יש כ"ב אותיות – אבני הבניין בהן נברא העולם

ויצא דרך השם 2020

יש כ"ב אותיות – אבני הבניין בהן נברא העולם

וַיֵּצֵא דרך השם בסוד האותיות

צופן אדם־עולם בסוד אותיות הפרשה

וַיִּשְׁכַּב בַּמָּקוֹם הַהוּא

'יש כ"ב' אותיות קודש

אלי־זה לנדאו

וַיֵּצֵא דֶּרֶךְ הַשֵׁם בסוד האותיות

וַיֵּצֵא יַעֲקֹב מִבְּאֵר שָׁבַע וַיֵּלֶךְ חָרָנָה
וַיֵּצֵא… וַיֵּלֶךְ חָרָנָה רמז לנשמה בירידתה לתוך גוף, מוּצאת בעל כורחהּ מעולם שכולו טוב מִבְּאֵר שָׁבַע לעולם של חרון־אף – הדרך שהאדם יעשה כאן, והמצבים שיצא מהם עד שיגיע להיות בן־חורין.

יש דברים נסתרים לא נדע לא נבין
העולם הזה הוא עולם של הֶעְלֵם והסתרה, המציאות עלומה וחשוכה, מסתירה בתוכה את התמונה הגדולה – "עלמא דשיקרא", עולם החומר הגשמי משכר ומשקר.
החומר מכסה על המציאות הרוחנית האמיתית המחייה את כל הבריאה.
יַעֲקֹב אבינו, הוא נקודת האמת שבאדם.
לבן הארמי אותיות נבל הרמאי לבן וכן מלשון לְלַבֵּן לברר.
לבן הארמי הוא הוא חלק נוסף בנפש הבהמית המשטה בנו.
הוא מנסה להיראות לבן, הגון וטהור. מחד גיסא הוא אומר ליַעֲקֹב הֲכִי אָחִי אַתָּה, ומאידך גיסא – פועל ברמאות.

בזמן שנקודת האמת נמצאת במקום של רמאות, היא תחת שלטון "הנפש הבהמית".
ברגע שיעקב, ה"אמת", רוצה להאיר את נקודת האור, קם עליו לבן הארמי – היצר הרע – בתחבולות ותכסיסים.
ואף על פי כן, ברגע שבו יֵצֵא האדם לדרך ויחפוץ להאיר את נקודת האמת שבתוכו, יזכה לשמירת הקב"ה ולהגנתו כאן בעולם של שקר.

הנשמה נשלחה לפעול בחומר בבית לבן הארמי, כדי לְלַבֵּן אותו, לבררו ולהעלותו לקדושה. בלשון החסידות קוראים לזה ,"העלאת ניצוצות קדושה".
בכל מקום, מאכל או מצב, שבויים "ניצוצות קדושה", ניצוצות אור שהתפזרו בחטא אדם הראשון ונפלו בשבי ה"קליפות" ומחכים לגאולתם.
עלינו להחיותם ולהעלותם למקומם על־ידי בירורם בכל דבר ומקרה, בכל מקום ובכל זמן. אם ננסה לקצר את הזמן בדרך, נפסיד הזדמנויות שהדרך מזמנת לנו.

יש דרך קצרה שהיא ארוכה, ויש דרך ארוכה שהיא קצרה לעשות את המסע
האדמו"ר הזקן מבאר בספר ה"תניא" איך אפשר להיות קרוב מאוד לשליחות בדרך ארוכה וקצרה שבה השכל והתודעה ממלאים תפקיד מוביל ומרכזי.
ראשית על האדם ללמוד על אמיתות הקיום המהותיות: להבין את שורשה ותמציתה של הנשמה והקשר ההדוק והמהותי שלה עם בוראה; להבין את ייעודו, המשאבים המוענקים לו והאתגרים המוצבים בפניו בדרך להגשים את תכלית ייעודו.
יהיו ניצחונותיו רבים ככל שיהיו, תמיד היום שאחרי מביא לו מבחן נוסף שיש בו אפשרות של כישלון.
ניתנו לו כלים ייחודיים משלו לעשות את המסע ועמהם הבחירה החופשית באיזו גישה ילך! דרך. כישלון או ניצחון תלוי בדרך שיבחר…

הדרך חכמה מההולך בה
הדרך מזמנת מפגשים והזדמנויות לעלות על נתיב של תבונה וחוכמת חיים, שלב אחר שלב להגיע אל כל יעד.
יַעֲקֹב אבינו, בדרכו חָרָנָה עוצר ללינה
וַיִּקַּח מֵאַבְנֵי הַמָּקוֹם וַיָּשֶׂם מְרַאֲשֹׁתָיו וַיִּשְׁכַּב בַּמָּקוֹם הַהוּא.
וַיָּשֶׂם מְרַאֲשֹׁתָיו, אותיות מרא"ש – תי"ו השפה בה נברא העולם ובה הקב"ה מדבר עם המלאכים, ובה ניתנה התורה לעם ישראל.
יש קשר בין המשמעות למהות הפנימית, בין הדבר לדיבור, בין מחשבה למציאות.

וַיִּשְׁכַּב אם נחלק את המילה יִּשְׁכַּב לשתי מילים נגלה 'יש כ"ב' אותיות קודש
בספר יצירה מבואר, 'אותיות' נקראו 'אבנים' הן אבני הבניין שנבראו בהם שמים וארץ והעולם כולו. כל אות גונזת בתוכה 'אור אין־סוף' המקודד בצופן הבריאה.
יעקב אבינו שם את ראשו על האותיות, המחשבות נמצאות בראש – יעקב שם את מבטחו ב-ה' במחשבות הבורא ועל ידי כך היה מוגן בכל מקום שהיה בדרכו ובבית לבן שהיה עליו להתמודד מול מצבים מתעתעים ומטעים.
יַעֲקֹב דבק במחשבתו לתוך פנימיות האותיות ומראש מעלה אותם על ידי ראיית התכלית שבכל דבר תחילה.
זה הסוד לעשות את המסע בעולם הזה, להגיע לידי מציאה בכל מקום שנבחר להיות ולעשות.

בשם כל ישראל תהיו טובים!
שתפו באהבה לזיכוי הרבים

"אמר רבי אלעזר א"ר חנינא כל האומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם"

אלי־זה לנדאו – התבונה דרך השם

אלי-זה לנדאו - התבונה דרך השם
[[ טופס מוטמע]]



רוצה לקבל את הצופן בפרשה דרך השם מדי שבוע למייל

מלאו פרטים כאן בתיבה משמאל והוא ישלח אליכם באהבה.


תגובות

אין עדיין תגובות

השאר תגובה

המייל שלך לא יוצג בגלוי - שדות חובה מסומנים בכוכבית*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

error: אזור מוגן זכויות יוצרים.
כותרת שלי