טו בשבט בסוד החיבורים והזיווגים

טוב בשבט 2021

טו בשבט בסוד החיבורים והזיווגים

טו בשבט דֶּרֶךְ הַשֵׁם בסוד האותיות

צופן אדם־עולם בסוד אותיות הפרשה

טו בשבט בסוד החיבורים והזיווגים

הקב"ה מזווג זיווגים ויוצר חיבורים

אלי־זה לנדאו

טו בשבט בסוד החיבורים והזיווגים
דרך השם בסוד האותיות

הקב"ה מזווג זיווגים ויוצר חיבורים.
זיווגים וחיבורים הם לא רק בינו לבינה, אלא אלה הם מפגשים עם אנשים, חיבור אל חפצים, כולם זיווגים.

האות צד"י בראה את הקיבה בנפש בחודש שבט (ספר יצירה) באכילת הפירות בט"ו בשבט נעשה חיבור,
כשאנחנו מברכים, אנו מחברים וקושרים בין מדרגות צומח חי ומקבלים חיות מהמאכל.

תהליכי עכול הנעשים בקיבה מתחילים בפה.
המזון הוא מפתח להתפתחות. דרך המאכלים שאנו אוכלים אנחנו עושים את "תיקון האכילה"

צדיק
אחרי האות צד"י מופיעה האות קו"ף, הצמידו ביניהן וכך נוצרה ההגייה צדי"ק.
צדיק הוא איש הגון, טהור, ישר ונקי שפיו ולבו שווים, נותן לכל אחד את המגיע לו ואינו לוקח את שאינו שלו – זוכה להשיג מדרגה גבוהה בקדושה על ידי טוהר המידות, שהפיח רוח בחיי החומר.
צדיק אינו מתנזר מחיי העולם הזה, אלא מדרגה שמגיעים אליה מתוך עמל ויגיעה בעולם החומר על ידי שמקדש עצמו בטהר המילה והמעשים: כיבוד אב ואם, גמילות חסדים, הבאת שלם בין אדם לחברו ותלמוד תורה כנגד כולם… אלו דברים שאין להם שיעור, אלו דברים שאדם אוכל פירותיהם בעולם הזה והקרן קיימת לו לעולם הבא (מתוך פרקי אבות)

הקרן קיימת לו בעולם הזה ובעולם הבא
התגמול הוא בפירות רוחניים וגשמיים.
'עולם הבא' אין הכוונה רק לעולם המחכה לו אחרי המוות.
'עולם הבא' הוא תולדה של העולם הזה.
תולדות המעשים שלנו הם הפירות שלנו, באושים או מתוקים: ילדים, יצירות שיצרנו, תוצאות של מעשים וכו'.
חסד אותיות 'חס דל' מעשי חסד מחיים נפשות דלים.

האדם עץ השדה
האות צדי"ק מגיעה אחרי האות עי"ן שתיהן מתחברות זו לזו ויוצרות את המילה עץ

האדם והעץ עם שורש, ענף, נצר, פריחה, פרי, צמיחה, עקירה, גדיעה, קמילה.
טעמם וצורתם מגלים ומעידים על תכונותיהם שהיו נסתרות בזרע.

מהאדמה באנו ואל האדמה נשוב
האדם והעץ ביצירת החיים בזרע מתחילים – ראשיתם ברעיון והריון… בתוך כל זרע הנראה חסר ערך גלום פוטנציאל שתכליתו בפרי. טעמו וצורתו מגלים ומעידים על תכונותיו שהיו נסתרות אך קודם צריך לקבור אותו באדמה שירקיב כדי שיתפתח תהליך.
לשניהם נחוצים יסודות איתנים: אדמה פוריה ויציבה להכות שורשים יעזרו להתגבר על כח המשיכה

העץ שורשו למטה נטוע עמוק בארץ וחיותו מן האדמה. פורץ ומתגבר על כח המשיכה של כדור הארץ, של האדמה, וצומח כלפי מעלה.
האדם שורשו למעלה וחיות נשמתו מן השמים.
עלינו ללמוד מהעץ לצאת מכח המשיכה של כדור הארץ המושך למטה, הוא צומח כלפי מעלה. כך עלינו להתעלות מעל כל העכובים והמניעות המושכים אותנו למטה אל האדמה, אל העצב הנובע מתוך 'רצון עצמי' ומונע צמיחה להגיע להגשמה.

