מַּטּוֹת מַסְעֵי דרך השם בסוד האותיות

מטות מסעי בתודעת האותיות 1

מַּטּוֹת מַסְעֵי דרך השם בסוד האותיות

מַּטּוֹת מַסְעֵי דרך השם בסוד האותיות

חזקים ומוצקים כמטות במסעות חיינו

המַטֵּה במסע אל הפנימיות

אלי־זה לנדאו

מטות מסעי דרך השם בתודעת האותיות

מקור עצמתו של עם ישראל הוא בדיבור,
זֶה הַדָּבָר רומז לזה הדיבור.

במדבר ישראל התחילו לדבר, אחרי שקיבלו את התורה בעשרה דיברות.
אחרי שיצאו ממצרים אותיות צר-מים
מן הצר מגיעים ל-מים, והרי התורה נמשלה למים, המרווה את הצמא במידבור הרוחני, ומחייה את הנשמה.

ישראל חוטאים כשהם אינם יודעים להשתמש בכוח הדיבור
במדבר מלשון דיבור, ארבעים שנים נודדים כדי ללמוד איך לדבר

הדיבור הוא מַטֵּה שביכולתו לרומם או להוריד את האדם במסע חייו
מַטֵּה בשנוי ניקוד לקמץ מַטָּה, היפך 'מעלה'

נֶדֶר ושְׁבֻעָה בדיבור, שתי דרכים להטות מצבים להתגבר על אתגרים
שְׁבֻעָה היא הצהרה בהזכרת שם ה' שלא ניתן להפר אותה או לחזור בה.
לעומת זאת, נֶדֶר גם ללא הזכרת שם ה', הנודר מדיר עצמו מדבר מסויים לזמן מסויים כדי להטות מצבים על מנת לעלות לדרך חדשה, עד אז הוא מכניס את עצמו למערכת כובלת.
אם הנֶדֶר לא יקויים יצטרך להפר או להתיר אותו מהתחייבות שלקח על עצמו אחרת הנדר יוריד אותו. נֶדֶר בשיכול אותיות נרד מלשון ירידה.
למרות ועל אף שאפשר להתיר נֶדֶר עדיף שלא נידור כלל ונאמר תמיד "בלי נדר"! מאשר שנידור וניכשל.
נדרים הם במחשבה ולא רק בדיבור!

מיום שיצא האדם אל העולם עד שובו אל עולמו הוא יעבור דרך מ"ב תחנות (הבעש"ט)
נודדים בין מסע למסע בחיפוש אחר הדבר האמיתי, בעצם מחפשים את עצמנו לדעת.
דרך מפגשים, מקומות ומצבים בחיים, מערכות יחסים, פרנסה, זוגיות, קריירה, לימודים וכו'…
כל מסע מחבר בין אנשים, לכל מפגש יש סיבה ולכל דמות יש תפקיד ותכלית למלא בחיינו.

שתי דרכים לעשות את המסע
מוֹצָאֵיהֶם לְמַסְעֵיהֶם עַל פִּי ה' מסע האדם מוכתב על פי תכנית אלוקית עם חלק ותפקיד אותו הוא אמור למלא בתכלית מחשבת הבריאה.
זהו תהליך של צמיחה והתפתחות לעלות ולהשיג בכל פעם נקודה גבוהה מהקודמת.
ואֵלֶּה מַסְעֵיהֶם לְמוֹצָאֵיהֶם חזרה לאותה נקודת מוצא, שכפול אותם מצבים פעם אחר פעם מבלי להתקדם.
לכל אחד מסע משלו, אין מסע אחד דומה לשני
הכאב העיקרי נוצר כאשר אנשים אינם קשובים למסע הפנימי שלהם או כאשר הם מנסים להידמות לאנשים אחרים.

יש מסעות קצרים, יש מסעות לתקופה ויש מסע שהוא לכל החיים
אנשים מצטרפים אלינו למסע רק בשל סיבה מסוימת, יופיעו ליומיים אולי לחודשיים.
יש אנשים שמצטרפים אלינו לתקופה, צובעים את חיינו בקשת רגשות: שמחה, אהבה, תשוקה או צער וכאב. יום אחד גם מבלי שנעשה דבר, הקשר יסתיים ברגע שסיימו למלא את תפקידם אצלנו. גם אם נוכחותם כבר לא תורגש, הם הטביעו בנו את חותמם, בצורה כזאת או אחרת רק כדי ללמד אותנו משהו על עצמנו שנקח אתנו להמשך המסע.

