שְׁלַח־לְךָ דרך השם בסוד האותיות

שלח לך דרך השם בסוד האותיות

שְׁלַח־לְךָ דרך השם בסוד האותיות

שְׁלַח־לְךָ דרך השם בסוד האותיות

בדרך אל הארץ המובטחת

אין לך אחד שאין לו שליחות משלו

אלי־זה לנדאו

שְׁלַח־לְךָ דרך השם בסוד האותיות – הצופן לחיים

אין לך אחד שאין לו שליחות משלו
כולנו שליחים שירדנו לעולם בשליחות הנשמה
'שלח לך' מאירה נקודות להתבוננות בשליחות אליה נועדנו
אל מול אילו שליחים אנחנו פועלים ומופעלים?
מי מהם מחלישים? מי מהם מחשלים? מי מורידים ומי מעלים אותו?
ואיך הופכים נקודות חלשות למחשלות בכל שליחות
שלח אותיות חלש – חשל מאותו שורש הם משתלשלים. מה שיכריע זו נקודת המבט, מתוך המקום והזמן אותה בוחנים.

לשליח יש את הכח להחליש או לחשל את השולח.
שליח הוא נציג נבחר למטרה או משימה.
השליחים בפרשה, הם ראשי שבטים, נשיאים מכובדים בכירי שבטי ישראל. הטובים ביותר, מעצם מעמדם וכוחם הפנימי נבחרו לייצג את העם.
נשיאים, לפני הכל הם אנשים ככל האנשים עם חולשות וחוזקות משל עצמם ללא כל קשר לתפקידם.
הם נשלחו לתור את הארץ. לתור לשון יתרון, לסייר ולגלות את יתרונותיה.
באותה שעה ראו אנשים קוברים את מתיהם, הגיעו למסקנה שישנה תמותה גבוהה בארץ – "ארץ אוכלת יושביה".
הם לא הבינו שזאת ההנהגה האלוקית המסובבת את המציאות כך שיוכלו לבצע את שליחותם בנחת.

"נשיא" אותיות "יש"-"אין"
זה רק עניין של ראייה, מה העין רואה, את מה ש-יש או את מה ש-אין.
הנשיאים ראו אֶת הַנְּפִילִים בְּנֵי עֲנָק, הרגישו כחגבים לעומתם, וַנְּהִי בְעֵינֵינוּ כַּחֲגָבִים
והמשיכו להוסיף וְכֵן הָיִינוּ בְּעֵינֵיהֶם, מאין להם איך הם נראו בעיני הנפילים?
הרבי מנחם מנדל מקוצק, אומר שאחד מחטאי המרגלים היה שהניחו הנחות כיצד הם נראו בעיני אחרים.
והחפץ חיים מלמד על כך מוסר השכל. כשאדם מאבד את אמונתו בערך עצמו, הוא רואה עצמו כחגב, ואז נדמה לו שגם הזולת רואה בו "חגב".
מי שתופס עצמו כחגב, סופו שיתפס כחגב. תפיסה כזאת עלולה להביא לרפיון רוחו ולהשפיע על כוחו לפעול.
יש לך ספק? תקבל ספק
מפחד לטעות? תקבל מקום לטעות
יש לך קושיות? אתה מקשה… תקבל קושי
שלחת לחפור… חפרת לעצמך בור .
מובא בזהר הקדוש, הנשיאים חששו לאבד את תפקידם לכשיגיעו אל הארץ המובטחת.
כתוצאה מכך הם התנהגו- כ-'נשואי פנים' מתנשאים. הביאו הערכות שקריות ומגמתיות כדי לשמור על מקומם כנשיאים.
ויוציאו דבת הארץ רעה

מהמדרש עולה כי המרגלים חטאו בלשון הרע, שביסודו נעוץ בפחד ובתחושת איום מהדבר שניצב ממול.
הפחד יוצר צורך לגבור על הדבר המאיים עליו ולהכניע אותו.
יצר הרע מתגבר על הפחד על-ידי הבלטת החסרונות של האחר, כך נוצרת תחושה מדומה של נצחון על הפחד.

