וַיֵּצֵא דרך השם בסוד האותיות

ויצא דרך השם בסוד האותיות

וַיֵּצֵא דרך השם בסוד האותיות

וַיֵּצֵא דרך השם בסוד האותיות

ללכת לישון מציאות אחת
לקום אל מציאות אחרת

אלי־זה לנדאו

וַיֵּצֵא דרך השם בסוד האותיות – הצופן לחיים

יציאה לשון מציאה – כל הסוד ביציאה
אין מצב שאין לו מוצא אך כשמסרבים לצאת הכל נראה ללא מוצא.
וַיֵּצֵא יַעֲקֹב, רמז לנשמה המוצאת בעל כרחה מעולם שכולו טוב לעולם של חרון אף – חָרָנָה.

מפרשים חזלינו, הדרך שבה ילך יעקב וגם יחזור בה– משקפת את הדרך שבה עם ישראל ילך וכל יהודי ילך בה – מגלות לגאולה בפרט ובכלל
וַיֵּצֵא יַעֲקֹב פעם אחר פעם הוא יוצא ממצבים שלכאורה נראו בלתי אפשריים.
הסוד הוא ביציאה, גם אם לא יודעים לאן, זה התחיל באברהם אבינו ב-"לך לך" שיצא מתוך אמונה וממשיך בנכדו בחלום סלם יעקב.

רק חלום יכול להוציא אותנו ממצבים שאין להם מוצא.
וְהִנֵּה סֻלָּם מֻצָּב אַרְצָה וְרֹאשׁוֹ מַגִּיעַ הַשָּׁמָיְמָה
סֻלָּם אותיות סמל – סמל לנשמה המתגשמת בגוף בארציות
מֻצָּב אַרְצָה מוצב בארציות.
וְרֹאשׁוֹ מַגִּיעַ הַשָּׁמָיְמָה הנשמה היא ראשיתו של האדם ועיקרו מגיעה השמימ.

הגוף הוא רק בגד לנשמה היורדת למסע רצוף של טיפוס שלב אחר שלב בהתעלות רוחנית בסולם החיים עד שתגיע אל יעודה.
וְהִנֵּה מַלְאֲכֵי אֱלֹקים עֹלִים וְיֹרְדִים בּוֹ, מַלְאֲכֵי לשון מלאכה ועשיה. אנו חיים בעולם העשייה – הכל תלוי במעשים שלנו כל מעשה ודיבור יוצר מלאך שיש לו השפעה בעולמות עליונים.
עֹלִים וְיֹרְדִים בּוֹ – הדיבורים והמעשים של האדם הם המלאכים המעלים או מורידים אותו

רק חלום יכול להוציא אותנו ממצבים
חלום אותיות ניקוד חולם, וא"ו עם נקודה בראשה, כמו גוף האדם, הוא מעין צינור לטפס באמצעותו אל הנקודה העליונה להוריד השפע העליון.
חלום הוא מציאות מדומה שחווים בדמיון מתוך שינה או בהקיץ.
חלום הוא גם חזון, שאיפה להגשים מטרה עתידית
בזמן חלימה האדם חי וחווה את החלום, מתעתע ובלתי הגיוני ככל שיהיה, כמציאות אמתית. כך גם הנשמה חווה את המציאות כחלום בדמיון.

המשוררת רחל כתבה, וְאוּלַי לֹא הָיוּ הַדְּבָרִים מֵעוֹלָם…. וממשיכה…הֶהָיִית, אוֹ חָלַמְתִּי חֲלוֹם?
מביעה את הבלבול המתקיים בעולמנו תעתוע בין מציאות לדמיון או חלום.

וַיִּיקַץ יַעֲקֹב, מִשְּׁנָתוֹ אותיות נשמתו, מפרש בעל הטורים, כל זמן שהנשמה בתוך גוף היא נמצאת במצב תודעתי של שינה.
אמר ר' משה אבן עזרא "העולם הזה הוא חלום שמתחיל ברגע שאדם נולד ומסתיים עם מותו". כל המציאות היא אשליה ודמיון. חלום הוא אמצעי לעלות באמצעותו, להתעורר ולעשות. להתעורר ממצב תודעתי של שינה, לא לחכות למצבים מאתגרים ומעכבים בחיים שיקראו לנשמה להתעורר.
אנחנו חיים בעולם של שקר, עלמא דשיקרא, הגשמיות היא שקר. היא מכסה על המציאות האמיתית, שהיא החיוּת הרוחנית שבכל דבר. 'עולם' מלשון היעלם והסתרה. כל המציאות עלומה ומסתירה בתוכה את התמונה הגדולה.

