זוהר בל"ג בעומר דרך השם בסוד האותיות

זוהר בלג בעומר דרך השם בסוד האותיות

זוהר בל"ג בעומר דרך השם בסוד האותיות

זוהר בל"ג בעומר דרך השם בסוד האותיות

שיעורים בזמן בסוד האמונה

לתת לזמן את הזמן
לשמוט מבלי להשתמט

אלי־זה לנדאו

זוהר בל"ג בעומר דרך השם בסוד האותיות

גילוי ספר הזהר ביום לג בעומר מוצפן בספר תהילים, פרק קי"ט פסוק יח' שהוא יום י"ח באייר, היום ה-33 לספירת העומר,
שבוע חמישי המיוחס לספירה החמישית הוד, ביום החמישי הוד."הוד שבהוד" מחובר לקדושה עליונה שבכתר.

ימי הספירה הם מ"ט ימים מניין ל"ב טו"ב
ל"ב נתיבות חכמה
טו"ב הוא אור הגנוז מבראשית.

עד היום ספרנו ל"ב ימים, מהיום התחלת התגלות האור ועד למתן תורה נותר לנו לספור טו"ב ימים.
ביום זה נחתם ספר הזהר, בו נתגלו סודות עמוקים, סוד האור כי טוב הגנוז בתורה, על כן נקרא זה"ר מלשון אור המבהיק מסוף העולם ועד סופו אור טוב.

הרמז נמצא בפסוק גַּל עֵינַי וְאַבִּיטָה נִפְלָאוֹת מִתּוֹרָתֶךָ (קי"ט, יח')
גַּל לעומר
עֵינַי וְאַבִּיטָה מִתּוֹרָתֶך ראשי תיבות ע ו מ
האות ר' עולה מתוך גימטריה של צירוף אותיות רודפות למילה נִ-פְ-לָ-א-וֹ-ת
שהן אותיות ס-צ-מ-ב-ז-א צירופן עולה בגימטריה = 200 = ר (בני יששכר)

גַּל עֵינַי – יום של גילויים עמוקים
ביום זה נחתם ספר הזהר, סודות עמוקים רבי שמעון בר יוחאי הוריד לעולם אותם הוא מסר לחבורתו תיקון לכלל האנושות עד סוף הדורות.
מפאת עומק הסודות הקיפה אש כל אותו יום את ביתו, כך שלא אפשרה לאף אחד להתקרב אליו מלבד חבורתו.

הדלקת המדורות ביום ל"ג בעומר
על אותה אש שבערה והקיפה את ביתו של רבי שמען בר יוחאי בזמן שהזוהר הושלם
ועל המורדים בראשות בר כוכבא שהדליקו משואות אש על ההרים כדי להכריז על פרוץ המרד.
המורד אותיות מדורה – רדומה
אש המדורה והמרד מעירה מתרדמה רוחנית לבער מתוכה את הבערות.
בער, כינוי לאדם חסר דעת וכן בער, הדליק אש.
אותיות אל"ף ועי"ן מתחלפות ביניהן מבער לבאר לפרש, לגלות את הנסתר ולשפוך אור.
אור הוא ידע, חכמה אלקית היורדת אל האור באות יו"ד הופכת את האור ל-אויר, רוח, רוחניות המניעה את האדם לחפש, להתפתח, לגלות ולחקור "לשם מה אני חי?", "מי אני?", "ואיך בנוי העולם?"

ספר הזהר נכתב על ידי רבי שמעון בר יוחאי ובנו אלעזר משך 12 שנה ועוד שנה אחת.
משך 13 שנה הסתתרו במערה מפני השלטון הרומאי שרדף אותם.
המערה היתה בעבורם מעין תיבת נח שהגנה עליהם.

בשפת הקודש, 'מילה' מכונה גם בשם תיבה
תיבה היא גוף ומבנה, והיא ארון קודש לספר התורה.
רבי שמעון בר יוחאי קרא לספר הזהר 'תיבת נח', ראשי תיבות 'חן' חכמת נסתר.
הזהר נכתב בצפנים, דימויים, משלים ומדרשים אודות סודות הבריאה והיקום המוצפנים תיבות התורה.

'תיבת נח' נבנתה אז להגנה מפני מבול של גשמים, והיום להגן עלינו מפני מבול של גשמיות.