"לשון הרע", זה לא רק דברי שקר, זה גם אמת המדגישה רק את הצד הרע.
עיקר הכפירה שהשליחים כפרו, הם החטיאו את השליחות שלשמה הם נשלחו.
כל שליחותם היתה לתור ולספר את מה שעיניהם ראו, אבל הם נתנו תרגום משלהם למה שעיניהם ראו.
נשיא, הוא זה הרואה את היש ואת הטוב, הוא זה היודע להפוך מצבים של אין למצבים של יש.
כאשר אדם יוצא לשליחות עליו לבחון מאילו מניעים הוא מונע?
מפרש הכלי יקר הֲטוֹבָה הִוא אִם רָעָה… הַשְּׁמֵנָה הִוא? אותיות נשמה
אִם רָזָה ?אותיות זרה
האם מתוך חיבור לנשמה או מתוך מניעים זרים לה? מתוך אמונה? או מתוך פחד?
אומר ר' נחמן "כי עקר האדם הוא השכל, ועל כן במקום שחושב בשכל, שם כל האדם." (ליקוטי מוהר"ן א' כ"א)
היכן שהמחשבות שלנו נמצאות שם אנחנו נמצאים
"לֹא נוּכַל לַעֲלוֹת אֶל הָעָם כִּי חָזָק הוּא מִמֶּנּוּ"
בעל הטורים מפרש את המילה "ממנו", כל אות בה, בנויה מאותיות כפולות
מם-מם-נון-וו כפילות המראה על השוואה בין שניים
"ממנו" – לראות את עצמך דרך השני. וגרוע מכך לבטל את עצמך מול השני.
כשאחד אומר, אתה! – זה אומר, הוא! זוהי השלכה המוקרנת מתוך הרגשתך.
מי שמפיל סופו ליפול.

השליחות אל הארץ המובטחת – ישראל היא עיקר בחינת האמונה
"ארץ ישראל" היא מטרה ויעד ולא רק מקום גיאוגרפי על המפה.
"ארץ ישראל" היא מדרגה רוחנית גבוהה שכל אדם שואף אליה.
"ארץ" מפרש רש"י לשון "רצון" ואין דבר העומד בפני הרצון – "רצון", זה עיקר האמונה.
"הארץ" מסמלת את האדם ואת מרחב ההגשמה שלו.
בדרך אליה אורבים כוחות חיצוניים ואנרגיות זרות המחפשות בו אחיזה.

ככל שמתקדמים למטרה עולים הרהורי נסיגה
הכניסה לארץ מפחידה. צריך לכבוש את שבעת העמים היושבים בה. האיום והפחד מאותם עמים מתגברים.
מי אלו אותם עמים? אלו הם כוחות בנפש שכל אחד צריך לכבוש כדי לרשת את הארץ המובטחת שלו.
הנפילים- לשון נופלים גורמים לנו שנפול ברוחנו
העמלק הוא הספק
היבוסי הוא התבוסתנות,
האמורי זה אמירות מפחידות
הכנעני לשון כניעה כשאנחנו נכנעים לכל אותם כוחות.

פחדים, ספקות וחוסר אמונה, מחלישים ומעוותים את הראיה, מוציאים דברים מפרופורציות והכל נראה ענק ומפחיד.

מדי יום אנו חוטאים בחטא המרגלים
קולות 'האין' הנשמעים מאותם 'נשיאים-אנשים' חסרי האמונה מחלישים את רוחנו ומערערים שליחותנו.
הם המרגל היושב כחגב בנפשנו, מרגיש קטן לעומת אחרים, ומונע מאיתנו לממש את השליחות אליה נועדנו
ההרגל שגורם לנו לבגוד בשליחות הנשמה ושכח את ההבטחה לעשות ולפעול על פני האדמה.

הדרך בה אנו תופסים את עצמנו היא המציאות שאותה נפגוש בחיינו.
שלח לך – שלח לעצמך את כל היתרונות שיש בך ובכל המצב אז תגיע אל ההבטחה – אל ההגשמה בארץ המובטחת

בשם כל ישראל תהיו טובים!
שתפו באהבה לזיכוי הרבים

"אמר רבי אלעזר א"ר חנינא כל האומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם"

אלי־זה לנדאו – התבונה דרך השם

רוצה לקבל מדי שבוע לווצאפ שלך
את הצופן בפרשה דרך השם בסוד האותיות
ההרשמה מכאן!

אלי-זה לנדאו - התבונה דרך השם
[[ טופס מוטמע]]



רוצים לקבל את פִשְרָה של הפרשה דרך השם מדי שבוע לתיבת המייל

מלאו פרטים כאן בתיבה משמאל והיא תשלח אליכם באהבה.


תגובות

אין עדיין תגובות

השאר תגובה

המייל שלך לא יוצג בגלוי - שדות חובה מסומנים בכוכבית*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

error: אזור מוגן זכויות יוצרים.
כותרת שלי