אות ג' בשם האדם - סוד האותיות על פי הקבלה
אות ג' בשם האדם - סוד האותיות על פי הקבלה - בעולם בזמן ובנפש
אות ג' בנומרולוגיה - דרך השם בסוד האותיות
אות ג' בשם האדם - מאפיינים
נתינה ועזרה לזולת, נדיבות, השפעה, הענקה. ראיית עולם רחבה, מחשבה פילוסופית, סקרנות, אהבת צדק, נוטה לשלום ולאחד בין נפרדים, נותן עצות טובות, חביב וזריז. יצירתיות, אופטימיות, שמחה, שמחת חיים, איש שיחה. רואה מעבר לנראה בגלוי, חיבור לתורת הנסתר. ראיה חדה ועמוקה.
אות ג' בפן המעכב
חוסר גבולות, קושי עם מסגרות, חוסר אחריות, צדקנות, הסתרות, פסימיות, התמכרויות, קלות דעת, הגזמה, אימפולסיבי- חסר סבלנות, פועל בדחף רגעי. הפרזה, בזבזנות ופזרנות. במקום לגשר בין אנשים גורם לפירוד.
גמל שאינו רואה את הדבשת של עצמו. סוחב משהו מאחור על הגב ומחפש אותו מלפנים.
אות גימ"ל - יסוד האות, גימטרייה, כוכב ויום בשבוע והאיבר שהאות בראה
"שבע כפולות בג"ד כפר"ת, חקקן, חצבן, צרפן. וצר בהם כוכבים בעולם, וימים בשנה, ושערים בנפש…"
[משנה ד', ספר יצירה]
אות ג' שייכת לקבוצת אותיות בג"ד כפר"ת – שבע כפולות – בי"ת גימ"ל דל"ת כ"ף פ"ה רי"ש ת"ו
אותיות בג"ד כפר"ת בראו את הכוכבים, ואת הימים בשבוע.
"המליך אות ג' וקשר לו כתר וצר בו צדק בעולם יום שני בשנה…" [ספר יצירה]
אות ג' בראה את כוכב צדק בעולם ואת יום שני בשנה.
בג"ד כפר"ת אותיות כפולות – בראש מילה דגושות, ובאמצע מילה רפויות.
מתנהגות בשתי לשונות בב גג דד ככ פפ רר תת, תבנית רך וקשה תבנית גבור וחלש.
הגיה כפולה שמשנה את אופן הגיית האות כשהיא דגושה או כשהיא רפויה כאשר גם האות ריש מנויה כאן עמן.
"כפולות" משמע, תמורות 'זה לעומת זה' – אותיות כפולות – בראש מילה דגושה, ובאמצע מילה רפויה.
כפולות משמע, תמורות 'זה לעומת זה' –
ב' תמורת חיים, מוות.
ג' "תמורת שלום, רע".
ד' תמורת חכמה, איוולת.
כ' תמורת עושר, עוני.
פ' תמורת חן, כיעור.
ר' תמורת זרע, שממה.
ת' תמורת ממשלה, עבדות.
שבע כפולות בג"ד כפר"ת, כנגד ז' קצוות. מהם ו' קצוות: מעלה ומטה, מזרח ומערב, צפון ודרום. והיכל הקודש מכוון באמצע והוא נושא את כולן. (משנה ג', ספר יצירה)
אות ג' בראה איבר בפנים – עין שמאל
כל אות נבחנת בשלשה ספרים - בסֵפֶר ספַר וספור
"בשלשים ושתים נתיבות פליאות חכמה חקק י"ה יהו"ה צבאות את עולמו בשלשה ספרים בסֵפֶר ספַר וספור"
כל אות נבחנת בשלוש צורות המכונות בספר יצירה "בשלשה ספרים – בסֵפֶר ספַר וספור"
"ספר יצירה", ספר הקבלה הראשון שמיוחס לאברהם אבינו ע"ה.
בסֵפֶר – צורת כתיבת האות בצורתה הגרפית;
סוֹפֵר – סָפַר, מנייה, גימטרייה – הערך המספרי של האות; ספַר – מספר.
סִפּוּר – תוכן ומשמעות האות כאשר היא כתובה במילוי. מה היא מספרת. כלומר, הסיפור שהגיית מילת האות מספרת.
צורת כתיבת האות גימ"ל
בסֵפֶר – הצורה הגרפית של האות ג', צורת כתיבתה
צורת האות – גג מלמעלה, צינור יורד מלמעלה ומתפצל לעוד שני צינורות להשקות את האדמה. צורת האות מסמלת את שפע הברכה היורד מלמעלה מאת ה' הגומל הגדול. "אין רע יורד מלמעלה".
