אורות בסוכה דרך השם בסוד האותיות

סוכות אורות מקיפים דרך השם בסוד האותיות

אורות בסוכה דרך השם בסוד האותיות

אורות בסוכה דרך השם בסוד האותיות
צופן אדם־עולם בסוכות

מקיפים ומוקפים באורות מקיפים

"שמאלו תחת לראשי וימינו תחבקני"

אלי־זה לנדאו

אורות מקיפים בסוכה דרך השם בסוד האותיות
מקיפים ומוקפים באורות מקיפים

תכונת היסוד של חג הסוכות היא ההיקפיות, הקשורה למושג הפנימי המכונה 'אורות מקיפים'.
חג הסוכות נקרא בתורה וְחַג הָאָסִיף תְּקוּפַת הַשָּׁנָה, תקופה מלשון הקפה, לרמז שחג סוכות הוא גמר ההקפה השנתית.
כך גם מצוות החג גם הן היקפיות – הסוכה מקיפה אותנו ואנו מוקפים בה. אנחנו עושים הקפות: מקיפים עם ארבעת המינים את הבימה.
בהושענא רבה מקיפים שבע פעמים, וכשבית המקדש היה קיים, מהרה יבנה, מקיפים את המזבח. ניסוך המים בחג גם הוא סוג של מחזוריות וסגירת מעגל, ולבסוף שמיני עצרת – שמחת תורה, כולו חג של הקפה עושים "הקפות" עם ספרי התורה לסיום קריאת התורה ולהתחלה חדשה,
חג האסיף, בעבודה רוחנית, אדם אוסף את היבול הרוחני שצבר לאורך כל השנה ולכן השמחה שלמה בשמחת בית השואבה, ממנה שואבים קדושה לזרעים שנזרע בשנה החדשה.

בחג האסיף הקב"ה אוסף אותנו אליו כמו אדם האוסף את תבואתו לביתו.
הישיבה בסוכה שהיא כולה אורות המקיפים, אוספת אותנו ומאירה לנו דרך לכל השנה, לאסוף תקיפות וחיזוק באמונה – מעבר ליכולת התפיסה האנושית המוגבלת.

'אור מקיף' הוא אור הסובב אותנו. יש לו השפעה עלינו אך עדיין לא השגנו, לא הצלחנו לתקן בנשמתנו.
לכל אחד יש אור מקיף שונה בהתאם לפעולות ולמעשים שהוא צבר בחיים אלה ובחיים קודמים ובהתאם, הוא מושך אור להמשך למטרות שאותן הוא בא להשיג בעולם הזה, האתגרים עליהם הוא אמור להתגבר וכו'
ב-ט"ו בתשרי, ליל סוכות, יש עוצמה חזקה של אור, הוא 'חג' מלשון 'חוגה' מעגל, מתחדש מעגל של אור מקיף לאדם. אורר המעניק השראה ויכולת לראות מעבר לאופק, תנופת התקדמות והתפתחות להתעלות במעלות התודעה בכל העולמות, ברוח ובחומר.

"שמאלו תחת לראשי וימינו תחבקני"
הסוכה היא בסוד "וימינו תחבקני". כעין חיבוק של מעלה, "ימינו" מחבקת, מקרבת ועוטפת בעצם הישיבה בה.
"שמאלו תחת לראשי" כנגד הימים הנוראים ראש-השנה ויום-הכיפורים, שהם ימי הדין והיראה (שמאל=דין), עזרה לנו לעשות תשובה לדחות את העוונות
וכעת "ימינך פשוטה לקבל שבים", "וימינו תחבקני" חג-הסוכות, חסדים ואהבת ה' לעם ישראל (הימין =חסד) בבחינת "חיבוק" ההתפשטות מן המרכז החוצה.

בימים הנוראים העבודה היתה במידת היראה
בסוכות העבודה היא במידת האהבה
הקב"ה אוסף אותנו אליו מצד החסד, האהבה והשמחה.

