וָאֵרָא דרך השם בסוד האותיות

וארא דרך השם בסוד האותיות

וָאֵרָא דרך השם בסוד האותיות

וָאֵרָא דרך השם בסוד האותיות

מה עוד צריך לקרות כדי שנסכים לראות

אלי־זה לנדאו

פרשת וָאֵרָא דרך השם בסוד האותיות – הצופן לחיים

מה עוד צריך לקרות כדי שנסכים לראות
וָאֵרָא זו רְאִיָּה וזו גם רְאָיָה, עובדה השנויה במחלוקת.
תפיסת המציאות עוברת דרך חמשת החושים שלנו.
הולכים אחרי מראה עיניים. שבויים בראייה ובטוחים שכל הקיום נמצא רק בנראה ובגלוי.

מתוך ראיה מגיעים ליראה.
יקח זמן עד שנסכים לראות שכל חושך הוא אור בכיסוי.
עד שנבין שכל אחד צריך שתהיה לו איזו מצרים להפוך את החושך לאור, ואת הצרות להרחבות.
אומר 'השפת אמת': " בכל עת יש מצרים לכל איש ישראל, מצבים של צרה וצוקה
לכן מזכירין בכל יום יציאת מצרים".

בכל אדם ישנו "עבד" שבמסלול חייו טובע בתוך קושי. גם כשיש לו את האפשרות לצאת מתוך הקושי, הוא נאחז בו.
אף עבד לא ברח ממצרים. היה זה בלתי אפשרי לצאת ממצרים, לא בגלל שהיו שם גדרות ושומרים, אלא, בגלל שעבוד מנטלי.

הגילוי להתגלות הגאולה
כדי להוציא את ישראל מתחת שעבוד מצרים, היה צורך בגילוי הנהגה גבוהה ונעלה מעל הטבע, מעל הזמן והמקום, למעלה מכל סדר וצמצום.
וּשְׁמִי יְ.ה.וָ.ה לֹא נוֹדַעְתִּי לָהֶם, הנהגה שלא נודעה לאבות הקדושים, מתגלה למשה בפעם הראשונה.

שַׁלַּח אֶת עַמִּי עמ"י – עם ישראל, שרי אל כדי שימלאו את שליחותם בעולם.
שַׁלַּח חוזר על עצמו 26 פעמים בפרשה גימטריא הַשֵּם יְ.ה.וָ.ה, שֵּם כל יכול מכיל בתוכו את כל הזמנים היה, הווה ויהיה, רואה מסוף דבר לקדמותו וביכולתו לשנות כל מציאות.
הוא בכבודו בא לגאול את בניו ממצרים, לחבר אותם להיות נוכחים בזמן הווה בהויה
אֶהְיֶה אֲשֶׁר אֶהְיֶה, מפרש החתם סופר, בכל מקום ובכל זמן אֶהְיֶה עם אלו שרוצים שאֶהְיֶה איתם.
באותו זמן עם ישראל חלש, שַׁלַּח אֶת עַמִּי. אך קודם צריך להתחשל בבניית תודעה משוחררת של עם חופשי .לחזק את האמונה הירודה הגורמת להרפיה והיחלשות.

עולם שהטבע עומד במרכזו, יציב וקבוע, כל מכה מכופפת את הטבע ואת טבע האדם
עם כל מכה כל מערכות הטבע משתנות כדי להצמיח נקודת מבט פנימית.
עם כל מכה פרעה מכביד את ליבו. מלשון כבד, הלב שלו התנהג כמו הכבד.
יש אנשים שהמכות מעוררות ומעצימות אותם .
ויש אנשים שמסרבים לראות, מכבידים את לבם אל סביבתם ומתבצרים במסכנותם.

פרעה איננו רק דמות היסטורית של מלך מצרי שחי בעבר, פרעה הוא תכונה שקיימת בכל איש ובכל דור. פרעה אותיות הפרעה המגיעה מתוך הפער שנפער בתוכנו בין הרצוי למצוי. קשי ערף המסרבים להרפות ולשחרר. רק מכות יכולות לפרוע אותן מעלינו .כל מכה מייצגת הפרעה, אבן נגף, בדרך לשינוי. עד שנבין שאין מנוס משינוי למרות ועל אף כל פחד, עד שנהפוך את הפחד לדחף, את המניעות המונעות התקדמות להנעות מניעות ומקדמות.

