וַיִּגַּשׁ דרך השם בסוד האותיות

ויגש דרך השם בסוד האותיות

וַיִּגַּשׁ דרך השם בסוד האותיות

וַיִּגַּשׁ דרך השם בסוד האותיות

אמנות החיבור והגישה לחיים

אלי־זה לנדאו

וַיִּגַּשׁ דרך השם בסוד האותיות – הצופן לחיים
אמנות החיבור והגישה להגיע לפגישה

קו דק מפריד בין גישה לשגיאה, בין חיבור לפירוד
הדרך להשגה תלויה בהגשה והסוד טמון בגישה ובנגישות של האות וו.
להגיע מראש עם ו' החיבור בראש מילה וַיִּגַּשׁ או להגיע עם ו' הפירוד, בשיכול אותיות, שגוי.

השפה העברית מצפינה בשורש המילה דבר והיפוכו.
ויגש, גישה, השגה, הגשה, התנגשות, התגוששות, כולם באותו שורש נעוצים.

גישה מתחילה בתוכנו ומתוכנו – מהיכן אנחנו מגיעים?
למקום הפנימי ואופן ההגשה של הדברים – תהיה השפעה על ההישגים
אם באים ממקום של רצון לקרבה והידברות – מגיעים להישגים,
אם באים בהשגות והתנגדויות, ספקות והסתייגות מגיעים לידי התגוששות והתנגשויות

וַיִּגַּשׁ מעניקה לנו שיעור באמנות הגישה – איך מגישים ונגשים
ממקום רגשי או שכלתני? האם הזמן והמקום מתאים? האם אנחנו היוזמים או המוזמנים?
האם אנחנו עומדים פנים מול פנים או מרוחקים? האם אנחנו לבד או מוקפים באנשים?

וַיִּגַּשׁ – יהודה
יהודה מנסה מספר גישות כדי לזהות איזו גישה הכי מתאימה לנקוט בה.
בתחילה הוא ניגש אליו ממקום 'שוה' כך עולה מסופי תיבות וַיִּגַּשׁ אֵלָיו יְהוּדָה
ומיד משנה גישה ועובר ללשון רכה – וַיֹּאמֶר
ושוב משנה גישה הפעם בלשון קשה – יְדַבֶּר .
הוא מתקרב אל יוסף אח"כ מבקש רשות לדבר.
אח"כ מפייס אותו – "וְאַל יִחַר אַפְּךָ"
נותן לו כבוד "כִּי כָמוֹךָ כְּפַרְעֹה"
מצד אחד משדר קירבה, מצד שני אינו נסוג.
"גישתו" של יהודה בסופו של דבר מצליחה. יוסף מתרכך ומתוודע אל אחיו.

המפתח לחיבור טמון בנקודה הפנימית הגבוהה של האדם אליו אנו מבקשים לגשת. לגעת ברצון שלו.
לראות אותו פנים מול פנים, להרגיש אותו ולקלוט מאיזו גישה הוא מגיע כדי שנוכל להתחבר אליו.
הפנים הם המראה החיצונית למה שמתרחש בתוכנו פנימה.
האור המוקרן מתוכנו החוצה מושך את אותו אור. דומה מושך דומה, חיוך מושך חיוך. אור מחזיר אור.
כזה הוא הקשר בין הלבבות כך לב האדם אל לב חברו.
שים את עצמך במקומו של האחר כדי שיהיה שינוי מהותי בגישה.

יהודה מבין שהכעס נמצא בתוכו, לכן הוא נוקט בגישה מתוך אחריות ולא מתוך האשמה.
הוא מבין שכדי להתחבר ליוסף, עליו להכניע את עצמו קודם. את מקום הכעס שבתוכו.
להוריד ולהנמיך את עצמו כדי שיוסף יבין שהוא בא בגישה השואפת לעלות אליו ולא מעליו.

"כמים הפנים לפנים כך לב האדם לאדם" (משלי)
אדם המביט אל אגם מים, בבואתו משתקפת אליו חזרה מתוך המים.
לשם כך עליו להתכופף מעט כדי לראות את פניו ממש. כך עלינו לנקוט בגישה דומה

בבואנו אל האחר, עלינו להתכופף מעט – לשים את עצמנו נמוך ולו במעט מהאדם אל מולו אנו עומדים כדי שנוכל להגיע להשגות.
להנמיך זה לא אומר להקטין. להיות נמוך כמו הים, הוא המקום הנמוך ביותר, בזכות עובדה זו הים הוא גדול.

