מַסְעֵי דרך השם בסוד האותיות

מַסְעֵי דרך השם בסוד האותיות

מַּטּוֹת דרך השם בסוד האותיות

לכל איש יש שם שנתן לו אלוהים, מסע ותכלית למלא על פני האדמה

מ"ב מסעות אצל כל אדם מיום היוולדו עד שובו אל עולמו.

אלי־זה לנדאו

מַסְעֵי דרך השם בסוד האותיות – הצופן לחיים

מיום שיצא האדם אל העולם עד שובו אל בית עולמו הוא יעבור דרך מ"ב תחנות
יום הלידה והוצאתו מרחם אמו הוא בחינת יציאת מצרים, ואחר כך נוסע ממסע למסע עד בואו לארץ החיים העליונה (בעל שם טוב לפרשת מסעי)

מסעות חיינו רצופים עליות ומורדות, שפל וגאות, צמיחה והתפתחות להתעלות בדרך העולה בית ה'.
כל מסע מחבר בין אנשים, מקומות ומצבים – לכל מפגש יש סיבה – לכל דמות יש תפקיד
יש מסעות לזמן קצר, יש מסעות לתקופה מסוימת ויש מסעות שהם לכל החיים.

אנשים מצטרפים אלינו למסע רק בשל סיבה מסוימת
יופיעו ליומיים אולי לחודשיים למלא את חלקם בשליחות הבריאה כדי לעזור לנו לעבור את המסע באותה תקופת זמן דרך מצבים שונים. יותירו בנו חויה מסוימת, טובה או אחרת, רק כדי לקדם אותנו מבחינה רגשית או רוחנית. מבלי שנעשה דבר, הקשר יסתיים ברגע שסיימו למלא את תפקידם במסע שלנו. גם אם נוכחותם כבר לא תורגש, הם הטביעו את חותמם ורישומם עלינו ימשיך ללוות אותנו.

יש אנשים שמצטרפים אלינו לתקופה
מביאים איתם חויות לחיינו על כל גווני הרגש, שמחה, אהבה, תשוקה ולפעמים גם צער וכאב.
הם הצטרפו רק כדי ללמד אותנו משהו על עצמנו שנקח אתנו להמשך המסע.

ויש אנשים שהם שותפים למסע לכל החיים, לטוב או למוטב
בני משפחה, אחים, הורים, ילדים ובני זוג. ימשיכו להדהד אותנו לכל החיים ולא משנה אם הם נוכחים או כבר אינם בחיינו.
הם מלמדים אותנו שיעורים לכל החיים להיבנות עליהם כדי ליצור יסוד רגשי מוצק.

ישנן שתי דרכים לעשות את המסע
האחת
מוֹצָאֵיהֶם לְמַסְעֵיהֶם עַל פִּי ה'
מסע הנשמה מוכתב על פי תכנית הבורא.
לכל אדם יש חלק ותפקיד בתכנית אותו הוא אמור למלא במחשבת הבריאה – לצאת ולהתקדם צעד אחרי צעד בתהליך התפתחות הנשמה. לעלות במעלות הקדושה ולהשיג בכל פעם נקודה גבוהה מהקודמת. לנוע עם השינוי בהתאם למקום ולמה שהזמן מזמן לו, אחרת ימצא את עצמו מתמודד מול אותם מצבים.

השניה
וְאֵלֶּה מַסְעֵיהֶם לְמוֹצָאֵיהֶם
יחזור כל פעם לאותה נקודת מוצא, יסתובב סביב עצמו בתנועה מעגלית, ישכפל את אותם מצבים שוב ושוב מבלי לעשות תהליך של התקדמות ושינוי המתחייב מהזמן ומהמקום. המסע יורגש כמשא כבד בדריכה במקום באותה נקודה ללא מוצא.

אין מסע אחד דומה לשני
הכאב העיקרי נוצר כאשר אנשים מתנדנדים בנדודים, אינם קשובים למסע הפנימי שלהם או כאשר הם מנסים לעשות מסעות של אנשים אחרים.
כדי לעשות שינוי חייבים לזוז מהמקום.
שינוי מקום הוא לא רק גיאוגרפי הוא גם תודעתי
הדומם והצומח הם לא רק מצבים בטבע הם מתארים מצב של אנשים בחיים
יש אנשים שהם במצב דומם, 'דוממים' – אינם משמיעים קולם ומקובעים באותו מצב לאורך זמן,
ויש אנשים שהם במצב 'צומח' נמצאים בשינוי ותנועה של צמיחה והתפתחות.

