אות א' בשם האדם - סוד האותיות על פי הקבלה
אות א' בשם האדם - סוד האותיות על פי הקבלה - בעולם בזמן ובנפש
אות א' בנומרולוגיה - דרך השם בסוד האותיות
אות א' בשם האדם - מאפיינים
יסוד הרוח – אויר, תקשורת, לוגיקה, היגיון, אינטלקט, חכמה ותנועה
תכונות: רעיון, און – כח ראשוני מקורי. ראיית הנולד, סקרנות, ניצוץ, חלוץ, מנהיג, פתיחות, אנליטי, כוח רצון, אמביציה, תקיפות, תכלית, מטרה, יזמה, עשייה ללא חת, אומץ, תעוזה, החלטי, דומיננטי, אחריות לעומת אי קבלת אחריות. אמונה אופטימיות, פוטנציאל בלתי מוגבל. מחדש חידושים, חלוץ, מנהיג, בטחון עצמי, אנליטי. אמונה ואהבה. יש בו תכונה מאלפת של נתינה והיפוך מצבים המסייעת לאנשים אחרים. זרימה, יכולת מוסיקלית. סבלנות שאר רוח, דחף, אי-רתיעה, נותן שייכות ורוצה להרגיש שייכת. שופע רעיונות, חשיבה מחוץ לקופסה, פורץ גבולות מסגרות. חופש, אופקים ומרחבים.
בפן המעכב אות א'
אות א' בפן המעכב – לא צפוי זה לא אומר טוב או רע, זה יכול להיות לטובה או להיפך. אנרגיה לא יציבה. חוסר יציבות, התפרצויות. פריצת מסגרות, אשליות שמתנפצות, מאבקי כוח, אימפולסיביות לא מבוקרת, אין גבולות, אי קבלת אחריות ומשמעת. מרחף ומנותק מחיי היומיום. לא תמיד מובן לסובבים אותו, קושי עם אינטימיות לפעמים מדחיק רגשות מפני הסביבה.
אות אל"ף בסדר אותיות אל"ף בי"ת
אות א' אות ראשונה בסדר אותיות אל"ף בי"ת מתוך עשרים ושתיים אותיות שפת הקודש בהן נברא העולם ועולמו של האדם.
לכל אות יש תכונות, זה לעומת זה, פן חיובי ופן מערכב, שניהם יכולים להתקיים בו זמנית.
כל מילה מורכבת מצירופי אותיות, כל הסוד הוא בצירופים כמו באלכימיה, כל צירוף יוצר יצירה חדשה.
אותיות אמ"ש - אל"ף יסוד האויר
"המליך אות אל"ף ברוח וקשר לו כתר וצרפן זה עם זה וחתם בהן אויר בעולם ורויה בשנה וגויה בנפש"
שייכת לקבוצת אותיות אמ"ש
אמות היסוד: שלש אָמוֹת אמ"ש בעולם; דהיינו שלושה יסודות –אויר, מים, אש.
אל"ף יסוד אויר
מ"ם יסוד מים
שי"ן יסוד אש.
"שמים נבראו תחילה מאש,
וארץ נבראה ממים,
והאוויר מכריע בין האש ובין המים". [ספר יצירה]
'אָמוֹת' מלשון אמא מהם יוצאים היסודות, זכר ונקבה.
בעשרה מאמרות נברא העולם – שורש אמ"ר ראשי תיבות – אש, מים, רוח. יסוד אויר, מאבני היסוד בבריאה.
כל אות נבחנת בשלשה ספרים - בסֵפֶר ספַר וספור
כל אות נבחנת בשלוש צורות המכונות בספר יצירה "בשלשה ספרים – בסֵפֶר ספַר וספור"
"ספר יצירה", ספר הקבלה הראשון שמיוחס לאברהם אבינו ע"ה.
בסֵפֶר – צורת כתיבת האות בצורתה הגרפית;
סוֹפֵר – סָפַר, מנייה, גימטרייה – הערך המספרי של האות; ספַר – מספר.
סִפּוּר – תוכן ומשמעות האות כאשר היא כתובה במילוי. מה היא מספרת. כלומר, הסיפור שהגיית מילת האות מספרת.
צורת כתיבת האות אל"ף
אות אל"ף בסֵפֶר – צורת כתיבת האות
אות י' למעלה, אות י' למטה ואות ו' מחברת ביניהם, בין עליונים לתחתונים.
האות י' = 10 בגימטריה פעמיים י' = 20
ו' החיבור מחברת בין שתי אותיות יוד ו'=6
סה"כ (26) כשם י.ה.ו.ה היה הווה ויהיה – בהנהגה של חסד ורחמים מעל לזמן ולמקום.
יכולת חיבור בין עולמות: בין עליונים לתחתונים, בין מושגים גשמיים לרוחניים, שאיפה לעלות ולהשפיע על הסובבים אותו בכל העניינים הרוחניים.
האות אלף פתוחה וקולטת מכל כיוון. כמו אנטנה פתוחה לכל הכיוונים, מרמזת על יכולת קליטה מכל הכיוונים. אין לה גג מעליה ולא בסיס מתחתיה גם לא "קירות" חוסמים בצידיה. איננה שבויה במסגרות חוסמות. צורתה פתוחה ללא גבולות, מסמלת חיבור לאין-סוף, רואה את פני הדברים כבבראשית.
א' היא רעיון, מייצגת את הניצוץ, סטרטר. פתיחות, אהבה, חופש, מרחבים, רחב אופקים. מחד פורצת גבולות מאידך פורצת מסגרות.