ויש אנשים שהם שותפים למסע לכל החיים, בני משפחה, אחים, הורים, ילדים ובני זוג, הם ימשיכו להדהד אותנו לכל החיים ולא משנה אם הם נוכחים או כבר אינם בחיינו. הם מלמדים אותנו שיעורים לכל החיים, מצמיחים ומקדמים אותנו: נפשית, רגשית ורוחנית לטוב או למוטב – יסודות מוצקים להיבנות עליהם.

"ויסעו ויחנו"
בין מסע למסע חונים בין מצבים רגשיים
חניה לשם בחינה, עיבוד תהליכים והכנה לשלב הבא. לכל תחנה יש תנאים סביבתיים אליה מגיעים במצב פיזי, רגשי ונפשי אחר.

בְּכֹל מַסְעֵיהֶם: ה' מתגלה בעָנָן וַעֲרָפֶל, לובש צורות שונות, כעמוד, או כמכסה ומגן . הכל עניין של גישה איך לראות את אותו ענן, כמוביל ומניע? או כבולם ומונע? כענן מעיב? או כעמוד מאיר?

42 תחנות – מ"ב מסעות אותיות "בם" בתוכם בפנימיותם
תפילת "אנא בכח" להתעלות מעל מצבים.
שמות התחנות מאפיינים מצבים רגשיים, פיזיים או תודעתיים
כל אדם חווה אותם לאו דווקא על פי סדר הופעתם
במידה והוא לא ימצה את אותה נקודה יחזור אליה פעם אחר פעם.
רְפִידִם מלשון רפיון-ידיים. עוד בטרם יצאו כבר הרפה.
רַעְמְסֵס, מסס את הרע שדבק בדרך (הבן איש חי)
מָּרָה עצבות ומרה שחורה
בַּחֲרָדָה ופחד
אֵילִמָה באלם ללא מילים
בְּקִבְרֹת הַתַּאֲוָה שוקעים בתאוות עולם החומר
עד שייעשה תהליך בְּיָטְבָתָה, נזקק את הטוב בתוך תוכנו
בְּמִתְקָה בתחושה מתוקה,

חזק חזק ונתחזק לסיום ספר במדבר בפרשת מַּטּוֹת מַסְעֵי אשר קוראים בימי בין המצרים.
מַטֵּה בטבעו הוא חזק ומוצק, כך אנחנו בזמן הגלות הקשה, עלינו להיות חזקים ומוצקים כמטות, להתגבר על כל האתגרים בדרך.
ואילו 'מסעי' קשור דווקא לחוסר תוקף, לנסיעה ממקום למקום, לשינויים ולתנודות במסעות חיינו
עלינו לצרף את המטות בבחינת 'חזק' למסעי שמסמלת את חוסר התוקף (הרבי מלובביץ').
שנצא מחוזקים מכל המשברים שעברנו עם כל הניסיון שצברנו אל הפרק הבא בסיפור חיינו.
ויבוא שלום עלינו ועל כל ישראל – אמן.

בשם כל ישראל תהיו טובים!
שתפו באהבה לזיכוי הרבים

"אמר רבי אלעזר א"ר חנינא כל האומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם"

אלי־זה לנדאו – התבונה דרך השם

רוצה לקבל מדי שבוע לווצאפ שלך
את הצופן בפרשה דרך השם בסוד האותיות
ההרשמה מכאן!

[[ טופס מוטמע]]



רוצים לקבל את פִשְרָה של הפרשה דרך השם מדי שבוע לתיבת המייל

מלאו פרטים כאן בתיבה משמאל והיא תשלח אליכם באהבה.


תגובות

אין עדיין תגובות

השאר תגובה

המייל שלך לא יוצג בגלוי - שדות חובה מסומנים בכוכבית*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

error: אזור מוגן זכויות יוצרים.
כותרת שלי