עבודה רוחנית איננה אוטוסטראדה, אין קיצורי דרך ואי אפשר להשתנות בצורה פתאומית
42 תחנות "ויסעו ויחנו" עברו בני ישראל לשם אימון באמונה, עיבוד תהליכים והכנה לשלב הבא.
לכל תחנה יש תנאים סביבתיים שונים אליה מגיעים במצב פיזי, רגשי ונפשי אחר ושמות התחנות מאפיינים אותם, לאו דווקא על פי סדר הופעתם.
יש מצבים שחוזרים אל אותה תחנה פעם אחר פעם.
רְפִידִים מלשון רפיון-ידיים.
אם עסוקים רק בסוף הדרך לא ממש רואים את הדרך. זה גורם לרפיון ידיים. עוד בטרם יצאנו כבר הרפנו.
רַעְמְסֵס אומר הבן איש חי רע-מסס מסס את הרע שדבק בדרך.
בין מסע למסע חונים בין מצבים רגשיים
פעם מגיעים מִמָּרָה עצבות ומרה שחורה
ופעם נמצאים בְּמִתְקָה בתחושה מתוקה,
פעם בַּחֲרָדָה פעם אֵילִמָה אלם ללא מילים
ופעם בְּקִבְרֹת הַתַּאֲוָה שוקעים בתאוות העולם בתקווה שיהיה טוב בְּיָטְבָתָה.

בחיים יש דרך "קצרה אבל ארוכה" ודרך "ארוכה אבל קצרה" (האדמו"ר הזקן, בעל התניא)
אי אפשר לעשות קיצורי דרך לקצר תהליכים.
הדרך הקצרה אבל ארוכה, היא מלאה מכשולים.
לעומת זאת, הדרך הארוכה והקצרה נראית תחילה מסובכת, מפותלת ומורכבת יותר, אבל היא מתבררת כדרך בטוחה המובילה אל המטרה.

בְּכֹל מַסְעֵיהֶם ה'מתגלה בעָנָן וַעֲרָפֶל, לובש צורות שונות, כעמוד, או כמכסה ומגן. עניין של גישה איך לראות את אותו ענן, כמוביל ומניע? או כבולם ומונע? כענן מעיב? או כעמוד מאיר?
עָנָן וַעֲרָפֶל הם בחינת מְנִיעָה, המניעות בחיינו. טבע האדם כשרואה מניעה לעמוד מרחוק.
אומר רבי נחמן מברסלב בליקוטי מוהר"ן, משֶׁה, הוּא בְּחִינַת דַּעַת כָּל יִשְׂרָאֵל, נִגַּשׁ אֶל הָעֲרָפֶל, אֲשֶׁר שָׁם הָאֱלֹקִים. דווקא שם בתוך הערפל והעננות של חוסר בהירות, ממתינה ההזמנה להניע את כל המניעות העומדות בפנינו, כל מה שצריך זה רק אמונה.

מ"ב מסעות בתפילת 'אנא בכח'
הסולם המושלם שיעזור לנו לעלות ולהתעלות במעלות
מ"ב אותיות 'בם' ובגימטריה 42 אלו הם המסעות הקורים בם – בתוכם בפנימיותם – אבני דרך בכל תהליך של התפתחות ועליה.
תפילת 'אנא בכח' היא מדיטציה – (התבוננות פנימית מתוך כוונות) מחברת לעצמה פנימית אדירה.
הפיוט מיוחס לתנא רבי נחוניא בן הקנה
אני מזמינה אותך לסיים בקריאה נוספת של הסודות הטמונים בתפילת 'אנא בכח' והדרך להתחבר.

פרשת "במדבר" מסיימת את ספר במדבר
חזק חזק ונתחזק! כל ספר הוא כמו פרק בחיים שמסתיים.
קריאת חזק מעודדת אותנו לצאת מחוזקים מכל המשברים שעברנו עם כל הניסיון שצברנו ולהביט קדימה, אל הזמנים שיבואו עם מסעות ומפגשים חדשים המחכים להתגשם דרכנו. מ יתן ונצא מבורכים ונכנס מחוזקים אל הפרק הבא בסיפור חיינו

בשם כל ישראל תהיו טובים!
שתפו באהבה לזיכוי הרבים

"אמר רבי אלעזר א"ר חנינא כל האומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם"

אלי־זה לנדאו – התבונה דרך השם

רוצה לקבל מדי שבוע לווצאפ שלך
את הצופן בפרשה דרך השם בסוד האותיות
ההרשמה מכאן!

אלי-זה לנדאו - התבונה דרך השם
[[ טופס מוטמע]]



רוצים לקבל את פִשְרָה של הפרשה דרך השם מדי שבוע לתיבת המייל

מלאו פרטים כאן בתיבה משמאל והיא תשלח אליכם באהבה.


תגובות

אין עדיין תגובות

השאר תגובה

המייל שלך לא יוצג בגלוי - שדות חובה מסומנים בכוכבית*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

error: אזור מוגן זכויות יוצרים.
כותרת שלי