מספרים - המספר 10 בנומרולוגיה
המספר 10 בקבלה מה הוא מספר?
המספר 10 בנומרולוגיה - דרך השם בסוד האותיות
עשר
הספירה העשירית, היא ספירת 'מלכות' – עולם העשייה, עולם החומר, העולם בו אנו חיים.
עולם העשייה – "סוף מעשה במחשבה תחילה" – סוף מעשה בספירת מלכות – במחשבה תחילה – בספירת כתר – אור-אינסוף – ממנה כל המחשבות נובעות. כל הספירות כלולות בספירת מלכות – הכלי ליישם תהליכים שהתפתחו בספירות העליונות.
'מלכות' – עולם העשייה בו אנו חיים – תכלית העולם הזה, עולם החומר הגשמי, בו דברים מקבלים מושג וצורה ממשית. מבטא גבולות, מעשיות ואחריות.
בספרות הקבלה, המספר "עשר" [10] מסמל את האחדות שבריבוי, הבסיס לשלמות בבריאה. אחד ואפס זהו צופן יקומי שכל הבריאה פועלת על פיו הן ברמת הפרט והן ברמת הכלל.
המספר "עשר" מורכב משני חלקים, אחד ואפס:
אחד (1) מייצג את צד הזכר – קו בודד, מתניע תהליך ראשוני
אפס (0) מייצג את הצד הנקבה – רחם בצורת עיגול המבקש להתמלא.
שניים המשלימים זה את זה לאחד שלם: עשר הבסיס למילה עושר, המייצגת שפע רוחני וגשמי נובע מתוך השלמת תהליך מלאה.
עשר אותיות שער וכן אותיות עושר – עשר הוא חיבור בין זכר לנקבה, בין רוח לחומר – זה המפתח לעושר ברוחניות ובגשמיות.
מאפייני המספר 10
מעשיים, פרקטיים, מוציאים לפועל משלב הרעיון ועד לביצוע ממש, לעומת 1 שהוא יותר ברעיון מאשר בביצוע.
טוטאליים, הכל או כלום, שחור או לבן. ענווה, אנשים מכילים, עושים למען האחר. אנשי חסד, משלבים בין רוח לחומר.
המספר 10 בפן המעכב
מתנשאים, אגו מנופח, חומריים, רודפי בצע, חוסר גבולות, עצלנים, תקיעות, חרדות, מצבי רוח משתנים.
אובססיביות, אחיזה וקושי להרפות. נאחזים בחומר, נוקשות, קמצנות, קבעון, אמונות מגבילות, ביקורתיות, עקשנות.
נקודה להתבוננות
עשרה מאמרות – עשר מכות – עשרת הדיברות
הרכנת ראש (עשר מכות) ענווה, אמונה.
10 – כלל, ציבור למניין של עשרה אנשים לתפילה בציבור.
עשר אותיות שער – עושר – בהשלמת תהליך שלם שהתחיל ב-1 בונים כלי ומגיעים לעושר ברוחניות ובגשמיות.
"מספר" הוא שיעור ולמידה
מספר מתאר כמות, כמות היא מידה, מידה היא שיעור ושיעור הוא למידה.
מידות הנפש הן תכונות אופי המרכיבות את האישיות – הן השורש לשיעורים שנשמה לקחה לעבור כאן במסע חייה.
היסודות הם שורש המידות בנפש והשורש לכל מצב בחיי האדם המוצפנים באותיות ובמספרים המופיעים בתאריך הלידה. אמנם כן, מִסְפָּרִים מְסַפְרִים אך עיקר העבודה, להתעלות מעל הטבע המולד של עצמנו על ידי צמיחה והתפתחות בלימודי תודעה יהודית.