האות אלף פתוחה וקולטת מכל כיוון. אין לה גבולות, מסמלת: אין-סוף.
אות אל"ף - גימטרייה
בספַר – כמות, גימטרייה של האות
א' = (1) "אחד" הוא הקב"ה אחד ויחיד.
"אחד" = אהבה = 13 שלוש עשרה מידות הרחמים בהן הקב"ה מנהיג את עולמו.
"(א) אל (ב) רחום (ג) וחנון (ד) ארך (ה) אפים (ו) ורב חסד (ז) ואמת (ח) נוצר חסד (ט) לאלפים (י) נושא עוון (יא) ופשע (יב) וחטאה"
אומרים חז"ל הקב"ה רחום אף אתה תהיה רחום. הוא חנון אף אתה תהיה חנון. ארך אפיים, אף אתה תהיה רחום.
לדעת לראות בעין טובה ולשפוט כל אדם לכף זכות.
אח"ד, ראשי תיבות א' – ח'סד ד'ין. האות א' מבטאת את המידות בהן הבורא מנהיג את העולם.
האות א', אות ראשונה בסדר אותיות אל"ף-בי"ת, רומזת לספירת 'כתר' העליונה, הספירה הראשונה שנאצלה מאור אינסוף.
אות זכרית, מגלמת צדדים זכריים ודמויות זכריות משפיעות.
גימטרייה א' [=1] צורת כתיבת המספר 1 מלמדת שעליהם להוריד את הראש בענווה שמא יבואו לידי גאווה.
סיפור האות אל"ף
סיפור האות אל"ף – אלף, אלוף, פלא, אפל – לגלות את הפלא בתוך האפלה, את הניצוץ האלוקי הטמון בכל מצב, אפל ככל שייראה.
אות א' אות ראשונה בשם האדם
אות ראשונה בכל שם מייצגת את "אות הנשמה" אשר כל האותיות הבאות אחריה נשואות אליה ומשרתות אותה.
מייצגת את עולם המחשבה, יוזמה, צדדים זכריים באדם ולא משנה אם זה איש או אישה.
אות א' באות נשמה, מייצגת את דמות האב, דמות הגבר, דמות בן הזוג לאשה, הצד הזכרי של האדם. יוזמה, שמירה על האינדוידואל, הנהגה והובלה. חשיבה מחוץ לקופסה.
שינויים פתאומיים לא צפויים הקשורים לדמות האב או בן הזוג.
בפן המעכב, אתגר מול דמויות זכריות, חוסר יכולת להישען עליהם משום שאות א' היא יסוד האוויר ומאחר וכך, אי אפשר להישען על אויר, מכאן לומדים לפתח עצמאות ואמון בעצמם.
אות א' אות שניה בשם האדם
אות שניה בכל שם מייצגת את "אות הרוח" עולם הרגשות, דמויות נקביות בחיים. אמא, או בנות זוג.
אות שניה לעולם נמדדת ביחס לאות ראשונה ולאות השלישית שבאה אחריה.
אות א' באות שניה, מייצגת את דמות האם כדמות דומיננטית [צריך לבחון את כל השם אם הדומיננטיות באה לידי ביטוי שלילי או חיובי].
שינויים ותהפוכות בזוגיות.
קושי לבטא אינטימיות רגשית.
בפן המעכב, אתגר מול דמות האם, חוסר יכולת להישען עליהם משום שאות א' היא יסוד האוויר ומאחר וכך, אי אפשר להישען על אויר, מכאן לומדים לפתח עצמאות ואמון בעצמם.
אות א' אות שלישית בשם האדם
אות שלישית בכל שם מייצגת את "אות הנפש" עולם המעשה, הוצאה מן הכח אל הפועל, ילדות וילדים.
אות שלישית נמדדת ביחס לאות ראשונה ולאות השניה בשם.
יש לפרש את כל האותיות זו ביחס לזו, טעות לפרש כל אות בנפרד.
אות א' באות שלישית, מייצגת את התבניות עליהן גדלנו, את הילדות, ואת הדרך שלנו להוציא מן הכח אל הפועל.
מקוריות, שונות, שינויים ותהפוכות בקריירה.
בפן המעכב, אתגר בילדות, קושי להתמיד משום שאות א' היא יסוד האוויר.
אותיות הן הרבה מעבר למספרים
אין במאמר זה להכריע על ייחודו של האדם.
ייחודה של כל אות בא לידי ביטוי בצירוף האותיות ובניקוד האותיות.
אמרו חז"ל, "אותיות ללא ניקוד, הן כמו גוף ללא נשמה".
לשם כך יש ללמוד ולהתעמק בלימוד האותיות על פי תורת הסוד של הקבלה וחכמת הנסתר.
אותיות הן לא רק גימטריה ובודאי שלא רק גימטריה קטנה. סודות רבים מקופלים בכל אות ואות בצפנים שונים.
'אדם עולם קטן' כל מה שנברא בעולם ברא באדם – כל מרכיבי הבריאה כלולים בו.
העולם נברא בצירופי אותיות – בדיבור אלוקי – בעשרה מאמרות. ייחודו של האדם שנברא בצלם אלוקים ביכולת הדיבור שלו. כל המציאות תלויה בצירופי אותיות, ביכולתו לשנות את פני המציאות בכוח דיבורו. על כן צריך אדם לקדש את לשונו בקדושת הלשון שלא ידביר דבר בדיבורו.