האות ג' נראית כמו איש הצועד על שתי רגליו קדימה, כדי לגמול עם הדל העומד לפניו, הנרמז באות הסמוכה לה, האות דל"ת.
גימטרייה של האות ג'
בספַר – מספר, כמות – גימטרייה של האות ג'
מספר שלש (3) – מאחדת בין שני כוחות לכח אחד, מגשרת בין ניגודים, בין שניים. שלוש נקודות כניקוד הסגול, כנגד שלושה אבות: אברהם חסד, יצחק גבורה ויעקב אמת ורחמים.
שלוש נקודות הסגול מלשון סגולה מסוגלות והסתגלות.
סיפור האות גימ"ל גמילה וגמילות חסדים
ספור האות גימ"ל – גמילה, גומלת חסדים. החסד השלם עם הדל כאשר גומלים אותו מהצורך בחסד, אז דולים אותו מדלותו. גמילות חסדים בשלושה קוים, בחסד, בגבולות הגבורה וברחמים.
אות ג' אות ראשונה בשם האדם
אות ראשונה בכל שם מייצגת את "אות הנשמה" אשר כל האותיות הבאות אחריה נשואות אליה ומשרתות אותה.
מייצגת את עולם המחשבה, יוזמה, צדדים זכריים באדם ולא משנה אם זה איש או אישה.
אות ג' באות נשמה, מייצגת צורת מחשבה – הצד הזכרי של האדם. גמישות מחשבתית, יכולת לחבר בין הפכים.
שאפתנות, שגשוש, התרחבות, שפע, רצון להשפיע שפע גם לסובבים אותו, יודע לתגמל ולהכיר תודה.
נתינה זריזות, חריצות, יכולת לגשר בין אנשים.
בפן המעכב, חוסר גמישות מחשבתית. אות ג' בראה את עין שמאל, מייצגת דברים סמויים מן העין. מכאן מרמזת על הסתרות והכחשות או על רצון לשמור על פרטיות.
אות ג' אות שניה בשם האדם
אות שניה בכל שם מייצגת את "אות הרוח" עולם הרגשות, דמויות נקביות בחיים. אמא, או בנות זוג.
אות שניה לעולם נמדדת ביחס לאות ראשונה ולאות השלישית שבאה אחריה.
אות ג' באות שניה, מייצגת את עולם הרגשות ואת דמות האם. זקוקים למרחב בקריירה, בזוגיות ובכל מערכות יחסים.
בפן המעכב, אתגר מול דמות האם, הסתרות. קושי לבטא רגשות.
אות ג' אות שלישית בשם האדם
אות שלישית בכל שם מייצגת את "אות הנפש" עולם המעשה, הוצאה מן הכח אל הפועל, ילדות וילדים.
אות שלישית נמדדת ביחס לאות ראשונה ולאות השניה בשם.
יש לפרש את כל האותיות זו ביחס לזו, טעות לפרש כל אות בנפרד.
אות ג' באות שלישית, מייצגת את התבניות עליהן גדלנו, את הילדות, ואת הדרך שלנו להוציא מן הכח אל הפועל. דמיון עשיר, יצירתיות. יכולת הבעה, סקרנות
. עליו להיזהר עם נתינתו – לא לתת באופן מופרז מדי, לשמור על גבולות וגדרים ולהיזהר לא להסכים לדברים שלא מקובלים עליו רק בשם הנתינה. בהצלחה.
בפן המעכב, אתגר בילדות – סודות והסתרות במשפחה. קושי לקבל מרות
אותיות הן הרבה מעבר למספרים
אין במאמר זה להכריע על ייחודו של האדם.
ייחודה של כל אות בא לידי ביטוי בצירוף האותיות ובניקוד האותיות.
אמרו חז"ל, "אותיות ללא ניקוד, הן כמו גוף ללא נשמה".
לשם כך יש ללמוד ולהתעמק בלימוד האותיות על פי תורת הסוד של הקבלה וחכמת הנסתר.
אותיות הן לא רק גימטריה ובודאי שלא רק גימטריה קטנה. סודות רבים מקופלים בכל אות ואות בצפנים שונים.
'אדם עולם קטן' כל מה שנברא בעולם ברא באדם – כל מרכיבי הבריאה כלולים בו.
העולם נברא בצירופי אותיות – בדיבור אלוקי – בעשרה מאמרות. ייחודו של האדם שנברא בצלם אלוקים ביכולת הדיבור שלו. כל המציאות תלויה בצירופי אותיות, ביכולתו לשנות את פני המציאות בכוח דיבורו. על כן צריך אדם לקדש את לשונו בקדושת הלשון שלא ידביר דבר בדיבורו.