מַּטּוֹת דרך השם בסוד האותיות

מטות דרך השם בסוד האותיות

מַּטּוֹת דרך השם בסוד האותיות

מַּטּוֹת דרך השם בסוד האותיות

אין מסע שאין לו מוצא

המוצא מצוי בצופן המַטֵּה להטות מצבים

אלי־זה לנדאו

מַּטּוֹת בסוד האותיות דרך השם – הצופן לחיים

המַטֵּה מבטא סמכות ומורה על חשיבות מעלה
המַטֵּה, שייפה את כוחו של משה להנהיג את העם, הוא אותו מַטֵּה שהוריד אותו מלעלות לארץ.
מטות ביחיד זה 'מַטֵּה' אם משנים תנועה (ניקוד) מצירה לקמץ נראה ירידה מַטַּה היפך של 'מעלה'

ההליכה במדבר אל הארץ המובטחת, אל המנוחה ואל הנחלה, היא תהליך אימוני שהעם זקוק לו לפיתוח מיומנויות לחימה בכוח האמונה, להעלות את תיבת הדיבור לדרגת אמנות בתפילה – להתעלות לנקודה גבוהה מקודמתה ביצירת מציאות חדשה, אחרת ושונה, שלמה וזכה.

אין מסע שאין לו מוצא
מוצא הפה, אופן הדיבור הוא 'מטה' שיש בכוחו להטות מצבים לכאן או לכאן לשינוי פני המציאות בכל מישור: אישי, חברתי ואף לאומי.
משה קיבל הנחיה "לדבר" אל הסלע כדי להוציא ממנו מים ולא להכותו עם המטה כפי שעשה לראשונה, במטרה שהעם יראה, ידע וילמד להשתמש בכוח הדיבור ולא להכות בכוח הזרוע 'סלעים' ואבני נגף העומדים בדרכו.
כדי לעשות שינוי חייב אדם לזוז ממקומו.
שינוי מקום הוא לא רק גיאוגרפי הוא גם תודעתי
הדומם והצומח הם לא רק מצבים בטבע הם אף מתארים מצבי תודעה
יש אנשים שהם בתודעת 'דומם', דוממים בחייהם, אינם משמיעים את קולם. מקובעים באותו מצב דומה ללא כל תנועה או שינוי.
יש אנשים הנמצאים בתודעת 'צומח', בשינוי ותנועה של צמיחה והתפתחות.

תפקידו הפעיל של המַטֵּה להטות מצבים.
התורה מקדשת את הדיבור
כל ענין הדיבור יש בו כוח עצום. דיבור יוצר כלים של אור – כל אות היא כלי עם מילוי אחר של אור וכל ענין הקדושה הוא במיקוד וריכוז האור בחיינו.
מילים הנאמרות ללא כיסוי או דיבור סותר, פעם אומרים כך, רגע אחרי אומרים דבר אחר, גורם להטיית האור ופיזורו.
כל ענין הקדושה הוא במיקוד וריכוז האור בחיינו.

הנֶדֶר והשְׁבֻעָה
שתי דרכים בעבודה אישית, שני קטבים מנוגדים – עלייה לעומת ירידה
שְׁבֻעָה מתקיימת בין אדם לחברו ובין אדם למקום, זוהי הכרזה אבסולוטית אישור ואימות של דבר מסוים, בדבר הקדוש או יקר לאדם, לעתים תוך הזכרת שם ה'. יש החמרה על שימוש בשבועה, לא ניתן להפר אותה ואין לה הגבלה של זמן.
שְׁבֻעָה לשון שבע נוגעת במסגרת השבע של טבע המציאות הקבועה בעולמנו.

לעומת זאת, נֶדֶר נועד לסלול דרך בעבודה אישית בין אדם לעצמו. כלי אדיר המעניק כח ותעצומות נפש להטות מצבים העומדים כאבני נגף בחיים לכיוון הרצוי.
נדר אינו מהווה מצווה מתרי"ג מצוות. אדם בוחר בו מרצונו החופשי.

נֶדֶר נעשה בהתחייבות מילולית גם ללא הזכרת שם ה'.
אדם הנודר נֶדֶר, הוא למעשה מדיר את עצמו מלעשות או לא לעשות דבר מה לזמן מסוים בתנאי שיקרה לו דבר אחר.
המטות, בשבועה ובנדרים מעניקים לאדם את היכולת להרים את עצמו, להתעלות מעל מצבים, ובאותה מידה הם יכולים להוריד אותו באמירות לא אחראיות, בהבטחות ובהתחייבויות פזיזות.

נֶדֶר בשיכול אותיות נרד מלשון ירידה
האחד מתייחס לחומרת הנֶדֶר, מי מכניס את עצמו למערכת כובלת של נֶדֶר בחובה לקיים אותו.
והשני עוסק ביכולת להפר או להתיר את הנֶדֶר.
התרת נדרים היא 'פתח יציאה', לאפשר לאדם להתיר את עצמו מהתחייבות שלקח על עצמו.

תפילת 'כל נדרי' ביום הכיפורים עוסקת בהתרת נדרים שנדרנו משך השנה גם אם בלי דעת כדי לאפשר יציאה לדרך חדשה.
למרות ועל אף שאפשר להתיר את הנֶדֶר עדיף שלא נידור כלל ונאמר תמיד "בלי נדר "! מאשר שנידור וניכשל.
נדרים במחשבה ולא רק בדיבור
כמה פעמים נדרנו לעצמנו במחשבה שאם…. אז….
כמה פעמים הבטחנו לעצמנו הבטחות אשר לימים התגלו כהבטחות שווא
המלחמה על מדיין מייצגת את פנימיות המלחמה על הדמיון הקרב על המחשבות המדומיינות המטעות אשר מטות ומורידות אותנו מהדרך.
המַטֵּה ההטייה והנטייה משמשים בערבוביה ויש לפעמים בהטעיה בדרך אל הארץ המובטחת.

מי יתן ונדע לעלות על דרך המלך אל הארץ המובטחת
כל אחד לארץ שלו – לנקודה הזכה והטהורה במסע הפרטי שלו.

בשם כל ישראל תהיו טובים!
שתפו באהבה לזיכוי הרבים

"אמר רבי אלעזר א"ר חנינא כל האומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם"

אלי־זה לנדאו – התבונה דרך השם

רוצה לקבל מדי שבוע לווצאפ שלך
את הצופן בפרשה דרך השם בסוד האותיות
ההרשמה מכאן!

אלי-זה לנדאו - התבונה דרך השם
[[ טופס מוטמע]]



רוצים לקבל את פִשְרָה של הפרשה דרך השם מדי שבוע לתיבת המייל

מלאו פרטים כאן בתיבה משמאל והיא תשלח אליכם באהבה.


תגובות

אין עדיין תגובות

השאר תגובה

המייל שלך לא יוצג בגלוי - שדות חובה מסומנים בכוכבית*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

error: אזור מוגן זכויות יוצרים.
כותרת שלי