בָּלָק דרך השם בסוד האותיות

בָּלָק דרך השם בסוד האותיות

בָּלָק דרך השם בסוד האותיות

חרב פיפיות - להט החרב המתהפכת

בא לקלל יצא מברך

אלי־זה לנדאו

בָּלָק דרך השם בסוד האותיות – הצופן לחיים

כוחות האופל מול כוחות האור במערכה על הדיבור
בלק, מלך מואב, מודאג לארצו רואה את ישראל מביסים עמים בזה אחר זה בכוח הפה.
זה התחיל עם פרעה, פה-רע וממשיך עם סיחון מלך האמורי.
ישראל שולחים שליחים, באים אליו בגישה מפוייסת בדיבור, שיח ואמירה.
אך בלק אותיות קבל רצה לקבל לעצמו יותר.
הוא פונה אל בלעם, בעל פעור, בעל שם, שנחש וקסם הם לחם חוקו, מבקש להילחם בכוח הפה – לקלל את ישראל, בתחבולות ובתכסיסים, קסמים וכישופים.

"וְלֹא קָם נָבִיא עוֹד בְּיִשְׂרָאֵל כְּמֹשֶׁה" (דברים לד י)
בישראל לא קם, אך באומות העולם קם – בלעם.

בלעם ומשה מייצגים כוחות בנפש
בלעם, הוא הרצון לקבל לעצמו בכל מחיר, בכל דרך, בתחבולות ובתכסיסים
לעומתו, משה, הוא התגלמות האמונה השלמה עם ה' שיש ביכלתה לרומם את האדם מעל כל מצב.

ה' בוחן כליות ולב.
בלעם נביא אלקים יצא למלא את מאוייו למרות שידע שהוא עושה דברים בסתירה לרצון ה', נחשב רשע, ראשיתי תיבות – רצון של עצמו.
עניין הכוחות והתחבולות, ה' נותן להם כח לפי שעה, רק בשביל שתהיה לאדם הבחירה.
רצון! זה כל מהות האדם
בדרך שאדם רוצה לילך מוליכין אותו (חז"ל)
כך יוצא אדם לדרך מלאת סתירות פנימיות לכוחותיו הטבעיים גם כשהם זועקים את זעקת האמת.
הפרשה קוראת לנו להתבונן מאיזה מקום אנחנו פועלים ומופעלים?
מתוך הרצון שלנו לקבל לעצמנו, או מתוך הרצון לקבל על מנת להשפיע?

באותו זמן היה עת צרה הקשה ביותר לישראל, יותר מעת היותם במצרים ועל הים' מדוע?
מגלה הזהר הקדוש, אחרי המבול, האנושות קיבלה על עצמה להישמר ולהיזהר בעריות.
כך זה נשמר עד לימיו של בלעם שפרץ את הגבולות במעשים שהיה עושה עם אתונו.

בלעם ידע שכל הצרות של ישראל מתחילות כשיש פירוד באחדותו.
רצה לעורר עליהם קטרוג: להכניס פירוד בחיבור ביניהם – לקלל את האחדות הטמונה בשורש הבריאה שמקורה בעשרה מאמרות שנאמרו בשפת הקודש הכוללת בתוכה את סודות ויסודות כל הבריאה.

אין כחנו אלא בפינו
הבלתי אפשרי נעשה אפשרי כשמתאחדים בשלמות
כל קיומו של ישראל תלוי באחדותו ובכוח דיבורו – בפה
אַל-תִּירְאִי תּוֹלַעַת יַעֲקֹב (ישעיהו מא יד)
כמו שהתולעת, כוחה בפיה, כן ישראל, כל כוחם בפיהם – כפי שתולעת קטנטנה בכוחה להרוס עץ ענק, כך ישראל כוחם נודע בפה, בכח התפילה יכולים לנצח כל מערכה .