הסוד טמון בגישה הלוקחת אחריות על המעשים וההשלכות שיהיו להם לא מתוך האשמה אלא מתוך אחריות על המציאות.
יהודה לשון הד, הודאה והודיה, דבריו מהדהדים ונכנסים אל הלב.
יהודה לשון יהודי, מודה ומתוודה, הוא ערב לאחיו בנימין "כִּי עַבְדְּךָ עָרַב אֶת הַנַּעַר מֵעִם אָבִי" כל ישראל ערבים זה לזה.
לכל יהודי יש שליחות ייעודית למלא בעולם.

כל החיים הכינו את יוסף לרגע הגדול למלא את ייעודו במשימה היהודית.
כל ירידה לבור העלתה אותו לעמדת בכירה יותר
כדי שבסופו של דבר יעלה את אחיו ויציל אותם משנות הרעב.

הוא אומר להם וְעַתָּה אַל תֵּעָצְבוּ וְאַל יִחַר בְּעֵינֵיכֶם כִּי מְכַרְתֶּם אֹתִי…
וְעַתָּה לֹא אַתֶּם שְׁלַחְתֶּם אֹתִי הֵנָּה כִּי הָאֱלֹהִים"
אין כאן אשמה או הטחה, יש כאן השלמה וקבלה באמונה שלמה – הכל מאת ה'
לכל הירידות היתה סיבה ואחיו הם רק שליחים של הקב"ה.

כל האירועים והמשברים הכינו אותו למטרה שימלא את ייעודו בייעוד העם היהודי

יוֹסֵף הוּא הַמַּשְׁבִּיר לְכָל עַם הָאָרֶץ
הַמַּשְׁבִּיר הוא מזון הנקרא בשם "שבר" –שובר את הרעב ומביא לסיומו "שוברים צום"
יוסף הופקד על חלוקת השבר בעת הרעב הקשה במצרים.

כל מִשְׁבָּרֶיךָ וְגַלֶּיךָ, עָלַי עָבָרוּ.
משבר הוא פתח הרחם הנשבר בזמן הלידה
משבר הוא גם גל הנשבר בים – תנועה טבעית של שבירה המגיעה אחרי עליה ומובילה לירידה – זוהי פעימת החיים
ככל שהגל נשבר חזק יותר כך הוא מתמשך ומושך רחוק יותר
כך כל משבר נועד כדי שנוכל לגלות את ערכו האמיתי של ה-אני, את תפקידם של דמויות ומצבים בחיינו.

ירידה היא מצב זמני של התכנסות לצורך התרחבות, ירידה לצורך עליה, עזיבה לצורך שיבה.
'גל' הוא חלק מהמילה 'גלות' ומ-'גלוי'
מי יתן ונשכיל לראות משברים בגישה בונה
להיות באמונה שהכל מדוייק והכל לטובה

בשם כל ישראל תהיו טובים!
שתפו באהבה לזיכוי הרבים

"אמר רבי אלעזר א"ר חנינא כל האומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם"
שתפו באהבה
אלי־זה לנדאו – התבונה דרך השם

לקבלת *הצופן בפרשה דרך השם* מדי שבוע ישירות לוואטצאפ
ניתן לקבל דרך הקישור כאן
https://chat.whatsapp.com/E5NsMGslaE89Pn05Lde1wq

רוצים לקבל את פִשְרָה של הפרשה מדי שבוע לתיבת המייל.
מלאו פרטים כאן בתיבה והיא תשלח אליכם באהבה.

[[ טופס מוטמע]]



לומדים בחברותא פַּרַשָה ופִשְרָה כל שבוע
בחכמת הסוד של הקבלה וחכמת האותיות
רוצה להצטרף?
כל הפרטים כאן

תגובות

אין עדיין תגובות

השאר תגובה

המייל שלך לא יוצג בגלוי - שדות חובה מסומנים בכוכבית*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

error: אזור מוגן זכויות יוצרים.
כותרת שלי