בֵּין הַמְצָרִים דרך השם בסוד האותיות והזמן

בין המצרים דרך השם בסוד האותיות

בֵּין הַמְצָרִים דרך השם בסוד האותיות והזמן

בֵּין הַמְצָרִים דרך השם בסוד האותיות והזמן

י"ז בתמוז עד ט' באב

בין המעברים לבין המעצורים

אלי־זה לנדאו

בֵּין הַמְצָרִים דרך השם בסוד האותיות והזמן

בין המעברים לבין המעצורים
י"ז בתמוז נפתח המיצר לימי "בֵּין הַמְצָרִים"
תקופת מעבר של שלושה שבועות עד תשעה באב.

ימי הגבלה וצמצום שהשיגו את ישראל לאורך ההיסטוריה
צער וצרות מֵצרים על ישראל מאז חטא העגל
היום בו נשברו לוחות הברית הראשונים
ימי חורבן בית המקדש הראשון והשני כאשר נפרצו חומות ירושלים.

סיפורי התורה ואירועים בהיסטוריה של עם ישראל
הם לא רק סיפורים ברובד הפשט, הם מקפלים בתוכם דימויים ומסרים
למצבי תודעה דרכם אנחנו עוברים ומתפתחים.

חומת ירושלים שנפרצה מהי מסמלת?
ירושלים היא לא רק עיר בישראל, ירושלים מסמלת מקום גבוה בתודעה
נקודה פנימית עליונה – נקודת אמת שלמה באחדות פנימית הנמצאת בתוך כל אחד ואחת.

חומה, מלשון תחום, גדר והגדרות שאדם תוחם ומגדיר לעצמו.
פריצת חומות ירושלים בתוכנו מתחילת בפריצת גבולות וטשטוש בין תחומים, מגדרים והגדרות
נפרצת החומה בין קודש לחילול שם שמים, בין מותר לאסור, בין אמת לשקר.

שבירת הלוחות אף הם מעידים על משבר אמון ואמונה בנקודת האמת החבויה בתוכנו ומחכה להתגלות.
ההתגלות מגיעה בעבודת יגיעה להכיר בערך אני כפרט ואנחנו כעם ישראל.
כל עוד נהיה רחוקים מאותה נקודה פנימית עליונה נחיה בין הַמְצָרִים ונחווה הצרות והגבלות.

הנביא ירמיהו מקונן
"כל רודפיה השיגוה בין הַמְצָרִים" (מגילת איכה)
שואל המדרש, 'בין הַמְצָרִים' האם הם הסיבה לצרות שבאו על ישראל או התוצאה?
יש המפרשים, 'בין הַמְצָרִים' זו הסיבה ולכן 'כל רודפיה השיגוה'
ויש המפרשים, 'בין הַמְצָרִים' הוא התוצאה לכן 'כל רודפיה השיגוה'
הזהר מפרש 'רודפיה השיגוה'
'רודף-יה' – 'יה' היא הנהגה נסתרת של הקב"ה בעולם, הנהגה שהיא מעל הטבע.
'השיג-וה' – 'וה' היא הנהגה הגלויה של הקב"ה בעולם.
אדם הרודף 'יה' ההולך תמים עם ה', הולך בידיעה פנימית עמוקה שהכל לטובה ואין רע יורד מלמעלה,
אז הוא זוכה להשיג השגות של 'וה' – לראות בגלוי את ההשגחה הפרטית.
ומנקודת זוית נוספת אפשר לקרוא "כל רודפיה השיגוה"
רדפו כל איש אשר הוא 'רודף-יה', ההולך בדרך השם.

אם כן, הַמְצָרִים הם עניין של השגות
'מיצר' זו רצועה צרה המפרידה בין שני חלקים, אך באותה מידה מחברת בין שני חלקים נפרדים.
אדם בוחר לעצמו את הדרך להשיג השגות
השאלה איך יוצאים להשיג אותם?
כל המציאות של עם ישראל מונהגת בשם השם המפורש י.ה.ו.ה. הנהגה על טבעית שהיא למעלה ממקום וזמן.
אם יוצאים להשגות מבלי להבין שיש תכלית ומשמעות לכל דיבור ומעשה שלנו.
אם נחשוב שהעולם נשלט על ידי מקריות, צירוף מקרים אקראי ובלתי צפוי, והכל זה יד המקרה, כך תהיה גם המציאות שלנו.
נינטש ל-יד המקרה – אז חווים עכובים ומגבלות בצרות וכאב.
לעומת זאת, כשמחוברים לכח האחד באמונה ובטחון אז משיגים תחילה את 'יה' הנהגה שהיא מעל הטבע, אז מתאפשרת השגה שלמה…
אז יבוא השינוי – ממצב של 'כל רודפיה השיגוה בין הַמְצָרִים" באים לנחלה בלי מְצָרִים 'נתתי נחלה ללא מְצָרִים בלי גבולות ומגבלות!

מקור הצרה והצרוֹת נעוץ בתפיסת מציאות צרה, כל הסוד ובהרחבת הראייה מעבר למקום ולרגע המצומצם,
י"ז בתמוז
*י"ז* גימטריה *טוב*
הנביא זכריה התנבא: "צום הרביעי (י"ז בתמוז) יִהְיֶה לְבֵית יְהוּדָה לְשָׂשׂוֹן וּלְשִׂמְחָה וּלְמֹעֲדִים טוֹבִים וְהָאֱמֶת וְהַשָּׁלוֹם אֱהָבוּ"
מי יתן ויהפכו ימי הצום לימי שמחה וששון בגאולה קרובה ובבניין בית המקדש במהרה בימינו אמן ואמן.

בשם כל ישראל תהיו טובים!
שתפו באהבה לזיכוי הרבים

"אמר רבי אלעזר א"ר חנינא כל האומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם"

אלי־זה לנדאו – התבונה דרך השם

רוצה לקבל מדי שבוע לווצאפ שלך
את הצופן בפרשה דרך השם בסוד האותיות
ההרשמה מכאן!

[[ טופס מוטמע]]



רוצים לקבל את פִשְרָה של הפרשה דרך השם מדי שבוע לתיבת המייל

מלאו פרטים כאן בתיבה משמאל והיא תשלח אליכם באהבה.


/ שערים בזמן

תגובות

אין עדיין תגובות

השאר תגובה

המייל שלך לא יוצג בגלוי - שדות חובה מסומנים בכוכבית*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

error: אזור מוגן זכויות יוצרים.
כותרת שלי