הקץ לתודעה חשוכה

מקץ דרך השם בסוד האותיות

הקץ לתודעה חשוכה

מִקֵּץ דרך השם בסוד האותיות

צופן אדם־עולם בסוד אותיות הפרשה

הקץ לתודעה חשוכה

אלי־זה לנדאו

מִקֵּץ דֶּרֶךְ הַשֵׁם בסוד האותיות
הקץ לתודעה חשוכה

"אין רע יורד מלמעלה" (חז"ל)
במחשבת הבריאה הכל הוא אחד: אין רע או טוב, אין ימין או שמאל, אין מעלה או מטה.

מקץ, מפרש הזהר הקדוש, קץ שם לחושך – אנחנו שבויים בתודעה חשוכה
מבחן האמונה נמדד במצבים של נפילה
ששכחנו שיש דברים נשגבים מבינתנו להבין מהלכים עליונים!
נשאבים לאפלת השכחה בשיכול אותיות שכחה
אומרים חכמי הסוד, הפתרון הוא הזכרון, ההיפך משכחה
'זכרון' נוטריקון 'זך אור'.
לגלות את האור האלוקי הגנוז בתוך כל אותם מצבים
אז נראה שהכל מתהפך לטובה.
לגלות את האור האלוקי הגנוז בתוך כל אותם מצבים ונראה שהכל מתהפך לטובה.

תהליכים מתרחשים מעבר לממד הזמן המיידי.
אנחנו לא רואים את הנולד, ולכן קשה להבין את התהליכים.

'פרעה' בעצם נמצא בכל אחד מאיתנו.
חלומות פרעה מדגימים לנו את תפיסת המציאות שלנו
שבע פרות רזות ושדופות אוכלות את שבע הפרעות הבריאות
שבע השבולים הדקות בולעות את שבע השבולים הבריאות והמלאות.

פרעה אותיות הפער – העפר – פריעה
פער נפער בין חלום למציאות.
'שבע' אותיות 'שובע'.
אותיות בי"ת ופ"א שייכות לקבוצת אותיות שמוצא הגייתן מהשפתיים (בומ"ף), אשר מתחלפות ביניהן – כך נראה שהמילה 'שבע' מצפינה בתוכה את המילה 'שפע'.

שובע ושפע הם נחלת החולמים, והעולם שאנו מקיצים לתוכו הוא עולם של לוחמים בתחרות מדומה על השפע.
שפע ומחסור, שובע ורעב, מתקיימים רק בתודעה
הכל מצוי ואין מיצוי!
חיים בתרבות של שפע ואף פעם לא שבעים.
חיים בחוסר סיפוק תמידי שאינו יודע שובע, הסתפקות ושביעות רצון.
עסוקים במה שאין לנו במקום לראות את מה שיש לנו
חיים בפחד שלא יהיה מספיק. עסוקים בלאגור במקום לחוות. קצים מהר בכל מצב.
מתחרים זה בזה, חושבים שהשפע מגיע על חשבון האחר, במקום להבין שכולנו תלויים זה בזה ובטבע שסביבנו.

חלומות מורידים ומעלים – לוחמים עד שמוחלים
פרעה מלשון פריעה, פֵּירָעון תַשלוּם חוב, אל מול פריעה, גילוּי וחשׂיפה

אומר רבנו בחיי, בשמו של פרעה נרמז יסוד העפר, הנמוך מבין ארבעת היסודות: אש, מים, אויר ועפר.
'עולם העשייה' בו אנו חיים, יסוד העפר הוא היסוד שהתגשם בחומר.
יחד עם זאת, רק בתוך עולם של חומר נוכל לעשות תהליכי התמרה.

ירידה למקומות ומצבים מצמקים יכולים להביא את האדם למיצוק על ידי גילוי האור האלוקי החבוי באותם מצבים, ובדיעבד, נגלה שהכל לטובה.
כפי איש גמזו ראה בכל התמודדות את החיובי למפרע.
דברים שרואים מכאן, מנקודת המקום והזמן הזה עלולה להחליש וליצור תחושה של צימוק וכיווץ,
עלינו לפרוע את החוב שבעטיו ירדנו לעולם כדי לתקנו, להיות במחילה למחול לכל אלו ששכחו את החוב שבעטיו ירדו לעולם..
רק ראייה מנקודת מבט של בטחון ואמונה מאירה, מחזקת וממצקת את האדם.

טבע המחסור גורם לנו לחוש רעב כל הזמן, אין תחושת שובע. חוסר סיפוק וחוסר שביעות רצון.
כמו בחלום פרעה הרזות בולעות את השפע ועדיין נשארות רזות ורעבות.

פרשת "מקץ" מגיעה תמיד בשבת חנוכה, חג האור וגילוי כוח הניסים בימים חשוכים

בראש חודש טבת החשוך ביותר בשנה מגיע אור החנוכה לשיאו.
זהו עת רצון למשוך אור מאור האינסוף ולהפוך את טבת ל-'טובות'.
האות ו' עומדת בלב המילה 'אור' – ו' היא צינור של אור והיא וו החיבור הנכתבת בשני ווים – הכח המחבר בין ניגודים:
ו' אחת מחברת בין מעלה ומטה ומושכת מאור האינסוף אל תוך חיינו.
ו' אחת מחברת בין צדדים – בין ימין ושמאל, בין חסד ודין, בין אור וחושך.

אומרים חכמי הסוד, אם משהו בעינינו נתפס כדבר רע, משום שזה נובע מצרופים לא נכונים של אותיות הכלים שאנחנו עושים.
בטחון ואמונה ב-ה' מהפכים את צירופי האותיות לטובה ואז לוחם נעשה חולם ומוחל, נגע הופך לענג, ומה שבוטל זה לטוב.

מראש חודש טֵבֵת מושכים שני צינורות של אור והופכים את טֵבֵת לטובות לכל השנה.
להכניס את האור בכל הפרטים להודות להלל ולשבח על כל ה-יש בחיינו.

בשם כל ישראל תהיו טובים!
שתפו באהבה לזיכוי הרבים

"אמר רבי אלעזר א"ר חנינא כל האומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם"

אלי־זה לנדאו – התבונה דרך השם

אלי-זה לנדאו - התבונה דרך השם
[[ טופס מוטמע]]



רוצה לקבל את הצופן בפרשה דרך השם מדי שבוע למייל

מלאו פרטים כאן בתיבה משמאל והוא ישלח אליכם באהבה.


תגובות

אין עדיין תגובות

השאר תגובה

המייל שלך לא יוצג בגלוי - שדות חובה מסומנים בכוכבית*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

error: אזור מוגן זכויות יוצרים.
כותרת שלי