פרשת אחרי מות בסוד האותיות

אהבתם את התוכן? שתפו באהבה 💞

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

פרשת אחרי מות בסוד האותיות

בין האפל לנסתר, בין האסור למותר

אחרי מות בסוד האותיות

בין האפל לנסתר, בין האסור למותר יש בלבול

התורה מצווה "קדושים תהיו",  הקדושה עלולה להיות מסוכנת ומשחיתה אם לא יודעים להתנהל נכון אל מולה.

'אַחֲרֵי־מוֹת' ממשיכה את אירועי פרשת שמיני, בעקבות מותם של נָדָב וַאֲבִיהוּא בכניסתם לקודש הקודשים ללא רשות. ה' מצווה למשה, שאהרון אחיו הכהן לא יבוא בְכָל עֵת אֶל הַקֹּדֶשׁ – מלבד יום אחד בשנה, ביום הכיפורים – פסגת עבודת כהן גדול – הקדושה בדרגתה העליונה ביותר וזאת רק לאחר שעשה הכנות וכוונות שבעה ימים קודם שהיה נכנס ל"קודש קודשים" ומקטיר קטורת לפני ולפנים, לפני יחידו של עולם בעבור כל נפשות ישראל ועבור כל העולם כולו.

בעבודת הכהן הגדול יש עניינים ופרטים רבים ובכולם צפונים סודות עמוקים.

המפתח טמון בזמן ובמקום.
עבודת הכהן מתפרשת בכל ממדי המציאות: מקום, זמן ואדם. שפת הקבלה מכנה אותם בראשי תיבות עש"ן: עולם-שנה-נפש.

עולם, נוגע במסגרת המקום,

שנה, נוגעת במסגרת הזמן;

נפש נוגעת במסגרת האדם – הבחירות שיעשה.
בין הטוב והרע, הטהור והטמא, הקדוש והצד האחר.

ביום הכיפורים קורה חיבור מקודש בין כל הממדים:

כשהכהן הגדול נכנס לקודש הקודשים הוא מחבר בין שלושת הממדים: מקום זמן ובחירה.
כהן, מייצג את הקדושה בדרגתה העליונה, כך כל אדם אמור לדעת לכהן את חייו ככהן גדול, מתוך קדושה ואחריות אישית לו ולבריאה כולה.

קדושת ישראל תלויה בטהרת המשפחה

המשך קיומו של העולם טבוע בבסיס הבריאה, במעשה פרייה.
ההמשך הזה משותף לצומח, לחי ולאדם. אולם מותר האדם מן הבהמה.שלושה דברים מסלקים את השכינה ומטמאים את הארץ, את האדמה: עבודה זרה, שפיכות דמים ועריות.
בארץ ישראל יש עליה מבחינה רוחנית.
החוטאים בעריות, מטמאים את הארץ ומורידים אותה.
אי אפשר לאחוז את המקל בשני הקצוות שלו. לעלות למקום גבוה וקדוש ומאידך להמשיך להיטמא ולטמא את הארץ.

אדם ההולך בין הצללים ללא ציות לחוקים הרוחניים בבריאה, הולך לאיבוד.

לחיות או למות את החיים
האדם נחשב חי באמת רק כשהוא שומר על החוקים והמשפטים האלוקיים.
לעומת זאת, אם ילך אחר דבר נתעב לנפש, בניגוד לחוקים ולמשפטים, הוא עובר על התורה כולה ומסיר מעליו את השגחת הבורא.
"סוּר מֵרָע"! זה נפלא, אבל זה לא מספיק. אנו מצווים "וַעֲשֵׂה טוֹב"! כדי שנתקדש.

מהי תועבה בסוד האותיות

וְלֹא תַעֲשׂוּ מִכֹּל הַתּוֹעֵבֹת הָאֵלֶּה

תּוֹעֵבה, מילה המתארת דבר-מה מגונה, פריצות מוסרית, מעשים נתעבים. תּוֹעֵבָה, תועה-בה – בדרך ה',
תּוֹעֵבָה, זה לא רק מעשה, תּוֹעֵבָה, זו הסיבה וגם התוצאה

תּוֹעֵבָה, אדם תועה-ב-ה' – תועה בדרכו, הולך בין הצללים ללא כיוון או מטרה עד שהדרך אבדה לו.
המושג 'תּוֹעֵבָה' מוסבר על ידי חז"ל כנוטריקון של 'תועה אתה בה'

וּשְׁמַרְתֶּם אַתֶּם אֶת חֻקֹּתַי וְאֶת מִשְׁפָּטַי
זהו ציווי חד משמעי לשמור על חוקים מוסריים, חברתיים סוציאליים!
זו לא המלצה, אלה הם משפטים שאינם משתמעים לשתי פנים במיוחד כשמדובר בתחום העריות אשר נוגעים לסדר ראשיתי בהיררכיה המשפחתית.

