פרשת תַזְרִיע בסוד האותיות
פרשת תַזְרִיעַ דרך השם בסוד האותיות
כל בריאה מתחילה בזרע המחשבה
זרע, הוא גרעין ראשיתי של כל יצירה הנושא בתוכו את סוד ההמשכה במטען הגנטי שהוא נושא.
כך בוולד וכך בבריאה עד להולדה – ממחשבה לדיבור וממשיך לתוצאה בתולדה.
הזרע שנזרע יקבע את צורת היצירה, התוצאה והתולדה.
"סוף מעשה במחשבה תחילה"
אִשָּׁה כִּי תַזְרִיעַ וְיָלְדָה זָכָר
תַזְרִיעַ לשון עתיד – וְיָלְדָה לשון עבר.
על פי סדר כרונולוגי, צריך היה להיות להיפך, הזרעה קודמת ללידה.
ללמד שעיקר הלידה ברגע ההזרעה בהפריה. מרגע שנזרע הרעיון במחשבה, מתחיל הריון העובר עד ללידה.
מפרש הזוהר הקדוש, היצירה העתידית נקבעת כבר בעת הזיווג.
לידת הרוח נקבעת בעת ההזרעה, ולידת הגוף – בעת ההולדה.
אלו הם תדרים העובדים במחזוריות מעגלית.
המודעות בה האדם נתון ברגע ההזרעה תוליד את תולדת המציאות.
מכאן נבין כמה חשוב להיות במודעות מוארת בזמן שאנחנו זורעים זרע של כל רעיון.
כי תזריע - זכר ונקבה
זכר מלשון זכרון נושא בזרעו את זכרון החומר להמשיך את גלגל החיים- להמשיך את האנושות.
יש כאן רעיון עמוק הטמון בתזריע – במחשבה ובכוונה. אז מה הכוונה?
כל רצון ורעיון בנוי משני קטבים: זכרי ונקבי, מואר ואפל, טהרה וטומאה…
בצד הזכרי יש את כח ההשפעה וההמשכה, השפעה איננה קשורה לנתינה אלא אנרגיה שיש לה השפעה מתרחבת עד אינסוף.
בצד הנקבי יש את הכח המגביל, אנרגיה מתכנסת וסופית.
בעל הסולם מסביר, 'הרצון לקבל' הוא הכח המניע לפעולה בעולמנו.
'הרצון לקבל לעצמי' מגיע 'לתחנה סופית' – הכל מתחיל ונגמר בי.
'הרצון לקבל על מנת להשפיע' יש בו המשכת חיים אינסופית.
אִשָּׁה כִּי תַזְרִיעַ וְיָלְדָה זָכָר בסוד האותיות
צריך למות כדי לחיות – להמית את הרצון לקבל לעצמי על מנת לחיות המשכיות – אִשָּׁה כִּי תַזְרִיעַ וְיָלְדָה זָכָר מראש, כבר ידוע מה תהיה התולדה.
על מנת שזרע יצמח, ראשית עליו להיקבר ולעבור תהליך של ריקבון על מנת שיצמח.
אותו דבר האדם. עליו להמית ולקבור את הרצון 'לקבל רק לעצמי' אחרת הדבר יגיע לסיומו בתוכי.
בכל מקורות היהדות, המונח המקובל ליחסי אישות מכונה בשם "תשמיש"
בהשאלה 'תשמישי קדושה' כינוי לחפצים המיועדים לקדושה.
היהדות רואה ביחסי אישות ערך מקודש.
יחסי אישות ללא קדושה, השכינה אינה שורה בהם. המאור האלוקי של האות י' נעלם ונשאר רק 'תשמש', תשתמש להנאתך בלבד וחסל! מתוך סיפוק צרכים בהמיים בלבד! מצב כזה הוא מוגבל ומגביל.
יחסי אישות מכונים גם בשם 'ביאה'
מאיפה אנחנו באים, מאיזו כוונה ומה אנחנו מביאים אל תוך היחסים?
זכר, מלשון זכרון .נושא בזרעו את זכרון החומר להמשיך את גלגל החיים- להמשיך את האנושות. לשם כך, עליו להביא את האשה שאיתו לביאה מוקדמת. לקבור ולהתגבר על 'הרצון לקבל לעצמו' לשם הנאתו בלבד
צד האשה מרמז על צד הנקבה – 'הרצון לקבל לעצמי' המבקש להקדים לבוא על סיפוקו כמו במעשה ביאה.
זרע זכרי אינו שורד בסביבה חומצית. כאשר צד הנקבה באדם מתעלה מעל טבעו ומבקש להמשיך להשפיע הוא בבחינת אִשָּׁה כִּי תַזְרִיעַ, זוהי רמה בסיסית לכל המשכה – סביבה אופטימלית לבסס המשכיות לזרע – וְיָלְדָה זָכָר.
לעומת זאת, כאשר אדם אינו מתגבר על יצרו ב'רצון לקבל לעצמו' ומקדים לבוא על סיפוקו כמו במעשה הביאה, רמת החומציות עולה – מצב שאינו מאפשר לתאי זרע זכריים לשרוד ולהמשיך חיים.
התוצאה, החמצת הזכות להמשכה!
כזה הוא סיפור חיינו – מהיכן אנחנו מביאים את עצמנו?
ממקום 'בסיסי' מהותי להמשיך ולהשפיע מעצמנו לעולם?
או ממקום 'חומצי' של רצון מחמיץ הזדמנויות רק בגלל הרצון להגיע לסיפוק מינֵי דברים מתוך הרגע הזה?
מאילו מניעים אנחנו מונעים? האם הם טהורים?
איך להתנהל בסנכרון עם מחשבת הבריאה.
עוד על פרשת תזריע דרך השם בסוד האותיות
פרשת תזריע לקריאה מלאה בחלוקה לשבע עליות כנגד שבעה ימים בשבוע