אות ת' בשם האדם - סוד האותיות על פי הקבלה
אות ת' בשם האדם - סוד האותיות על פי הקבלה - בעולם בזמן ובנפש
אות ת' בנומרולוגיה - דרך השם בסוד האותיות
אות ת' בשם האדם - מאפיינים
תהליך, תודעה, תכלית, טוטאליות, התמסרות, ענווה, משפחתיות, תקווה, תחיה, תיקון, תום, תמימות, שלמות, מהימנות, אמת, אמונות. מתינות, מתחשב, אנושי. מוכשר, מהיר מחשבה, מעשי, ענייני, מממוקד בתוצאה. דיפלומט, מתווך, דיסקרטי, חכם, מאוזן. סדר, ארגון, משמעת, מסגרת, הגון, הוגן, ישר, שקול. שחרור, תת מודע, תנועה. יכולת התבוננות, נתינה, מסגרות, שאפתנות, יכולת ניהול, אומץ לב, מעמיק, שמחת חיים.
אות ת' בפן המעכב
תקיעות, חוסר סבלנות, עקשנות, חוסר איזון, מצבי רוח משתנים, פגיעות, רגישות, ביקורתיות, חרדות, סגירות ומופנמות, נוסטלגים, מתרפקים על העבר, חרדת נטישה, חומריות, נוטר טינה, אגרן, קושי לשחרר ולהרפות, קושי לנוע קדימה.
שייכת לקבוצת אותיות בג"ד כפר"ת – אותיות שבראו את הכוכבים ואת הימים בשבוע ואיבר בפנים.
אותיות כפולות – מבואר בספר יצירה, יש בהן צד רך וצד קשה, צד גיבור וצד חלש. 'כפולות', כלומר הפכים – תמורות 'זה לעומת זה', דגושה לעומת רפויה. דגושה מבטאת קושי וחוזק או עוצמה, ואילו הרפויה רכות וחולשה או רוך ונועם. אות תכלית החיים לעומת אות המוות.
אות ת"ו אות התכלית והאמת
התורה היא תכלית החיים, למדים איך לחיות נכון בעולם-הזה.
התורה מתחילה במעשה הבריאה "בְּרֵאשִׁית בָּרָא אֱלֹהִים", סופי תיבות מצטרפות למילה אמת בשיכול אותיות תאם. אמת היא חותמו של הקב"ה המסתתרת בעולם שמעלים בטבע את האמת האלוקית. אחר כך מסיים במילים "אֲשֶׁר בָּרָא אֱלֹהִים לַעֲשׂוֹת", הפעם סופי תיבות אמת לפי הסדר הנכון. לרמז שסוף האמת להתגלות בעולם.
"בשלשים ושתים נתיבות פליאות חכמה חקק י"ה יהו"ה צבאות את עולמו
בשלשה ספרים בסֵפֶר ספַר וספור"
"המליך אות ת' וקשר לו כתר וצר בו לבנה בעולם ויום שבת בשנה"… (ספר יצירה)
אות ת' שייכת לקבוצת אותיות שבראו את הכוכבים ואת הימים בשבוע ואת האיברים בפנים.
כל אות נבחנת בשלשה ספרים - בסֵפֶר ספַר וספור
סוֹפֵר – סָפַר, מנייה, גימטרייה – הערך המספרי של האות; ספַר – מספר.
סִפּוּר – תוכן ומשמעות האות כאשר היא כתובה במילוי. מה היא מספרת. כלומר, הסיפור שהגיית מילת האות מספרת.
הצורה של האות ת'
בסֵפֶר – הצורה הגרפית של האות, צורת כתיבתה
צורת האות ת' – פתוחה מלמטה עם חץ קדימה. רגלה כפופה וממשיכה קדימה אל התורה, אל תכלית החיים בעולם הזה שהיא נקנית על ידי לימוד ועידון המידות. וכל המבקש ללמוד תורה צריך שיכפוף את רגליו, כדרך הלומדים שהיו כופפים את רגליהם ויושבים על הקרקע. והכוונה בזה לביטול העצמיות ושקיעה בלימוד ("אותיות דרבי עקיבא"). זאת ועוד, התורה נמשלה למים שתנועתם מלמעלה למטה, למקום נמוך, כמו הים שכל הנחלים זורמים ויורדים אליו והים בענווה מקבל את כולם.
אות ת"ו - גימטרייה
בספַר – מספר, כמות – גימטרייה של האות
מספרה – [400] ארבע מאות – הרחבה של האות ד' והאות מ' שערכה ארבעים – מהוה יחידת זמן של תהליך מתמשך עד להתהוות שלמה, שבסיומה מגיע הדבר לתכליתו. ארבעים יום ליצירת העובר, ארבעים יום מבול לניקוי הארץ, ארבעים יום משה שהה בהר סיני עד היותו איש האלוקים; ארבעים שנה נדדו ישראל במדבר עד לידתו של עם חדש – האות ת' כפולה עשרת מונים מהאות מ' ומרמזת על סיום תהליך בתוצאה של התהוות התכלית בעולם החומר.
אות ת"ו - תוכן האות
בספור – צליל האות ומה היא מספרת
סיפורה – ת"ו, תו הוא אות, סימן. האות חותמת את כל האותיות, אך לא נחשבת כסיום ממשי אלא חוזרת ומתחברת במעגל האותיות אל האות :"א" אות החיים – סוף מעשה במחשבה תחילה.
האותיות בשם האדם על פי הקבלה
'אדם עולם קטן' כל מה שנברא בעולם ברא באדם – כל מרכיבי הבריאה כלולים בו.
העולם נברא בצירופי אותיות – בדיבור אלוקי – בעשרה מאמרות. ייחודו של האדם שנברא בצלם אלוקים ביכולת הדיבור שלו. כל המציאות תלויה בצירופי אותיות, ביכולתו לשנות את פני המציאות בכוח דיבורו. על כן צריך אדם לקדש את לשונו בקדושת הלשון שלא ידביר דבר בדיבורו.