גילויי עריות וכלאיים

גילויי עריות וכלאיים הם הפרה יסודית של חוקי הטבע – יש בהם פגיעה גנטית לדורות.

גילוי עריות, זה לא רק קיום יחסי מין במעשה וחשיפת איברי המין המוצנעים בתוך המשפחה, זה גם הגילוי עצמו, במחשבה ובדיבור בכל רמה: אישית ובין אישית: בין אב ובתו, אם ובנה, אח ואחות דודים ודודות סבא סבתא ונכדים, לא עלינו.

ישנו איסור על כלאיים בבהמות, בבעלי חיים ובבגדים.

מסביר ה"שפת אמת", עניין הקדושה שייך לכל חלקי הבריאה, וההפרייה טבועה בבסיסה. היא משותפת בצמחים, בבעלי החיים ובאדם, אך אדם מובדל מהם בכוחות העליונים הרוחניים שיש לו – "מותר האדם מן הבהמה". לכל מין נתן את מינו בכח התולדה ועל האדם מוטלת החובה להגיע לשורש הקדושה בכל דבר.
כאשר מנסים ליצור מין חדש על ידי הכלאה, לערב בין מין שאינו במינו, אז הכוחות הרוחניים העליונים כלואים בתוך עצמם ואינם מתָפקדים. ישנו איסור על כלאיים בבהמות, בבעלי חיים ובבגדים
הַכְלָאָה מלשון כֶּלֶא הדבר כלוא, אסור וכבול מלפעול באופן חופשי.

פירוש נוסף למילה הַכְלָאָה במובן של עירוב
כאשר מנסים לערב בין מין שאינו במינו, הכוחות החיוניים העליונים מתבטלים ונכלאים.
זה כמו להתערב במעשה בריאה.

המשך קיומו של העולם טבוע בבסיסה של הבריאה במעשה פרייה. זיווגים גנטים זהים מביאים צאצאים פגומים בעלי מום.

" הרמב"ן מסביר, "המרכיב שני מינין, משנה ומכחיש במעשה בראשית…"
כל הסוד הוא להשכיל לאחד את כוחנו להתגדל ולהתקדש לאחד!

ענין הקדושה, תחילתו השתדלות וסופו מתנה, והיינו שתחילתו הוא מה שאדם מקדש את עצמו וסופו מה שמקדשים אותו". אומר הרמח"ל.

כשהאסור מתחפש למותר והשקר לאמת

היום, בעידן הרוח, בשם המתירנות והליברליזם הנושא פרוץ בין הורים לילדים, הגבולות מטושטשים… עד כמה ועד איפה משתפים בשיחות על נושאים הקשורים לקיום יחסים. יש כאן עיוות בתפיסת המציאות כשהורים וילדים מערבים ומתערבבים והמותר מתחפש לשקר.

וְאֶת זָכָר לֹא תִשְׁכַּב מִשְׁכְּבֵי אִשָּׁה תּוֹעֵבָה הִוא:
משכב זכור הוא איסור חמור ובגדר תועבה.
יש סדר בבריאה – זכר ונקבה בראם… כל אחד מביא את חלקו לשלם וביחד מביאים את חלקם להמשך תהליך הבריאה. משכב זכור אינו פועל על פי סדר ראשיתי במעשה בריאה. יש כאן שפיכת זרעים לבטלה וברובד נוסף זרע רוחני לבטלה.
תכלית הזרע, להזריע המשכה
על כן צריך לצמצם את עצמנו בצורה נכונה ומתאימה ליכולתנו הן ברוחניות הן בגשמיות הן בבית הן בחוץ – כדי שנזכה לזרע אמת פורה ומפרה.

קְדֹשִׁים תִּהְיוּ, מרוממים ונבדלים אך לא מתבדלים.

מתבדלים, הם אלה שמתרחקים ומוציאים את עצמם מהכלל.
מובדלים הם אלה המבדילים בין קודש לחול. קדושה מבדילה ומרוממת כל דבר מההוויה הרגילה שלו, כמו השבת ,היא קודש ונבדלת מחול.
כמו החתן המקדש את כלתו "הרי את מקודשת לי", הוא מכריז שהיא נבדלת לו מכל הנשים. "קדושה" היא דבר נרכש.
רק האדם, נזר הבריאה, יכול לקדש את החומר.

אז למה להיות קדושים כדי להיות מובדלים?
מהיותנו נזר הבריאה אנחנו כבר מובדלים.
אלא שאין די בהבדלה הראשונית הזאת, עלינו להעלות את ההבדלה לדרגה של קדושה.
להיות מרוממים ונבדלים אך לא מתבדלים.
מתבדלים, הם אלה שמתרחקים ומוציאים את עצמם מהכלל

"קדושים תהיו". מכוון להביא לאחדות ישראל בקדושה.
איך? במצוות "עשה" ו-"לא תעשה" בין אדם לחברו ובין אדם למקום.
"נעשה אדם בצלמנו כדמותנו" בדמותו של הבורא.

