בֵּין הַמְצָרִים דרך השם בסוד האותיות והזמן

בין המצרים התבונה דרך השם

בֵּין הַמְצָרִים דרך השם בסוד האותיות והזמן

בין הַמְצָרִים דרך השם בסוד האותיות והזמן

י"ז בתמוז עד ט' באב - שלושה שבועות

בין הַמְצָרִים
בין המעברים לבין המעצורים

אלי־זה לנדאו

בֵּין הַמְצָרִים דרך השם בסוד האותיות ובזמן

י"ז בתמוז מתחיל פתח המיצר של ימי "בֵּין הַמְצָרִים"
תקופת מעבר של שלושה שבועות עד תשעה באב

מפרשים אומרים אלה הם ימי צרה מֵצרים בצער וצרות,
זמנים קשים ומסוכנים של הגבלה וצמצום שהשיגו את ישראל לאורך ההיסטוריה.

זה התחיל בשבירת הלוחות הראשונים שמשה שבר כתגובה לחטא העגל
והמשיך לחורבן בית המקדש הראשון והשני כאשר נפרצו חומות ירושלים.

סיפורי התורה ואירועים בהיסטוריה של עם ישראל
הם לא רק סיפורים ברובד הפשט, הם מקפלים בתוכם מטאפורות ומסרים

בפנימיות, מהי חומת ירושלים שנפרצה ?
ירושלים מסמלת את המקום הכי פנימי,
את הנקודה השלמה שנמצאת בתוך כל אחד ואחת.
מהי החומה שנפרצה?
חומה, מלשון תחום, גדר והגדרות שאדם תוחם ומגדיר לעצמו.
תחילת הנפילה של החומה היא טשטוש בין תחומים אצל כל אחד:
בין נכון ללא נכון, בין מתאים ללא מתאים

גם חומות ירושלים שנפרצו וגם לוחות הברית שנשברו
מעידים על משבר אמון ואמונה באמת הפנימית.
אמת היא נקודה עליונה, נקודה חבויה בכל אחד המחכה להתגלות
בעבודת יגיעה להגיע לשלמות מעצם היותך – להכיר בערך עצמך.

לעם ישראל בכלל ולכל אחד בפרט יש תקופות של בין הַמְצָרִים פרטית שלו.
במגילת איכה הנביא ירמיהו מקונן
'כל רודפיה השיגוה בין הַמְצָרִים '.

שואל המדרש,
'בין הַמְצָרִים' האם הם הסיבה לצרות שבאו על ישראל או התוצאה?
פירוש אחד אומר, בין המצרים זו הסיבה ולכן 'כל רודפיה השיגוה'
פירוש שני אומר בין המצרים הוא התוצאה לכן 'כל רודפיה השיגוה'

הזהר מפרש 'רודפיה'
'רודף-יה' – 'יה' היא הנהגה נסתרת של הקב"ה בעולם, הנהגה שהיא מעל הטובה.
השיג-וה – 'וה' היא הנהגה הגלויה של הקב"ה בעולם.
אדם הרודף 'יה' ההולך בדרך השם ויודע שאין עוד מלבדו! יודע בידיעה פנימית ועמוקה שהכל לטובה ואין רע יורד מלמעלה מגיע להשיג השגות של 'וה' – כלומר, זוכה לראות את ההשגחה הפרטית בגלוי.

ומנקודת זוית נוספת אפשר לקרוא "כל רודפיה השיגוה" – רדפו כל איש אשר הוא 'רודף-יה', ההולך בדרך השם.

הַמְצָרִים הם עניין של השגות
'מיצר' זו רצועה צרה המפרידה בין שני חלקים, אך באותה מידה מחברת בין שני חלקים נפרדים.
הַמְצָרִים הם עניין של השגות – אדם בוחר לעצמו את הדרך

השאלה איך יוצאים להשיג השגות?
כל המציאות של עם ישראל היא הנהגה על טבעית – למעלה מן הטבע – מונהגת בשם השם המפורש י.ה.ו.ה.
אם יוצאים מבלי להתחבר להנהגת השם מעל הטבע, מבלי להבין שיש תכלית ומשמעות לכל דבר בעולמו ואין דבר המתנהל באופן מקרי, ולכל פעולה יש תוצאה כמו שנאמר בפרשת בחוקותי, "אם לֹא תִשְׁמְעוּ לִי וַהֲלַכְתֶּם עִמִּי בְּקֶרִי" אם נחשוב שהעולם נשלט על ידי מקריות, צירוף מקרים אקראי ובלתי צפוי, והכל זה יד המקרה, כך תהיה גם המציאות שלנו. נינטש ל-יד המקרה – אז חווים עכובים ומגבלות עד כדי צרות וכאב.

אבל אם מתחברים לאמונה ובטחון בדרך השם 'יה' לפני שיוצאים להשיג השגות – מתחברים לשם י.ה.ו.ה, הנהגה שהיא מעל הטבע אז מתאפשרת השגה שלמה…
אז יבוא השינוי – 'כל רודפיה השיגוה בין הַמְצָרִים"
באים לנחלה בלי מְצָרִים 'נתתי נחלה ללא מְצָרִים בלי גבולות ומגבלות, הכל אפשרי – השמיים הם הגבול!

מקור הצרה והצרוֹת נעוץ בתפיסת מציאות צרה, כל הסוד ובהרחבה לראות בראייה רחבה מעבר לרגע המצומצם, הרגע הוא נצח! כל פעולה שלנו קובעת את הנצח!

הנביא זכריה התנבא: "צום הרביעי (י"ז בתמוז) יִהְיֶה לְבֵית יְהוּדָה לְשָׂשׂוֹן וּלְשִׂמְחָה וּלְמֹעֲדִים טוֹבִים וְהָאֱמֶת וְהַשָּׁלוֹם אֱהָבוּ"
י"ז גימטריה "טוב"
מי יתן והטוב הזה יורגש בגאולה קרובה ממש במהרה בימינו
יהפכו ימי הצום לימי חג ושהשמחה תשרה בבית מקדשנו אמן ואמן.

בשם כל ישראל תהיו טובים!
שתפו באהבה לזיכוי הרבים

"אמר רבי אלעזר א"ר חנינא כל האומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם"

אלי־זה לנדאו – התבונה דרך השם

רוצה לקבל מדי שבוע לווצאפ שלך
את הצופן בפרשה דרך השם בסוד האותיות
ההרשמה מכאן!

אלי-זה לנדאו - התבונה דרך השם
[[ טופס מוטמע]]



רוצים לקבל את פִשְרָה של הפרשה דרך השם מדי שבוע לתיבת המייל

מלאו פרטים כאן בתיבה משמאל והיא תשלח אליכם באהבה.


תגובות

אין עדיין תגובות

השאר תגובה

המייל שלך לא יוצג בגלוי - שדות חובה מסומנים בכוכבית*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

error: אזור מוגן זכויות יוצרים.
כותרת שלי