ירושלים דרך השם בסוד האותיות

ירושלים דרך השם בסוד האותיות

ירושלים דרך השם בסוד האותיות

ירושלים דרך השם בסוד האותיות

כ"ח באייר יום ירושלים

להוליד את השלום מתוך השלם
ביראה שלמה

אלי־זה לנדאו

ירושלים דרך השם בסוד האותיות

יום שחרור ירושלים חל ביום כ"ח באייר, ה'תשכ"ז
כ"ח מרמז על כח המגיע מתוך עוצמה.

ירושלים לב ליבו של העולם כולו כמו לב הפועם באדם
ירושלים, נושאת על גבה קדושה, תורה ויראה, הלכה ואגדה, מלחמה ושלום, נקודה מרכזית בהוויית העם היהודי בעולם.

יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה-לָּהּ יַחְדָּו. שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים, שִׁבְטֵי-יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם ה' (תהלים קכ"ב)
כשנחלקה ישראל לשבטים, "ירושלים לא נתחלקה לשבטים (יומא י"ב)
היות ולכל שבט יש דגל ואידאולוגיה משלו
אך ירושלים היא קניינה של האומה כולה
ריבוי הגוונים והדעות הכרחי על מנת ליצור את השלם.
יחד עם זאת, חייבת להיות נקודה מרכזית אחת שתחבר בין כל החלקים
הנקודה הזאת היא הלב, כמו הלב המחבר בין איברי הגוף.

חכמת הקבלה מלמדת
לכל דבר בעולם קיים שורש רוחני עליון
השורש הרוחני העליון של ירושלים הוא "לב", כמו לב המעניק חיים לאדם
כך ירושלים היא לב ליבו הפועם של כל העולם.
הכוזרי מביא: "כי ישראל באומות הם בבחינת הלב באברים".
הלב מושפע מכל האיברים בגוף; הן לבריאות והן לחולי חלילה. כאשר הלב חולה, בשונה משאר האיברים, כל הגוף חולה.
לאורך זמן לא ישרוד בחולי, כי אז ימות ואתו הגוף.
כאשר איבר בגוף חולה, יש בכוחו של לב בריא להבריא את אותו איבר.
כך זה באדם וכך זה בעולם – עם ישראל הוא לב כל העולם.

" לב, הוא מכלול רצונות האדם".
הקבלה עוסקת רבות במושג "לב" – לב מבטא רצון – פנימי וחיצוני
הרצון החיצוני הוא רצון עצמי המוציא את האדם למרדף אחר רצונות משתנים חדשות לבקרים ומותיר אותו בסופו של יום עייף ומרוקן
לעומת זאת, הרצון הפנימי הוא רצון להשפיע ללא שיקולים אינטרסנטים, אלא רצון לשלמות.
ירושלים מסמלת את הארה הראשונית המתעוררת לשלמות.
זוהי הנקודה שבלב, הנקודה המאירה ומעירה את רצון האדם להתמלא כדי להיות שלם.

שמה של ירושלים מורכב משני שמות:
"יראה", השם שאברהם אבינו קרא להר המוריה,
ו "שלם", השם שקרא לה מלכי-צדק

"ירושלים" היא מקום רוחני גבוה אליו צריך לשאוף

אברהם אבינו היה שלם ממקום של שלמות
כשנאמר לו, לֶךְ לְךָ… אֶל־הָאָ֖רֶץ אֲשֶׁ֥ר אַרְאֶֽךָּ
הוא הלך מבלי לשאול שאלות

כשאברהם נשלח לעקוד את יצחק, הוא לא קיבל שֵׁם של מקום
הוא פשוט הלך באמונה ובבטחון
רק מתוך שלמות הראיה והיראה התגלה לו המקום
רק בסוף התהליך יראה השלם
וַיִּקְרָא אַבְרָהָם שֵׁם הַמָּקוֹם הַהוּא ה' יִרְאֶה אֲשֶׁר יֵאָמֵר הַיּוֹם בְּהַר ה' יֵרָאֶה (בראשית כ"ב)
'ירושלים' מורכבת משתי מילים: "ירו" מלשון "יראה" יראת כבוד, ושלם מלשון שלמות. שני הפכים, שני ניגודים המשלימים זה את זה.
הרב קוק הסביר את שילוב השמות "יראה" ו"שלם" שאדם צריך להגיע אליהם
"שלם" ממקום של שלמות שכלית שתוציא אותו מגלות הנובעת מטעויות בראיה ובהבנה.
"היראה", קדושת המעשים
"ירושלים" יש לה הטייה של שתיים
עם סיומת של שני-ים, על כן היא חצויה לשניים
השתקפות התפיסה של העולם משתקפת בשמה – ירושל-ים
שני הפכים, שני ניגודים – ירושלים של מעלה ירושלים של מטה, מזרח מול מערב – יהודים מול ערבים – מזרחים מול אשכנזים – ימין מול שמאל.
שלם, הוא שלום
ממלחמה להלחמה בחיבור בין הפכים, בין ניגודים.

ירושלים החצויה, אף שחוברה לה יחדיו
בבוקר כ"ח באייר תשכ"ז – 7 ביוני 1967 מלחמת ששת הימים,
נותרה חצויה: ימין מול שמאל, ערבים מול יהודים,
דתיים מול חילוניים, מזרחיים מול מערביים.

ביום שייקרא שמה "ירושלם" תהיה שלמה
בימי מלכי צדק נקראה בשם "ירושלם" אז היא היתה שלמה.

היום יום ירושלים נשא תפילה ליום ההוא במהרה בימינו
בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה ה' אֶחָד וּשְׁמוֹ אֶחָד
כשמעלה ומטה יתמזגו
מזרח ומערב יתחברו –
עבר ועתיד יתאחדו…

בשם כל ישראל תהיו טובים!
שתפו באהבה לזיכוי הרבים

"אמר רבי אלעזר א"ר חנינא כל האומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם"

אלי־זה לנדאו – התבונה דרך השם

רוצה לקבל מדי שבוע לווצאפ שלך
את הצופן בפרשה דרך השם בסוד האותיות
ההרשמה מכאן!

אלי-זה לנדאו - התבונה דרך השם

רוצים לקבל את פִשְרָה של הפרשה מדי שבוע לתיבת המייל.
מלאו פרטים כאן בתיבה והיא תשלח אליכם באהבה.

[[ טופס מוטמע]]



לומדים בחברותא פַּרַשָה ופִשְרָה כל שבוע
בחכמת הסוד של הקבלה וחכמת האותיות
רוצה להצטרף?
כל הפרטים כאן

תגובות

אין עדיין תגובות

השאר תגובה

המייל שלך לא יוצג בגלוי - שדות חובה מסומנים בכוכבית*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

error: אזור מוגן זכויות יוצרים.
כותרת שלי