"אדם עולם קטן" – הכל הוא אחד ואחד הוא הכל
עולם מלשון העלם מונהג בהסתרה. רבים החלקים העלומים מהאדם.
ספר הזהר העיקרי בחכמת הקבלה, נכתב בצפנים להאיר באור זוהר רזי רזים אודות המטפיזיקה של היקום, תוך התבוננות לעומקם של דברים בכלל ובפרט באינסוף מצבים,
מראה את ההקבלה "טביעת אצבע אלקים" המוטבעת בטבע ובאדם: במבנה, בסממנים, בתהליכים ובמחזורי חיים.
הגנוז משתקף בגלוי, האדם משתקף בעולם, והעולם באדם, הנפש בגוף והגוף בנפש, מיקרו משתקף במאקרו,
רבי שמעון בר יוחאי זכה לבחינת 'אדמה לעליון', כשהעניק לנו בספר הזוהר
הוא אמר שעתיד הזוהר להתגלות והוא יתגלה לעיני כול: "וכשיהיה קרוב לימות המשיח אפילו תינוקות שבעולם עתידים למצוא סודות החכמה"

העולם נברא באותיות והכל מוצפן בסודן.
הפנים מרמזות על הפנימיות, האוזן על איזון והלשון לשה את המזון והמילים .
ייחודו של האדם בכפל פניו: חברו בו שמים וארץ, גוף ונשמה, חומר ורוח, מופשט ומוחש והיריעה קצרה מלהרחיב.

מיד לאחר שנסתיימה כתיבת ספר הזהר, הוא נגנז, הוסתר במערה באזור צפת ונעלם באופן מסתורי.
כעבור 500-600 שנה התגלה חלק מהכתבים, רוכלים בשוק אורזים את מרכולתם בכתבי הזוהר.
הם מבחינתם שמחו לגלות נייר, שהיה מצרך נדיר באותם ימים לצרכים שונים.
אחד מחכמי צפת שקנה דגים בשוק נדהם לגלות את ערכו הנדיר של נייר העטיפה בו הוגש לו הדג שקנה ועוד יותר, גילה שעליהם כתובים סודות עמוקים.
מייד עם הגילוי החל לרכוש מהרוכלים הערבים את כל המסמכים שהיו עדיין זמינים ואסף אותם לספר.
החלק שנמצא קטן פי 20 מגודלו המקורי.
מאות שנים אחר כך, בספרד של המאה ה-13, יצא ספר הזוהר לראשונה לאור ע"י המקובל משה דה לאון.

אין ערוך לקדושת ומעלת לימוד ספר הזהר.
בלימוד פנימיות התורה בספר הזהר נפתחים מעיינות החכמה ואיתם מתעוררת הנשמה להתמרה ומקבלת הגנה.
להיאחז בתיבות התורה להגנה מפני בלבולי העולם הגשמי.
הלימוד בו מועיל גם למי שאינו מבין אפילו פשוטם של דברים. הלימוד עצמו מאיר את הנשמה באור גדול.
הרמח"ל בספר 'דרך עץ החיים' כתב, אף על פי שאינו מבין, הלשון מסוגל לנשמה.
בספר דגל מחנה אפרים מובא שלשון הזוהר הקדוש מסוגל לנשמה אף שאינו מבין כלל מה שאומר, כמשל הנכנס לחנות של בושם, אף על פי שלא לקח כלום, מכל מקום, ריח טוב קלט עמו.

מי יתן וזכות ר' שמעון בר יוחאי תעמוד לנו בימים אלה לגילויים שיאירו את דרכנו במסע חיינו
לחיים בריאים, מוארים, מאוזנים ובמודעות להגיע לתכלית הבריאה – לגאולה שלמה מתוך שמחה

בשם כל ישראל תהיו טובים!
שתפו באהבה לזיכוי הרבים

"אמר רבי אלעזר א"ר חנינא כל האומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם"

אלי־זה לנדאו – התבונה דרך השם

רוצה לקבל מדי שבוע לווצאפ שלך
את הצופן בפרשה דרך השם בסוד האותיות
ההרשמה מכאן!

אלי-זה לנדאו - התבונה דרך השם

רוצים לקבל את פִשְרָה של הפרשה מדי שבוע לתיבת המייל.
מלאו פרטים כאן בתיבה והיא תשלח אליכם באהבה.

[[ טופס מוטמע]]



לומדים בחברותא פַּרַשָה ופִשְרָה כל שבוע
בחכמת הסוד של הקבלה וחכמת האותיות
רוצה להצטרף?
כל הפרטים כאן

תגובות

אין עדיין תגובות

השאר תגובה

המייל שלך לא יוצג בגלוי - שדות חובה מסומנים בכוכבית*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

error: אזור מוגן זכויות יוצרים.
כותרת שלי