אדם עובד כל השנים לבנות לעצמו ערי מסכנות – וַיִּבֶן עָרֵי מִסְכְּנוֹת לְפַרְעֹה
קשה להשתחרר מתפיסה של 'מסכנות', קשה לפרוק את השעבוד למסכנות מבלי להיות במודעות.
וְלֹא שָׁמְעוּ אֶל משֶׁה מִקֹּצֶר רוּחַ וּמֵעֲבֹדָה קָשָׁה:
קֹּצֶר רוּחַ ביטוי לחוסר סבלנות וסובלנות; או נשימה קצרה ושטוחה.
ברובד הרוחני קֹּצֶר רוּחַ מבטא שאיפות קטנות וקצרות טווח. שפופים עם הראש באדמה, לא רואים שמיים, לא רואים עתיד, פסו אמונים. עבדים בגוף ובנפש לעול בלתי נראה; כבויים וכבולים בעבודה קשה, שאלות וקושיות. קולות זועקים מהשמים, קוראים לנו דרך זעזועים, אירועים, מצבים ואנשים, דופקים על קירות ליבנו שנתעורר.

היציאה מגלות לגאולה היא תהליך בחמשה שלבים בחמש לשנות גאולה
וְהוֹצֵאתִי אֶתְכֶם – וְהִצַּלְתִּי אֶתְכֶם – וְגָאַלְתִּי אֶתְכֶם – וְלָקַחְתִּי אֶתְכֶם – וְהֵבֵאתִי אֶתְכֶם

וְהוֹצֵאתִי אֶתְכֶם – עד שנגיע למצב של וְהֵבֵאתִי אֶתְכֶם
כדי להביא אדם למקום חדש יש להוציא אותו תחילה מהמקום שהוא נמצא בו, מתבנית מחשבתו.

וְהִצַּלְתִּי אֶתְכֶם – הצלה מתחילה בהאצלה והיא תלויה בניצול עצמו – צריך להסכים להצלה.
וְגָאַלְתִּי אֶתְכֶם בִּזְרוֹעַ נְטוּיָה, וּבִשְׁפָטִים גְּדֹלִים. גאולה היא גילוי ה' בכל פרטי המציאות שלנו.

הכוח להטות מצבים
המטה הוא המופת הראשון שנהפך לנחש.
מטה לשון הטיה – כלפי מעלה או למטה תפקידו להטות כל מצב לכאן או לכאן.
כאשר נמצאים בתפיסת מצרים, הראייה מושפלת מטה, המטה נוטה מטה ונהפך לנחש, הקללה בה נתקלל – ההשפלה: "על גחונך תלך ועפר תאכל". בדומה למצבם של בני ישראל במצרים, לא זקופים כיאה למטה. אלא מושלכים ומושפלים עד עפר.

שבע מכות בפרשת "וָאֵרָא".
האותות והמופתים אינם קסמים כדי להרשים, אלא הפירוש שאנחנו נותנים לסימנים. סימן הוא אות. האותיות נמצאות בגלות ומחכות להתגלות (ביאורי הזהר) כל המציאות מחכה להתגלות, לגלות את ה' בכל פרטי המציאות, וִידַעְתֶּם כִּי אֲנִי ה' אֱלֹהֵיכֶם. לראות מעבר למה שהעין רואה.

הכוח שמתגלה בפרשת "וָאֵרָא" נותן כוח להתחיל בתהליך של שינוי – לראות, לברור, להבדיל ולהבחין בין הדברים במציאות שאנו חיים – לראות שכל חושך הוא אור בכיסוי – לראות שיש עתיד, יש תקווה והעיקר שיש חזון.
אל תגידו יום יבוא, הביאו את היום – היום!.

בשם כל ישראל תהיו טובים!
שתפו באהבה לזיכוי הרבים

"אמר רבי אלעזר א"ר חנינא כל האומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם"
שתפו באהבה
אלי־זה לנדאו – התבונה דרך השם

רוצה לקבל מדי שבוע לווצאפ שלך
את הצופן בפרשה דרך השם בסוד האותיות
ההרשמה מכאן!

רוצים לקבל את פִשְרָה של הפרשה מדי שבוע לתיבת המייל.
מלאו פרטים כאן בתיבה והיא תשלח אליכם באהבה.

[[ טופס מוטמע]]



לומדים בחברותא פַּרַשָה ופִשְרָה כל שבוע
בחכמת הסוד של הקבלה וחכמת האותיות
רוצה להצטרף?
כל הפרטים כאן

תגובות

אין עדיין תגובות

השאר תגובה

המייל שלך לא יוצג בגלוי - שדות חובה מסומנים בכוכבית*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

error: אזור מוגן זכויות יוצרים.
כותרת שלי