העץ העצה והעצמה
**וְהָיָה כְּעֵץ שָׁתוּל* – זאת היכולת להכות שורשים, לפרוח וללבלב בכל פעם מחדש אחרי כל הרוחות, הסופות והחרפות שעברו עליו בחורף, להמשיך לעמוד יציב.
עַל-פַּלְגֵי-מָיִם
'פלג' פירושו חצי
"מים" = 90 (ערך גימטרי)
חצי מערך המילה 'מים'=45 = מה = אדם.

אם נוסיף את המילה מה למילה עץ נקבל עצמה זה הכוח החזק האדיר שיש לאדם.

פִּרְיוֹ יִתֵּן בְּעִתּוֹ – פוריות מושלמת מגיעה בעתה על פי רצון ה', כפי שלכל פרי יש זמן ועת.

סבלנות! "הסבלנות מרה, אך פרותיה מתוקים". בעבודה רוחנית לא מודדים עץ מידי יום, צמיחתו ניכרת לעין רק לאחר תקופת זמן.
לדעת להשפיל ראש:
"רבי אלעזר בן רבי שמעון דרש: לעולם יהא אדם רך כקנה ואל יהא קשה כארז". (תענית כ ע"א-כ ע"ב) בענווה ובצניעות, להשפיל לעיתים את הראש.

אַשְׁרֵי הָאִישׁ
יש צורך באישור רק במקום בו יש ספק או ערעור. (הרב גינזבורג)
התכונה הבולטת בעצים בכלל, ובעצי פרי בפרט, להשפיע שפע ללא תנאי
תיקון העולם והתיקון האישי מתחיל בהתגברות על יצר 'הרצון לקבל לעצמי'.
אנחנו חיים בשפע מבורך ועם זאת, הכל מצוי ואין מיצוי.
האושר האמיתי הוא נחלת אלה הנותנים וחולקים מעצמם כמו העץ שאינו חושב במושגים של "שלי, אני, אין לי… קשה לי".
אין דבר משמח ומצמיח יותר מאשר להעניק ולהשפיע שפע מהפירות שלנו.

שבט בשינוי ניקוד שֵׁבֶט, שושלת אילן יוחסין משפחתי.
בתלמוד בבלי, מסכת תענית מובא פיוט
אִילָן אִילָן בַּמֶּה אֲבָרֶכְךָ
אִם אוֹמַר לְךָ שֶׁיְהוּ פֵּירוֹתֶיךָ מְתוּקִין
הֲרֵי פֵּירוֹתֶיךָ מְתוּקִין
שֶׁיְהֵא צִלְּךָ נָאֶה
הֲרֵי צִלְּךָ נָאֶה
שֶׁתְהֵא אַמַּת הַמַּיִם עוֹבֶרֶת תַּחְתֶיךָ
הֲרֵי אַמַּת הַמַּיִם עוֹבֶרֶת תַּחְתֶיךָ
אֶלָא יְהִי רָצוֹן
שֶׁכָּל נְטִיעוֹת שֶׁנוֹטְעִין מִמְךָ יִהְיוּ כְּמוֹתְךָ

אִילָן = צ"א (גימטריה 91 = אמן)
אִילָן אִילָן = צאצא
צריך שיהיה בן ונכד שימשיכו את מורשתך הן ברוחניות והן בגשמיות
שתלבלב לעד בכל מכל כל כברכת אבותינו אברהם ביצחק וביעקב.
ואני מאחלת לכם שתראו פירות מתוקים ברוחניות ובגשמיות
נחת רוח יהודית מהצאצאים.

זהו זמן להתחדש, לצמוח ולקום לתחיה מתוך המשברים והחרפות שעברנו.
זמן להחלטה טובה, להחליט להיות כאילן מתחדש להמשיך לפרוח בכל מצב.

בשם כל ישראל תהיו טובים!
שתפו באהבה לזיכוי הרבים

"אמר רבי אלעזר א"ר חנינא כל האומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם"

אלי־זה לנדאו – התבונה דרך השם

אלי-זה לנדאו - התבונה דרך השם
[[ טופס מוטמע]]



רוצה לקבל את הצופן בפרשה דרך השם מדי שבוע למייל

מלאו פרטים כאן בתיבה משמאל והוא ישלח אליכם באהבה.


תגובות

אין עדיין תגובות

השאר תגובה

המייל שלך לא יוצג בגלוי - שדות חובה מסומנים בכוכבית*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

כותרת שלי