכי גדול – מתווסף אור חנוכה.
יוסף חולם החלומות הגדול מכולם, חלומותיו הם נקודות האור העתידים להצמיח גילויים מתוך החושך.
הוא מלמד אותנו שיעור איך ללכת אחרי החלום, לא לוותר עליו בכל מצב, גם כשהכניסו אותו לבור והפשיטו אותו מבגדיו – הוא הלך אחרי אחרי החלום שהאמין בו, הוא הלך אחרי האמת שלו.

"חלום שלא נפתר דומה לאגרת שלא נקראה". (בבלי ברכות נ"ה)
אין לך דבר בעולם, שאינו תלוי בחלום או בידי כרוז, עוד מטרם שבא לעולם.
כי כל דבר מטרם שבא לעולם, מכריזים עליו ברקיע, ומשם מתפשט בעולם.

מי יתן ונשכיל ללכת אחרי החלום כל אחד כפרט וכולנו בכלל…
כל אחד הוא אור קטן וכולנו אור איתן
שבת שלום לאור חנוכה

בשם כל ישראל תהיו טובים!
שתפו באהבה לזיכוי הרבים

"אמר רבי אלעזר א"ר חנינא כל האומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם"
שתפו באהבה
אלי־זה לנדאו – התבונה דרך השם

לקבלת *הצופן בפרשה דרך השם* מדי שבוע ישירות לוואטצאפ
ניתן לקבל דרך הקישור כאן
https://chat.whatsapp.com/E5NsMGslaE89Pn05Lde1wq

רוצים לקבל את פִשְרָה של הפרשה מדי שבוע לתיבת המייל.
מלאו פרטים כאן בתיבה והיא תשלח אליכם באהבה.

[[ טופס מוטמע]]



לומדים בחברותא פַּרַשָה ופִשְרָה כל שבוע
בחכמת הסוד של הקבלה וחכמת האותיות
רוצה להצטרף?
כל הפרטים כאן

תגובות

אין עדיין תגובות

השאר תגובה

המייל שלך לא יוצג בגלוי - שדות חובה מסומנים בכוכבית*

error: אזור מוגן זכויות יוצרים.
כותרת שלי