מי שעולה על אתונות, מאבד את כוחו אליהם
האתון מייצגת את הכוחות הטבעיים, הפשוטים באדם – הגוף, התאוות, המאווים והיצרים עליהם רכב בלעם.
מלאך ה' ניצב בדרך האתון. הוא נגלה לה כשחרבו שלופה בידו לפני שנגלה לבלעם.
כך גם אדם, מקבל איתותים דרך הגוף – לעצור אך האדם מתעלם וממשיך להפציר בגוף להמשיך עד שהוא קורס.
בלעם מכה את האתון ואף אומר לה לו חרב בידי הייתי הורג אותך. נשאלת השאלה אם כוחו בפיו למה צריך להשתמש בחרב להרוג אותה.
להט החרב מתהפכת ב-פיות
פי הארץ פערה את פיה ובלעה את קורח ועדתו ופי האתון נפתחה.
הרוצה לבלוע בפיו כבלעם, נבלע לאתונו.
כדי שכח הדיבור יוכל לפעול יש להשתחרר מהשעבוד הנהנתני לרצונות של עצמי.

בלעם לשון בולע ומעלים רצה לבלוע את הכל לעצמו.
הלך עם בלק הרצון קבל לעצמו, סופו להיבלע בדבריו

בלק ובלעם מייצגים חלקים ומאבקים פנימיים בתוכנו.
כששניהם חוברים יחדיו נוצר בלבול וספק.
חיבור בין שתי אותיות ראשונות של שמם בלק ו-בלעם = בלבל
חיבור בין שתי אותיות אחרונות של שמם בלעם ו-בלק = עמלק
בגימטריה עמלק = ספק = מר עמלק, הוא לא רק עם זר הוא 'ספק' השוכן בתוכנו עמוק בנפשנו, מקור הפירוד והמרירות בחיינו המכרסם כל חלקה טובה.
אין לו רגע דל, עסוק בהשוואות, מטעה ומתעתע.
פעם הוא אומר לך "אתה לא מספיק שווה", "אחרים טובים ממך"…
פעם הוא משווה "אתה טוב יותר מאחרים, אתה יכול יותר"…
רואה את הרע במקום את הטוב, את ה-אין במקום את מה שיש.

בכל מצב הספק והבלבול מפרידים ומנתקים את האדם מהאחדות והשלמות הפנימית.
מה הדבר שיכול לחסל את כוח עמלק?
להתחבר לאמת! לראות את המציאות מעבר למקום ומעבר לרגע הזה.
ישראל שהיו ישרים עם האל בשלמות ובאחדות, באותה עת, זכו לקבל את הברכה.
לא הועילו לו כל תחבולותיו, מאונס ולא מרצון, בא לקלל יצא מברך את ישראל.

מֵרֹאשׁ צֻרִים אֶרְאֶנּוּ וּמִגְּבָעוֹת אֲשׁוּרֶנּוּ
כדי לבחון מציאות כלשהי, יש לעלות אל ראש הגבעות מסביב למחנה, להתרומם מעל המצב, המקום והזמן – מעל למציאות המוגבלת, רק ממקום גבוה אפשר לראות את התמונה והמשמעות השלמה.
בכל אחד ואחד מתעורר לו איזה 'בלעם' בתוכו, הנגרר אחר הרצון של עצמו.
בלעם הוא 'כלי שרת' בידי ה' להראות לנו שבסופו של דבר הכל נהיה בדברו – בדבר ורצון ה'.
שנזכה לראות את החיים מראש צורים!

בשם כל ישראל תהיו טובים!
שתפו באהבה לזיכוי הרבים

"אמר רבי אלעזר א"ר חנינא כל האומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם"

אלי־זה לנדאו – התבונה דרך השם

רוצה לקבל מדי שבוע לווצאפ שלך
את הצופן בפרשה דרך השם בסוד האותיות
ההרשמה מכאן!

אלי-זה לנדאו - התבונה דרך השם
[[ טופס מוטמע]]



רוצים לקבל את פִשְרָה של הפרשה דרך השם מדי שבוע לתיבת המייל

מלאו פרטים כאן בתיבה משמאל והיא תשלח אליכם באהבה.


תגובות

אין עדיין תגובות

השאר תגובה

המייל שלך לא יוצג בגלוי - שדות חובה מסומנים בכוכבית*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

error: אזור מוגן זכויות יוצרים.
כותרת שלי