פסח בסימן של התחלות

מתחדשים עם האביב בפה סח

אלי לנדאו

ב-"פֶּה-סַח" הכח הוא בפה
בדיבור ובשיחה, בהגדה ובאמירה

הקבלה מדברת על פסח כ-"פֶּה-סַח", פֶּה מדבר, שהתחיל בשעבוד פרעה ב"פה רע" .
פסח הוא זמן יציאה מגלות לגאולה.

מה זה גלות?
גלות היא מצב נפשי מנטלי שהתודעה חווה ריחוק רגשי ללא קשר למקום גיאוגרפי שהאדם נמצא בו.
מצבים ותקופות של ירידה וחשכה בהם התודעה כלואה במחשבות שליליות,
ייאוש ועצבות פחדים ותסכולים המורידים למקומות צרים המֵצֵרִים ומצערים אותנו היוצאים בדיבור.

תיקון הדיבור והניצחון על פרעה – "פֶּה-רַע" בהגדה ובדיבור.

דיבור מתחיל בשאיפה.
"שאיפה", היא לא רק הכנסת אנרגיה חיצונית פנימה המרחיבה מקומות צרים וסגורים בתוכנו.
"שאיפה" היא גם ביטוי לרצון להגשים חלומות ומאוויים.

משאיפה לנשיפה במחזור החיים
בשאיפה אדם שואף אל תוכו אויר נקי
בנשיפה הוא מוציא לאוויר העולם את כל המחשבות והרצונות העמוקים ביותר שלו.
אלה שמומשו ואלה שעוד לא מומשו. כולם "ננשפים" החוצה ומרחפים באויר כרגשות, אמונות ומחשבות מגבילות.
מחשבות ורגשות כאלה יוצרות "זיהום אוויר" המתפשט ומשפיע על תודעת האנשים הסביבה.
"זיהום אויר" נוצר מ"קוצר רוח" שזה ההיפך מ"אורך רוח" וזה בחינת פסח.
לא יכלו להאריך את רוחם, כי עיקר גלות מצרים היתה במקום הצר, בגרון שהוא קנה צר.
כל תהליך הנשימה מתחיל מהפה, קנה הנשימה ומיתרי הקול.

בקנה הנשימה האדם קונה את הדיבור
כאשר הפה בדיבור רע הוא מהווה "זיהום אויר" לסביבתו.
התרופה המהירה ביותר היא הפה.
אותיות "רפואה" הן "אור-פה".

מכאן נבין כמה כח יש לנו בפה לרפא את חיינו.


הגאולה היא בפה, במילים שנבחר להאיר לנו, לקרובים שלנו ולעולם.
ימי המשיח נקראים ימי גאולה. משיח מלשון שיח ושיחה.
הגאולה מתחילה בפה.

יציאת מצרים. יציאה מהמֵצרים, הצרים, הכואבים והלוחצים.
כבר היציאה הראשונה לאוויר העולם עברה דרך המצר הצר בתעלת הרחם.
דרך רחם-ים רבים וצרים נצטרך עוד לעבור,
ולהרבה רַחמים נזדקק עד שנגיע אל הארץ המובטחת אל ארץ חירותינו.

ניסן, הוא חודש ההולדות בסימן של התחלות בסימן אנרגיה עולה ובתנופה לכל השנה
החודש הראשון לחודשי השנה. עליו נאמר "ראש חֳדשים" וכן "חֹדֶשׁ הָאָבִיב".
שהוא ראשון ואב ל- י"ב החודשים כמו ניצן המבשר את בוא האביב.
אביב, זו התקופה שהאנרגיה בטבע נמצאת במגמת עליה
ואותה אפשר לראות בסדר הופעת אותיות 'אביב'
במגמת עליה מהאות אלף לאות בית.
לעומת תשרי, החודש ה-7 (במנין הספירה מניסן) שבו האנרגיה בטבע מתחילה להיות בסימן ירידה (הסתיו)
עפ"י הזהר, את הירידה הזאת רואים הפעם בסדר ירידת האותיות מהאות האחרונה ת' ל-ר – ש

התרבויות העתיקות השכילו לרתום את האנרגיה הראשיתית הזאת שנמצאת בעליה כדי לנקות ולהטען מחדש.
מכאן השתרש המנהג לנקות ולפנות את המיותר לקראת הפסח,
לסגור מעגלים, להיטען ולהתחדש בכוח חדש.

פסח מלשון פסיחה ודילוג
כדי שנוכל לדלג מעל מגבלות התודעה המדומים המעכבים אותנו
החודש הזה מהווה שער יציאה מן השעבוד ומן המיצרים המגבילים את התודעה.

הגלות והגאולה – מתחילה בתודעה
הזוהר מפרש את המהות האמתית של הגולה כשיעבוד
משהו חיצוני השולט על המוח ועל הרוח ולא בהכרח על הגוף.

אנחנו מחכים לכוח חיצוני שיבוא להציל אותנו, אולם כדי שתגיע ההצלה אנחנו צריכים לעבור תהליך פנימי.
שום כוח חיצוני לא יכול להחליף כוח פנימי המגיע מתוך בשלות

אם ביצה נשברת על ידי כוח חיצוני החיים מסתיימים.
אם ביצה נשברת על ידי כוח פנימי החיים מתחילים.
שינויים מדהימים מתחילים מבפנים!

שנזכה להתחדשות בתודעה משוחררת והעיקר בשמחה ובאהבה
ממני בשמחה
אלי

error: אזור מוגן זכויות יוצרים.
כותרת שלי