וַיֵּרָא דרך השם בסוד האותיות

וירא דרך השם בסוד האותיות

וַיֵּרָא דרך השם בסוד האותיות

וַיֵּרָא דרך השם בסוד האותיות

צופן אדם־עולם בסוד אותיות הפרשה

סוד הראיה הרוחנית ברוח אַבְרָהָם

אהבה וחסד

אלי־זה לנדאו

וַיֵּרָא דרך השם בסוד האותיות
אהבה וחסד – סוד הראיה הרוחנית ברוח אַבְרָהָם

הבריאה עומדת על חֶסֶד אַבְרָהָם שתיקן את מידת האהבה בעולם
"אדם עולם קטן" כמו שצריך לתקן את העולם, כך כל אדם צריך לתקן את עולמו בכל המידות.
מידת החֶסֶד והאהבה היא ראשית התיקון.
אמר רבי עקיבא, כלל גדול בתורה – וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ – אֲנִי ה'.
כדי לקיים את מצוות האהבה צריך להכניס את היראה – אֲנִי ה'.

חֶסֶד מלשון חס דַּל, רומזת על משמעותה, לחוס על הדל ולתמוך בו.
חֶסֶד, זה לא צדקה שעושים עם העני. חֶסֶד עושים עם העני ועם העשיר כשהוא נמצא במצבים של מחסור או בדידות.
החֶסֶד הגדול עם ה"דַּל", זה לדלות ולרומם אותו מהמקום בו הוא נמצא באותה עת. דַּל מלשון דְּלִיָּה רוממות – "אֲרוֹמִמְךָ ה' כִּי דִלִּיתָנִי" .

וְהוּא יֹשֵׁב פֶּתַח הָאֹהֶל כְּחֹם הַיּוֹם וַיִּשָּׂא עֵינָיו וַיַּרְא וְהִנֵּה שְׁלֹשָׁה אֲנָשִׁים
אַבְרָהָם רץ אל אותם עוברי אורח שיכנסו להתארח אצלו.
הוא ממהר להגיד לשרה שתכין עוגות, הוא רץ אל הבקר כדי לבשל בשר לאורחיו… והכול בזריזות ומאהבה.

הרוחניות הגבוהה ביותר היא ב'כאן ועכשיו'.
גדולתו של אַבְרָהָם ביכולתו המדהימה להיות במצב של ראייה מתוך הקשבה ורגישות למציאות.
לרדת מעולמות עליונים למען הכנסת אורחים. לטובת ענייני העולם הזה.
יכולתו המפעימה לצאת מעצמו, מכאבו ביום השלישי למילתו, לשים את השכינה ב"ממתינה" מעבר למחיצה ולהתמסר בכל מאודו להכנסת האורחים כאן ועכשיו, זוכה להתגלותו של הקב"ה.

"גדולה הכנסת אורחים מהקבלת פני שכינה" מלמדים חז"ל.
הכנסת אורחים לא פעם כרוכה גם בביטול תורה ובדיבורי סרק ואף־על־פי כן היא קודמת לתורה, קובע הבעל־שם־טוב.

אַבְרָהָם אָבִינוּ היה זריז לארח כל אורח. אור־ח' אותיות אור ח' [=8 בגימטרייה].
שמונה הוא מעל השבע. שבע הוא טבע, שמונה הוא מעל הטבע! שמונה הוא 'אין־סוף'.
"ברית מילה" ביום השמיני, שמחת תורה ב"שמיני" עצרת ושמונת ימי החנוכה, הם בבחינת מעל הטבע.

כאשר אדם מארח הוא זוכה לאור־ח' "אור שמיני" 'אור אין־סוף' הנמשך עליו מעולמות עליונים, על ביתו ועל בני ביתו.
"אין השכינה שורה אלא מתוך שמחה של מצווה"

וַיִּטַּע אֶשֶׁל בִּבְאֵר שָׁבַע, אמרו חז"ל שעשה אַבְרָהָם אָבִינוּ פונדק לאכסניא לעשיית חסדים ופירש"י אש"ל ראשי תיבות אכילה שתיה לוויה ליווי.
עיקר הכנסת אורחים לא נועדה למלא את הבטן, אלא למלא את לבו של האורח בהרגשת אהבה.
הדגש הוא לא על האוכל, הבישול והכנת המטעמים, אלא על איך החֶסֶד נעשה?
בתשומת לב לכל הפרטים הקטנים שמביעים אהבה באמת. ובפרט כשהאורח בדרכו החוצה, או כלאחר יד?
עצם הליווי נותן חיים מעניק לאורח תחושה חמה ונעימה שהוא היה רצוי – זה החֶסֶד האמיתי.

את זה לומדים מאַבְרָהָם אבינו כשליווה את המלאכים כשפניהם אל עבר סְדֹם לבדוק את מצבה הרוחני.

שנזכה להיות בני לוויה שותפים נאמנים להמשיך את דרכו של אברהם לתקן את מידת האהבה בעולם, בחן בחסד וברחמים – אמן!

בשם כל ישראל תהיו טובים!
שתפו באהבה לזיכוי הרבים

"אמר רבי אלעזר א"ר חנינא כל האומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם"

אלי־זה לנדאו – התבונה דרך השם

אלי-זה לנדאו - התבונה דרך השם
[[ טופס מוטמע]]



רוצה לקבל את הצופן בפרשה דרך השם מדי שבוע למייל

מלאו פרטים כאן בתיבה משמאל והוא ישלח אליכם באהבה.


תגובות

אין עדיין תגובות

השאר תגובה

המייל שלך לא יוצג בגלוי - שדות חובה מסומנים בכוכבית*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

error: אזור מוגן זכויות יוצרים.
כותרת שלי