יש דברים נסתרים – לכל דבר יש סיבה
סביב יעקב אבינו, אבי האומה היהודית יש סיפורי "רמאות" החוזרים על עצמם כדי להשיג ולקדם מטרות.
מלקיחת הבכורה במרמה ועד בית 'לבן הארמי' ושתי בנותיו רחל ולאה.
לאה בלשון הזהר מכונה "עלמא דאיתכסיא" העולם המכוסה הנסתר, זמן ההסתרה – לא"ה ראשי תיבות לה' אלוקינו הנסתרות.
רחל "עלמא דאיתגליא" העולם הנגלה זמן הגילויים – רח"ל ראשי תיבות רצון חי לכל.
בעולמנו זה, כולם מעדיפים את מה שנגלה וודאי מאשר את הלא נודע העתידי כמו יעקב שהעדיף את רחל. המסר המקופל כאן בעבודה פנימית, כדי שנזכה לראות תוצאות בגלוי ובנגלה (את רחל) צריך קודם להסכים להתמסר (ללאה) לקבל את הנסתר הלא נודע המקופל באירועים ומצבים בחיים.

יעקב ידע עם מי יש לו עסק, עם לבן הארמי אותיות 'נבל הרמאי' המנסה להראות לבן, הגון וטהור. לכן הוא ורחל סיכמנו ביניהם סימנים לליל הכלולות, שמא לבן מכין עבורם עוד מזימה.

רחל לא העלתה על דעתה את התרחיש שיקרה לה בליל כלולותיה. רגע לפני החופה, מחליפים את הכלה, זו לא היא, זו לאה.
כשרחל הבינה שאין ברירה במסירות נפש היא נותנת את הסימנים לאחותה, כדי שהיא לא תתבזה בפני יעקב.

מספר המדרש, כשיעקב מגלה את השקר הוא אומר ללאה, "בת הרמאי, למה רימית אותי?"
היא לא נשארת חייבת ומחזירה לו בשאלה, "ואתה לא רימית את אביך כשענית לו 'אנוכי עשיו בכורך' ואתה עוד אומר לי 'למה רימיתני'. היא מרמה בדיוק כמו שהוא רימה, היא לעומתו, אפילו לא מכחישה.
יעקב מבין שכל המהלך המכוסה הזה, שייך לגילוי אלוקי כחלק מבנין האומה היהודית בהולדת 6 בנים מתוך 12 השבטים –שהם עם ישראל.

מספר המדרש שלאה היתה מיועדת לעשיו
אבל כשיעקב גנב את הבכורה מאחיו, הוא קיבל גם את מה שנועד לו – לעשיו – את לאה! זו עסקת חבילה. לכל פעולה יש השלכה גם אם היא לא נלקחת בחשבון.

פניה המורכבים של המציאות משתקפים בנשואיו של יעקב לשתי אחיות – שתי דמויות – לאה ורחל, שתי בחינות הופכיות הנגלה והנסתר, החיצוני והפנימי באות לידי ביטוי במצבים בחיים, בקשרים בין אנשים שנראים מבטיחים. ברעיון שהיום הלהיב אותנו למחרת התנפץ אל מולנו – קשרים, מערכות יחסים, השקעות, בעסקים וכדומה וביום שאחרי התבררו כתעתועי שווא.

ללכת לישון עם מציאות אחת – "רחל", יְפַת תֹּאַר וִיפַת מַרְאֶה ולקום אל מציאות אחרת – "לאה" נסתרת.
כל המהלכים בחייה היו נסתרים, גורלה להינשא לעשיו ובהמשך ליעקב מעייפת ושנואה שלא רוצים בה.
מי ששבוי בחיצוניות ובגשמיות עלול למצוא את עצמו במצבים שהתהפכו לו מ-נשואה ומרוממת ל-שנואה ונחותה.
אבל כשהקשר מושתת על פנימיות מה שמחזיק את המשך הקשר זה הראייה הפנימית מעבר לחיצוניות

כך או כך, השלמות טמונה ביכולת האינטגרציה שלנו לשאת את שתיהן. את הגלוי והנסתר, את הפנימי והחיצוני, את הנשואה ואת השנואה.

בשם כל ישראל תהיו טובים!
שתפו באהבה לזיכוי הרבים

"אמר רבי אלעזר א"ר חנינא כל האומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם"
שתפו באהבה
אלי־זה לנדאו – התבונה דרך השם

לקבלת *הצופן בפרשה דרך השם* מדי שבוע ישירות לוואטצאפ
ניתן לקבל דרך הקישור כאן
https://chat.whatsapp.com/E5NsMGslaE89Pn05Lde1wq

רוצים לקבל את פִשְרָה של הפרשה מדי שבוע לתיבת המייל.
מלאו פרטים כאן בתיבה והיא תשלח אליכם באהבה.

[[ טופס מוטמע]]



לומדים בחברותא פַּרַשָה ופִשְרָה כל שבוע
בחכמת הסוד של הקבלה וחכמת האותיות
רוצה להצטרף?
כל הפרטים כאן

תגובות

אין עדיין תגובות

השאר תגובה

המייל שלך לא יוצג בגלוי - שדות חובה מסומנים בכוכבית*

error: אזור מוגן זכויות יוצרים.
כותרת שלי