הסוכה נקראת 'צילא דמהימנותא' – צל האמונה
נמשלה לרחם – תְּסֻכֵּנִי בְּבֶטֶן אִמִּי. כאם הרובצת על האפרוחים.
שונה מצוות סוכה לעומת מצוות אחרות שאדם מקיימן בגופו ועל גופו ואילו במצוות סוכה הוא נכנס כולו לתוך המצווה

ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם
הקב"ה מוריד השראת השכינה מעולמות עליונים לתוך הסוכה שיהודי עושה לשם מצווה
בסוכה יש קדושה עליונה של השראת השכינה שיורדים בו האושפיזין עילאין קדישין שבשאר השנה אינם יכולים לרדת להשפיל עצמם לאויר העולם התחתון. (הנתיבות שלום)
סוד הסוכה נעוץ במקור המילה "סוכך", הגנה, היא בבחינת חופה, ה' מחפה ופורש כנפיו כנשר יעיר קינו על גוזליו ירחף, כאמא המסוככת על בניה.
כמו שבעת ענני הכבוד שהיו מקיפים, סוככו, עטפו והגנו על עם ישראל בלכתם במדבר בשנות נדודיהם.
הישיבה בסוכה שבעה ימים היא לא רק עניין של זכרון למה שעבר אלא עניין נצחי בו הקב"ה נותן משך שבוע אחד בשנה, שבו נמשכת הבחינה שהיתה בענני הכבוד ששרתה השכינה הקדושה בקרבם והעניקה להם מרכבת הגנה. כך אדם בונה לעצמו מרכבת הגנה לכל השנה – מגן דוד הבנוי משבעה רועים, אלו אבותינו הקדושים: אברהם, יצחק, יעקב, משה, אהרון, יוסף ודוד המלך. מגן דוד הבנוי משני משולשים מאוזנים: משולש עליון – בעולם הרוח; משולש תחתון – בעולם החומר.
כנגד שישה כיוונים: דרום, צפון, מזרח ומערב, מעלה ומטה. כל אחד מהם מעניק כוח אחר של הגנה לכל השנה לאדם העומד במרכזו.
בכל יום נהוג להזמין לסוכה 'אושפזין', אורחים, כינוי לשבעת הרועים. שהתחילו את עולם התיקון.

הכנסת האורחים מגבירה את אורות החסדים האהבה והנתינה בחיינו. אורח אותיות אור-ח'. ח=8 מעל הטבע, אדם מכניס אורחים, מכניס לביתו אורות מעולמות עליונים.
ביום הראשון אברהם אבינו
ביום השני, יצחק אבינו,
ביום השלישי יעקב אבינו,
ביום הרביעי, משה רבנו,
ביום החמישי אהרון הכהן,
ביום השישי – יוסף הצדיק –
וביום השביעי דוד המלך-

העולם הזה, עולם החומר הגשמי, נקרא 'עולם השקר' וחותמות של הקב"ה 'אמת'
כל העניינים הגשמיים והפשוטים אכילה ושתיה, ישיבה, לימוד, תפילה ושינה בסוכה מושכים אורות לעשות כתר מלוכה – אדם עושה מקום לאמת בעולם השקר.
מי יתן ונתאחד לאגודה אחת באמת אחת.

בשם כל ישראל תהיו טובים!
שתפו באהבה לזיכוי הרבים

"אמר רבי אלעזר א"ר חנינא כל האומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם"

אלי־זה לנדאו – התבונה דרך השם

אלי-זה לנדאו - התבונה דרך השם
[[ טופס מוטמע]]



רוצה לקבל את הצופן בפרשה דרך השם מדי שבוע למייל

מלאו פרטים כאן בתיבה משמאל והוא ישלח אליכם באהבה.


תגובות

אין עדיין תגובות

השאר תגובה

המייל שלך לא יוצג בגלוי - שדות חובה מסומנים בכוכבית*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

error: אזור מוגן זכויות יוצרים.
כותרת שלי