הכל הוא אחד ואחד הוא הכל – האדם והאדמה – הארץ והארציות
אדם מלשון אדמה (ארץ) ומלשון "אדמה לעליון" רומז על ייעוד האדם להיות דומה לבורא כאן על הארץ.
ארץ היא ארציות במובן של גשמיות. רק בעולם הגשמי הזה, מתוך הגשמיות מתאפשרת התעלות והתקדשות לרוחניות

עולם מלשון הֶעַלם -יש דברים נעלמים מאיתנו
יש סדר מדויק בבריאה הפועל על פי חוקים שהם יסוד כל הקיום, בטבע ובאדם.
קיבלנו את החוקים והמצוות כדי לפעול על פיהם מתוך הנהגה פנימית נטולת מניעים אישיים ממקום נקי שאינו מערב מין במינו .

הקדושה היא עבודת מודעות אישית ופנימית שנועדה להרים ולרומם כל דבר ממצב גשמי לרוחני.
עבודה כזאת מתאפשרת רק בציות לחוקים. אין כאן מקום לערער עליהם ואין כאן פתקי החלפה.
אנחנו רואים היום ריבוי ועירוב בין תחומים, בין מינים, בין מגדרים.
עירוב הגורם לאנשים להיות במצב כלוא בחייהם. כמו גבר כלוא בגוף של אשה ולהיפך או כמו אנשים שנמצאים במצבים כלואים בחייהם רק כי הם נמצאים במקום שאינו שייך למהות הנשמתית שלהם.

ערבות הדדית
כולנו ערבים זה לזה. אדם העושה דברים אסורים, הוא אסיר השבוי בכוחות הטומאה ואתו הוא אוסר את הסביבה כולה. אלה הם מעגלי השפעה. אחד עושה כולם זוכים, אחד מוריד, כולם יורדים.

פרשת אחרי מות לקריאה מלאה בחלוקה לשבע עליות כנגד שבעה ימים בשבוע

אלי זו לנדאו

התבונה דֶּרֶךְ הַשֵׁם מעלה תכנים מרתקים בסוד האותיות והמספרים 

דֶּרֶךְ הַשֵׁם בחכמת הקבלה והחסידות, פותחת צוהר לגלות את הצופן הגנוז במעגל הזמן, המקום והאדם בעולם ובעולמו הפרטי.
מאירה עולמות פנימיים, מרווה נפש צמאה ומחייה את הנשמה במעלות התודעה היהודית בראייה עכשווית לחיינו.

ואם הצלחנו להאיר נקודה טובה  למחשבה, אשריינו! בואו נגדיל עוד הרבה נקודות של אור – שתפו באהבה לזיכוי הרבים. 

נושאים פופלארים במאגר הידע:
פרשת השבוע
סוד האותיות
מִסְפָּרִים מְסַפְרִים
תכנים מחכמת הקבלה והחסידות
התפתחות אישית ועוד….

אלי-זה לנדאו

מעניין אותך לקחת את הנושא שלב אחד קדימה ללימוד מקצועי או להרצאה, השאירו הודעה ונקדם יחד את הנושא שמעניין אתכם:

רוצים לקבל למייל שלכם את הצופן בפרשה דֶּרֶךְ הַשֵׁם בסוד האותיות? השאירו פרטים

לקבלת הצופן בפרשה ישירות לוואצאפ 
לחצו על כפור הוואצאפ והצטרפו

עוד תכנים בצופן פרשות השבוע

חברים שאהבו את התוכן הזה אהבו גם את הנושאים הבאים

פרשת השבוע עוזרת לנו לחיות עם הזמן.
בכל פרשה עולה אור חדש ומאיר במשלים את הרוח שבנפש הדמויות – בקודים מוצפנים.

האותיות הן אבני היסוד של הבריאה, בהן טמון הצופן ליצירת חיים – התכנה הבסיסית לבריאת העולם ועולמו הפרטי של האדם. 

כולנו בנויים מאותם תדרים של מספרים אך הצירופים והשילובים ביניהם יוצרים את הסיפור הייחודי של כל אחד. מה מספרים המספרים ?

פרשת השבוע עוזרת לנו לחיות עם הזמן.
בכל פרשה עולה אור חדש ומאיר במשלים את הרוח שבנפש הדמויות – בקודים מוצפנים.

12 המזלות הם ביטוי של השפעות והארות שונות המושפעות. בכל חודש מחודשי השנה נובעת הארה אחרת. מה אומר עליכם המזל?

האסטרולוגיה הסינית מזהה ומאבחנת את מאפייני המזלות על פי שנת הלידה ולא על פי חודש הלידה. מה הם מאפייני המזל שלך?